
Opel Grandland: Oδηγούμε τις εξηλεκτρισμένες εκδόσεις του νέου SUV
Άπλετοι χώροι με πορτ-μπαγκάζ 550 λτ. και οθόνη infotainment 16 ιντσών στο εσωτερικό
Διατίθεται ως ήπια υβριδικό, Plug-in υβριδικό και αμιγώς ηλεκτρικό
Άψογη συμπεριφορά στο δρόμο, άνετο και σταθερό ακόμα και σε σβέλτους ρυθμούς
Μεγάλωσε σε μήκος κατά 17 εκατοστά και απέκτησε μοντέρνα και σπορ εμφάνιση
Το νέο Opel Grandland κάνει την είσοδό του στην αγορά των SUV με μια σημαντική αύξηση στις διαστάσεις του. Η δεύτερη γενιά του γερμανικού SUV, είναι κατά 17 εκατοστά μακρύτερη από τον προκάτοχό της, με μήκος που φτάνει πλέον τα 4,65 μέτρα. Χτισμένο στη νέα πλατφόρμα STLA medium, το Grandland είναι το πρώτο μοντέλο της Opel που βασίζεται σε αυτή την αρχιτεκτονική, ενώ παρά τη συγγένειά του με το Peugeot 3008, η γερμανική εταιρεία έχει καταβάλει μεγάλη προσπάθεια να αναπτύξει το μοντέλο με τέτοιο τρόπο, ώστε να είναι ένα πραγματικό Opel.
Η σχεδίασή του είναι καθαρή και μοντέρνα, με τη χαρακτηριστική μάσκα Opel Vizor της εταιρείας να κοσμεί το εμπρός μέρος. Για πρώτη φορά σε μοντέλο παραγωγής, το έμβλημα της Opel είναι φωτιζόμενο και ταιριάζει αρμονικά με τα νέα φώτα Intelli-Lux με πάνω από 50.000 pixels και το λεγόμενο Edge Light. Στο πίσω μέρος συνεχίζει το ίδιο μοτίβο, με τα γράμματα «Opel» να είναι επίσης φωτιζόμενα. Οι ζάντες 20 ιντσών δίνουν έναν σπορ χαρακτήρα στο SUV, ενώ η εταιρεία έχει σκόπιμα αφαιρέσει τις χρωμιωμένες λεπτομέρειες, τόσο για αισθητικούς όσο και για περιβαλλοντικούς λόγους.
Άπλετοι χώροι με πορτ-μπαγκάζ 550 λτ. και οθόνη infotainment 16 ιντσών στο εσωτερικό
Το εσωτερικό του νέου Grandland αφήνει μία ευχάριστη αίσθηση άνεσης και οικειότητας σε όποιον βρεθεί στην καμπίνα, με εκτεταμένη χρήση υφασμάτων από ανακυκλωμένα μπουκάλια. Τα καθίσματα Intelli-Seats που έρχονται στάνταρ διαθέτουν ειδική εσοχή για την ανακούφιση της πίεσης στον κόκκυγα, ενώ προαιρετικά διατίθενται τα καθίσματα AGR με λειτουργίες μασάζ και εξαερισμού.
Το ταμπλό ακολουθεί μια φιλοσοφία της Opel, όπου μειώνει τα περιττά στοιχεία και δίνει έμφαση στα ουσιώδη. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του ψηφιακό πίνακα οργάνων και προαιρετικά head-up display, ενώ τις εντυπώσεις κλέβει η τεράστια οθόνη αφής 16 ιντσών (η βασική έκδοση είναι 10 ιντσών) με ενσωματωμένο ChatGPT και δυνατότητα ενημερώσεων over-the-air. Παράλληλα, λειτουργίες όπως ο κλιματισμός και ο έλεγχος έντασης ήχου, χειρίζονται μέσω παραδοσιακών κουμπιών.
Οι αποθηκευτικοί χώροι εντός της καμπίνας είναι άφθονοι, με συνολική χωρητικότητα 35 λίτρα. Ο χώρος είναι άριστος τόσο μπροστά όσο και πίσω, με το χώρο για τα πόδια στο πίσω κάθισμα να έχει αυξηθεί κατά περίπου δύο εκατοστά. To πορτ-μπαγκάζ του νέου Grandland έχει τη δυνατότητα να φιλοξενήσει 550 λτ. αποσκευών, με το νούμερο να εκτινάσσεται στα 1641 λτ. αναδιπλώνοντας την πίσω σειρά καθισμάτων. Με δεδομένο τα 17 επιπλέον εκατοστά στο μήκος του αυτοκινήτου, ήταν αναμενόμενο να συναντήσουμε στο εσωτερικό άπλετους χώρους.
