autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS

300 ατίθασοι ίπποι

Διαβάστηκε από 36754 αναγνώστες - 10/12/2020

Ως εδώ με τη θεωρία. Στην πράξη το plug-in-υβριδικό μοντέλο είναι πιο στενόχωρο σε σχέση με τις εκδόσεις, που εφοδιάζονται με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Αρχικά, στο ρεζερβουάρ. Στο Hybrid4 χωρούν μόνο 43 λίτρα βενζίνης, άρα 10 λίτρα λιγότερα, κάτι που οφείλεται στην μπαταρία των 13,2 kWh κάτω από τη δεύτερη σειρά καθισμάτων. Επίσης, μικρότερος είναι και ο χώρος αποσκευών. Ο όγκος στο Hybrid4 περιορίζεται μεταξύ 390 και 1.528 λίτρων, ενώ στο βενζινοκίνητο ή πετρελαιοκίνητο μοντέλο οι αντίστοιχες τιμές κυμαίνονται μεταξύ 514 και 1.652 λίτρων. Ταυτόχρονα δε, το υβριδικό Grandland X είναι και κατά 375 kg βαρύτερο! Το βάρος του αυτοκινήτου φτάνει τα 1.800 kg και το πλήρωμα δεν έχει επιβιβαστεί ακόμη...

 
 
Οδηγώντας
Και λοιπόν; Το δεξί πεντάλ συγχωρεί (σχεδόν) τα πάντα στο Grandland. Υπεύθυνος είναι ο διακόπτης... καλής διάθεσης αριστερά, δίπλα από τον επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων. Επομένως, πατάτε το μικρό διακόπτη τόσο πολύ, ώστε μέσω ενός προγράμματος οδήγησης, ένα από τα electro, hybrid, 4x4, να επιλέξει το σπορ πρόγραμμμα και να χτυπήσει και πάλι ο κεραυνός. Όταν συνδυάζονται οι δύο ηλεκτροκινητήρες, εκτοξεύουν το Grandland X Hybrid4 από στάση ως τα 100 km/h σε μόλις 6,1 δευτερόλεπτα. Την ίδια στιγμή, το γερμανικό SUV δε δείχνει να... ζορίζεται και να προσπαθεί όσο άλλες υβριδικές προτάσεις.



Αντιθέτως, ο οδηγός το αισθάνεται πλήρες και ορεξάτο. Ναι, είναι και απολαυστικό. Ωστόσο, είναι απολαυστικό και όταν οδηγείται με τη φιλοσοφία, που κατασκευάστηκε. Δηλαδή με το υβριδικό πρόγραμμα. Σε αυτήν την περίπτωση, ο 1.600άρης βενζινοκινητήρας και οι ηλεκτροκινητήρες εναλλάσσονται μεταξύ τους, ανάλογα με ποιος απ όλους είναι πιο αποτελεσματικός και αναγκαίος ανά πάσα στιγμή. Κι αν ο επιλογέας του κιβωτίου ταχυτήτων μετακινηθεί δύο φορές προς τα πάνω, τότε επιλέγεται το B-mode, με το οποίο εξοικονομεί ο οδηγός περισσότερη ζωή στα τακάκια των φρένων, καθώς το υβριδικό πρόγραμμα, με την απομάκρυνση του ποδιού από το δεξί πεντάλ, επιβραδύνει αυτόματα και επανατροφοδοτεί με ενέργεια την μπαταρία. Η προαναφερθείσα φόρτιση της μπαταρίας είναι εφικτό να «παγώνει» έτσι, ώστε μέσα στις «περιβαλλοντικές» ζώνες των πόλεων να περισσεύουν 10 ή 20 km επιπλέον αυτονομίας.



Επομένως, «αγαπητή Opel, τα καταφέρατε μια χαρά!» Πάντως, ακόμα ένα... αστεράκι θα δίναμε στο Grandland για την καλή συμπεριφορά του. Όταν ενεργοποιείται ο κινητήρας εσωτερικής καύσης, αυτό γίνεται τόσο διακριτικά, όπως όταν ο προϊστάμενός σου ή το αφεντικό σου βρίσκεται -χωρίς να το έχεις καταλάβει- από πίσω σου κι εσύ ξεφυλλίζεις... ατάραχος ένα περιοδικό.
Μιλώντας για «αφεντικά», ας μιλήσουμε για τα χρήματα. Ναι, τα 53.830 ευρώ, που κοστίζει το αυτοκίνητο της δοκιμής στη Γερμανίας, είναι σαφώς πάρα πολλά λεφτά. Βέβαια, η εξοπλιστική έκδοση Ultimate περιλαμβάνει πραγματικά ό,τι έχει διαθέσιμο η Opel: προσαρμοζόμενα φώτα LED, σύστημα πλοήγησης, δερμάτινο σαλόνι, ζάντες 19 ιντσών.



Όσο για τα «περιβαλλοντικά προνόμια» στη Γερμανία, η Opel παρέχει έκπτωση 4.100 ευρώ, ενώ οι επαγγελματίες οδηγοί φορολογούνται με μόνο 0,5% επί της τιμής του καταλόγου. Μάλιστα, θα λέγαμε πως γιΆ αυτούς ακριβώς είναι το Grandland με τους τρεις κινητήρες μια ιδανική περίπτωση: 50 km για τη δουλειά, φόρτιση εκεί και 50 km επιστροφή - όλα τα χιλιόμετρα ηλεκτρικά.

Συμπέρασμα
300 PS, τετρακίνηση, σχεδόν 60 km ηλεκτρικής αυτονομίας. Το νέο Opel Grandland X Hybrid4 έχει τα πάντα, αλλά και περίπου ίδια τιμή με ένα Audi Q5 plug-in-hybrid (στη Γερμανία). Βέβαια, το Opel διαθέτει ήδη όλα, όσα στο Audi κοστίζουν επιπλέον χρήματα.

 

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει