Το νέο Peugeot 308 είναι αλλού
Διαβάστηκε από 9914 αναγνώστες - 27/12/2021
Η εντυπωσιακή σχεδίαση, το νέο έμβλημα της Peugeot που εμφανίζεται για πρώτη φορά, η άψογη οδική συμπεριφορά και το premium οδηγοκεντρικό εσωτερικό ξεχωρίζουν στην τρίτη γενιά του 308.
Το 308 μπαίνει δυναμικά στην τρίτη γενιά του, με τη Peugeot να το μπολιάζει με τη premium φιλοσοφία της, που πλέον ακολουθεί, και να του δίνει όλα τα προσόντα, ώστε να κοιτάξει στα μάτια τους παραδοσιακά premium ανταγωνιστές του. Σε πείσμα των καιρών, η γαλλική φίρμα το εξοπλίζει και με «κανονικούς» κινητήρες, φέρνοντας χαμόγελα σε αρκετούς φίλους της βενζίνης και του πετρελαίου. Βρεθήκαμε πίσω από το τιμόνι του και δοκιμάσαμε την έκδοση GT με τον 1.200αρη Puretech κινητήρα των 130 ίππων και το αυτόματο κιβώτιο ΕΑΤ8.
Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »
Με το νέο έμβλημα της Peugeot και εντυπωσιακό αμάξωμα, το 308
Με εμφατική και τολμηρή σχεδίαση, το νέο Peugeot 308 προκαλεί αίσθηση στο πέρασμα του και κάνει τα κεφάλια να γυρίζουν ακόμα και παρκαρισμένο. Η μεγάλη κυψελωτή, σχεδόν, κάθετη μάσκα επιδεικνύει περήφανα το νέο έμβλημα της Peugeot, που μπαίνει πρώτη φορά σε αυτοκίνητο παραγωγής και αντιπροσωπεύει τη διαχρονική ταυτότητα της μάρκας, ενώνοντας το παρελθόν με το μέλλον. Το καπό σου δίνει την αίσθηση ότι είναι ενιαίο με τη μάσκα, ενώ εντυπωσιακά είναι τα εμπρός φωτιστικά σώματα Matrix LED, που μαζί με τα στενόμακρα φώτα ημέρα που θυμίζουν κυνόδοντες, αποτελούν τη φωτεινή υπογραφή της εταιρίας. Οι έντονες γραμμές στο προφίλ του αυτοκίνητου τονίζουν την σπορτίφ εμφάνιση του γαλλικού μοντέλου, ενώ το πίσω μέρος είναι αρκετά μυώδες, με τα πίσω φωτιστικά σώματα να ακολουθούν το σχέδιο που θυμίζει «νυχιές» λέοντα.
Premium με μαλακά υλικά και high-tech στοιχεία η καμπίνα του Peugeot 308
Εντυπωσιακή, φουτουριστική και premium η καμπίνα του νέου Peugeot 308, με τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί να είναι υψηλής ποιότητας, με άψογο φινίρισμα και στιβαρή συναρμογή. Τα καθίσματα είναι εργονομικά, με άψογη πλευρική στήριξη, ενώ προαιρετικά διαθέτουν πέντε διαφορετικά προγράμματα μασάζ 10 σημείων. Το τιμόνι είναι μικρό, όπως μας έχει συνηθίσει η γαλλική εταιρία, γεμάτο διακόπτες που διαχειρίζονται σχεδόν όλες τις λειτουργίες του infotainment και του 3D ψηφιακού πίνακα οργάνων 10 ιντσών, που ήταν εφοδιασμένο το αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Στο νέο 308 για πρώτη φορά τοποθετείται και το νέο σύστημα ψυχαγωγίας Peugeot i-Connect Advanced, που λύνει τα χέρια του οδηγού με διάφορα συστήματα, όπως η τρισδιάστατη πλοήγηση και η επαγωγική φόρτιση, ενώ συνεργάζεται άψογα με την οθόνη αφής 10 ιντσών, που είναι τοποθετημένη στο κέντρο του ταμπλό. Το εσωτερικό του νέου Peugeot 308 επίσης εφοδιάζεται με κρυφό φωτισμό 8 χρωμάτων, σύστημα επεξεργασία αέρα και premium ηχοσύστημα της Focal. Δυο ενήλικες θα βολευτούν σχετικά άνετα πίσω, με το χώρο να είναι λίγο «σφικτός» στο κεφάλι, ενώ οι επιβάτες έχουν στη διάθεση τους 34 λίτρα αποθηκευτικών χώρων μέσα στην καμπίνα και 412 λίτρα πορτμπαγκάζ, για να καλύψουν όλες τις ανάγκες τους.
