Κόντρα σε όλα! Πως πάει το τετρακίνητο diesel Mazda CX-60 των 3,3 λίτρων;
4/4/2023
Όταν οι άλλοι προσπαθούν από τα 1.000 κυβικά να βγάλουν 250 ίππους, η Mazda συνεχίζει να επιμένει στα κυβικά! Aραγε ο νέος 6κύλινδρος σε σειρά πετρελαιοκινητήρας των 3,3 λίτρων κάνει το κάτι παραπάνω ή είναι απλά εντυπωσιακός σε αριθμούς; Τον δοκιμάσαμε!
3.300 κυβικά θηρίο το Mazda CX-60
Όλοι οι θαυμαστές της αυτοκίνησης στο άκουσμα ότι ένα όχημα φοράει 6κυλινδρο κινητήρα, νιώθουν ένα μικρό σκίρτημα ηδονής στη καρδιά, ειδικά αυτή την εποχή όπου κυριαρχούν τα λίγα κυβικά με turbo και το ρεύμα. Βέβαια μετά σκέφτονται τα λίτρα καυσίμου που θα καταπίνει αυτό το «θηρίο» όταν θα πρέπει να κινήσει το τετρακίνητο CX-60 των 2 τόνων. Όμως λογαριάζουν χωρίς το ξενοδόχο, που στην περίπτωση μας είναι δύο, η εξελιγμένη τεχνολογία Ε-Skyactiv και το πετρέλαιο.
Για να μην σε κουράζουμε άλλο, το τετρακίνητο diesel Mazda CX-60 των 3,3 λίτρων κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας έπιασε μέση κατανάλωση 7,1λτ./100χλμ., και αυτό σε σφιχτές σύντομες επαρχιακές διαδρομές. Αν είχαμε βγει σε αυτοκινητόδρομο και ταξιδεύαμε με το μέγιστο όριο των 120 χ.α.ω, σίγουρα το συγκεκριμένο νούμερο θα είχε πέσει κι άλλο.
Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »
...>>>Συνεχίστε το άρθρο
Το τετρακίνητο CX-60 είναι πιο ισχυρό από την πισωκίνητη έκδοση.
Η τετρακίνητη έκδοση δεν έχει μόνο το πλεονέκτημα της πρόσφυσης σε σχέση με την πισωκίνητη έκδοση, αλλά είναι και πιο ισχυρή. Διαθέτει 254 ίππους και 550Nm ροπής, αντί για 200 και 450 αντίστοιχα που συναντάμε στην μικρότερη έκδοση. Μιας και τα έχουμε οδηγήσει και τα δύο, δεν θα μπορούσαμε να μην τα βάλουμε σε μια άμεση σύγκριση. Μπορεί η διαφορά της ισχύος να οφείλεται καθαρά στα ηλεκτρονικά συστήματα, μιας και τα μέρη του κινητήρα είναι ακριβώς τα ίδια, αλλά είναι κάτι παραπάνω από αισθητή.
Το τετρακίνητο Mazda CX-60 δεν προσφέρει μόνο περισσότερη δύναμη στους τροχούς, αλλά είναι και πιο σπιρτόζικο, με το 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο να απλώνει έντεχνα τη ροπή μέχρις τις 4.750 στροφές, τη στιγμή που το μικρότερο θα έχει ήδη αλλάξει σχέση στις 4.300. Επιπλέον, η επιλογή της Mazda να χρησιμοποιήσει ένα υγρό τύπου σασμάν για καλύτερη απόδοση, της έδωσε το πλεονέκτημα έναντι του γερμανικού premium ανταγωνισμού, μιας και οι αλλαγές ταχυτήτων είναι πιο ομαλές και σχεδόν ανεπαίσθητες.
Η Mazda μας άκουσε και δουλεύει πάνω στην ανάρτηση
Εμείς, όπως και οι περισσότεροι ειδικοί ανά το κόσμο, είχαμε απογοητευτεί από τη μαλακή και μερικές φορές ασταθή ανάρτηση της Plug-In υβριδικής έκδοσης του CX-60. H ιαπωνική εταιρεία φαίνεται να πήρε το feedback και σύμφωνα με πληροφορίες εργάζεται πάνω σε αυτό για να τη βελτιώσει. Πάντως διαχειριζόταν ελαφρώς καλύτερα το συγκεκριμένο μοντέλο, αλλά σίγουρα δεν ενθουσιάζει.
Αν θα μπορούσαμε να ευχηθούμε κάτι ακόμα, αυτό θα ήταν ένα κουμπί απενεργοποίησης του τεχνητού ήχου, ο οποίος είναι εκνευριστικός στις έντονες επιταχύνσεις. Κύριοι της Mazda, η χροιά του εξακύλινδρου κινητήρα σας είναι μια μελωδία από μόνη της, δεν χρειάζεται ψεύτικες νότες για να τον ενισχύσετε.