Διατίθεται ως ήπια υβριδικό, Plug-in υβριδικό και αμιγώς ηλεκτρικό
Όσον αφορά τη γκάμα κινητήρων του νέου οικογενειακού SUV, αυτό προσφέρεται με τρεις διαφορετικές επιλογές, καλύπτοντας όλο το φάσμα των σύγχρονων τεχνολογιών. Στην βασική έκδοση βρίσκουμε ένα ήπια υβριδικό σύνολο, αποτελούμενο από έναν turbo βενζινοκινητήρα 1,2 λίτρων που αποδίδει 136 ίππους, υποστηριζόμενο από έναν ηλεκτροκινητήρα 28 ίππων. Η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 202 χλμ./ώρα, ενώ η μέση κατανάλωση διαμορφώνεται στα 5,5 λτ./100 χλμ. σύμφωνα με τον κατασκευαστή.
Εκτός από την ήπια υβριδική, υπάρχει και έκδοση plug-in hybrid, η οποία συνδυάζει έναν τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,6 λτ. απόδοσης 150 ίππων με έναν ηλεκτροκινητήρα 125 ίππων, παρέχοντας συνολική ισχύ 195 ίππων και ροπή 350 Nm. Η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 7,8 δλ. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 220 χλμ./ώρα. Ο ηλεκτροκινητήρας τροφοδοτείται μέσω μίας μπαταρίας 17,9 kWh, που σύμφωνα με την Opel, προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία έως και 87 χιλιόμετρα, ενώ η συνολική αυτονομία φτάνει τα 900 χιλιόμετρα.
Στην κορυφή της γκάμας βρίσκεται το αμιγώς ηλεκτρικό Grandland Electric, όπου προσφέρεται σε δύο εκδόσεις: Μία με μπαταρία 73 kWh και αυτονομία 523 χιλιομέτρων (WLTP), και την έκδοση GS με μπαταρία 82 kWh και αυτονομία 582 χιλιόμετρα (WLTP). Και οι δύο εκδόσεις αποδίδουν 213 ίππους, με επιτάχυνση 0-100 σε 9 δλ. και τελική ταχύτητα 170 χλμ./ώρα. Σε πραγματικές συνθήκες ωστόσο, η αυτονομία της ηλεκτρικής έκδοσης πλησιάζει τα 500 χιλιόμετρα. Η μέγιστη ισχύς φόρτισης είναι 150 kW σε ταχυφορτιστές DC και 11 kW σε φορτιστές AC, ενώ περιλαμβάνεται αντλία θερμότητας στον στάνταρ εξοπλισμό.
Άψογη συμπεριφορά στο δρόμο, άνετο και σταθερό ακόμα και σε σβέλτους ρυθμούς
Στο κομμάτι της οδηγικής συμπεριφοράς, η Opel έχει καταφέρει μια προσεκτικά ισορροπημένη εμπειρία. Η plug-in υβριδική έκδοση παρέχει ικανοποιητική επιτάχυνση και άμεση απόκριση στο πεντάλ του γκαζιού. Το SUV, που ζυγίζει σχεδόν δύο τόνους, κατευθύνεται με ακρίβεια και δίνει την αίσθηση ότι είναι σταθερό και συνδεδεμένο με το δρόμο. Η ανάρτηση λειτουργεί άψογα, απορροφώντας κάθε ανωμαλία στην άσφαλτο. Οι προσαρμοζόμενοι αποσβεστήρες επιτυγχάνουν ισορροπία μεταξύ άμεσης απόκρισης και σταθερού ελέγχου σε γρήγορες ταχύτητες.
Η πλήρως ηλεκτρική έκδοση προσφέρει εξίσου ομαλή οδήγηση, με το πλεονέκτημα του χαμηλότερου κέντρου βάρους λόγω της τοποθέτησης των μπαταριών στο δάπεδο. Όπως είναι αναμενόμενο, είναι πιο αθόρυβη, αν και όχι σημαντικά πιο ισχυρή, καθώς η Opel έχει δώσει προτεραιότητα στην αυτονομία σε υψηλές ταχύτητες παρά στις επιδόσεις.