Με υβριδικούς και «κανονικούς» κινητήρες, γαλλική φινέτσα στο δρόμο
Το νέο Peugeot 308 είναι διαθέσιμο και κινητήρες πετρελαίου, βενζίνης και υβριδικούς, ενώ σύντομα θα βγει και αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας έπαιρνε κίνηση από το 1.200αρη PureTech βενζινοκινητήρα, με ισχύ 130 ίππους και ροπή 230Nm, που συνεργάζεται με το αυτόματο κιβώτιο EAT8. To συγκεκριμένο μοτέρ προσφέρει ικανοποιητικές επιδόσεις στο γαλλικό hatchback των 1.450 κιλών, με τη κατανάλωση να παραμένει κάτω από τα 7 λτ./100χλμ.
Προσανατολισμένο στην άνεση και στην ασφάλεια
Η Peugeot σχεδίασε και εξέλιξε το νέο 308, με κύριο γνώμονα την άνεση. Η ανάρτηση είναι σωστά ρυθμισμένη και οι μεγάλοι τροχοί, απορροφούν τις κακοτεχνίες του δρόμου και δεν αφήνουν ανεπιθύμητους θορύβους να περνούν στην καμπίνα. Η πολύ καλή ποιότητα κύλισης του μοντέλου φαίνεται και σε ανοιχτούς δρόμους, όπου είναι στιβαρό και αθόρυβο. Το τιμόνι είναι ελαφρύ προσφέροντας ευελιξία στο 308, διευκολύνοντας την κίνηση μέσα στη πόλη. Σε συνθήκες πίεσης, το γαλλικό μοντέλο θα ακολουθήσει τις ορέξεις του οδηγού, με τον κινητήρα να εναποθέτει όλο του το είναι στο δρόμο και την ανάρτηση να «βάζει» το hatchback αποφασιστικά στις ανοιχτές καμπές, αλλά το ESP επεμβαίνει από νωρίς, μειώνοντας κατά πολύ το fun to drive χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Φορτωμένο με όλα τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης της Peugeot, όπως Drive Assist 2.0 και σύστημα προσαρμογής στροφής, το νέο 308 κάνει την οδήγηση απόλαυση.
Συμπέρασμα
Το νέο Peugeot 308 φαίνεται να έχει αλλάξει προφίλ και πλέον να ακολουθεί πιο premium μονοπάτια, δείχνοντας τους «κυνόδοντες» του σε Mercedes, Audi και BMW στην κατηγορία των μικρομεσαίων hatchback. Mε τιμή μικρότερη των ανταγωνιστών και εξοπλισμό αντίστοιχο, ίσως και ανώτερο σε κάποια σημεία, το γαλλικό μοντέλο βρυχάται περήφανο. Τεχνικά χαρακτηριστικά* | Peugeot 308 HB 1.2 130 PS |
Κινητήρας | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.199 |
Κύλινδροι/Βαλβίδες | 3/12 |
Τροφοδοσία | Βενζίνη |
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) | 130/5.500 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 230/1.750 |
Σχέσεις/κιβώτιο/μετάδοση | 8/αυτόματο/μπροστά |
Start/Stop | NAI |
Eπιδόσεις | |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 101 |
60-100 χλμ./ώρα | 5,7 |
80-120 χλμ./ώρα | 7,4 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 210 |
Βάρος με οδηγό (κιλά) | 1.450 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | |
Μέση εργοστασιακή WLTP | 5,2 |
Μέση Δοκιμής | 6,7 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) WLTP | 160 |
Ρεζερβουάρ (λτ.) | 52 |
Πορτμπαγκάζ (λτ.) | 412-1.343 |
Τιμή από (ευρώ) | 27.600 (Γερμανία) |