Renault 5 Turbo 3E: Ένα ηλεκτρικό εργαλείο driftαρισμάτος 380 ίππων
22/5/2023
Μια πρώτη γεύση του επερχόμενου ηλεκτρικού R5 μας έδωσε η Renault, φέρνοντας στη ζωή το εκθεσιακό αυτοκίνητο R5 Turbo 3E των 380 ίππων και μας επέτρεψε να κάνουμε μερικούς γύρους με το.. πλάι.
Παλιές αγάπες σε νέες εποχές
Τη δεκαετία του 80 και του 90, το R5 Turbo έγινε αντικείμενο πόθου για τους φανατικούς της αυτοκίνησης και γέμισε με εφιάλτες τους ανταγωνιστές του. Είναι από τα αυτοκίνητα που όλοι όσοι αγαπάμε την οδήγηση, θα θέλαμε να βρεθούμε έστω για μια μέρα πίσω από το τιμόνι του. Η ωμότητα της τουρμπίνας και η παντελή έλλειψη συστημάτων υποβοήθησης, το κάνουν ένα από τα πιο καθαρόαιμα και σκληροπυρηνικά αυτοκίνητα που πέρασαν ποτέ από τους δρόμους.
Η Renault φαίνεται να μην έχει ξεχάσει το ντόρο που έκανε το 5αρι της και εκμεταλλευμένη τη μόδα της επανεμφάνισης θρυλικών μοντέλων από τις εταιρείες, σκοπεύει να του ξαναδώσει ζωή, έστω και σαν αμιγώς ηλεκτρικό. Μάλιστα πέρυσι παρουσίασε το πρωτότυπο Renault R5 Turbo 3Ε στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού και τράβηξε τα βλέμματα. Τώρα το πήγε ένα βήμα παραπάνω και μας προσκάλεσε στην πίστα Magny-Cours στη Γαλλία για να το οδηγήσουμε, δίνοντας μας μια γεύση για το πώς θα μπορεί να είναι η ηδονή στην ηλεκτρική της μορφή.
Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »
...>>>Συνεχίστε το άρθρο
380 ίπποι, 700Nm ροπή, λάστιχο 325 και χωρίς υποβοήθηση φρεναρίσματος
Η μέρα έφτασε, ο ήλιος έλαμπε και η στιγμή ήρθε. Το R5 Turbo 3E είναι κουμπωμένο στο φορτιστή, με τους μηχανικούς να κάνουν τους τελευταίους ελέγχους πριν δώσουν το τελικό ΟΚ. Δίπλα τους ο οδηγός αγώνων Yvan Muller, ένας ζωντανός θρύλος στη Γαλλία, που θα μας πάει τις πρώτες βόλτες και θα μας πει λίγα πράγματα για το πως οδηγείται ένα τέτοιο όχημα.
Δεν είναι και εύκολη υπόθεση να τιθασεύσει ένα αυτοκίνητο με δυο ηλεκτρικούς κινητήρες τοποθετημένους στο πίσω μέρος, που συνδυαστικά στέλνουν 380 ίππους και 700Νm ροπής στους πίσω τροχούς, οι οποίοι ντύνονται με ελαστικά πέλματος 325. Επίσης τεράστια είναι και τα δισκόφρενα, που αν και δεν διαθέτουν σύστημα υποβοήθησης, έχουν σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να είναι αποτελεσματικά ακόμα και υπό γωνίες drift που φτάνουν τις 50 μοίρες, ενώ η μπαταρία ιόντων λιθίου έχει χωρητικότητα 42 kWh. Όμως η ιπποδύναμη δεν σημαίνει τίποτα αν δεν συνοδεύεται από το κατάλληλο βάρος, και εδώ οι Γάλλοι έκαναν ένα μικρό θαύμα. Το αυτοκίνητο από μόνο του ζυγίζει μόλις 980 κιλά και φτάνει τα 1.500 μαζί με την μπαταρία.