Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
BMW X1: Ποια γενιά της είναι καλύτερη;
8 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

BMW X1: Ποια γενιά της είναι καλύτερη;

Διαβάστηκε από 7563 αναγνώστες - 12/1/2022
Μπορεί να μοιράζονται το ίδιο όνομα, όμως οι 2 γενιές της BMW X1 έχουν τεράστιες διαφορές μεταξύ τους. Αναλύουμε τα 2 μοντέλα, με κωδικό E84 και F48, βλέπουμε πώς έχουν αντέξει στο πέρασμα του χρόνου, και αναλύουμε τι πρέπει να γνωρίζουμε πριν αγοράσουμε ένα ως μεταχειρισμένο.

Η BMW X1 έκανε το ντεμπούτο της το 2009, ως το εισαγωγικό μοντέλο στον κόσμο των SUV της BMW. Η πρώτη γενιά με κωδικό E84, που ήταν βασισμένη στην σειρά 3 E90, ολοκλήρωσε την επαγγελματική της πορεία το 2015, όπου και αντικαταστήθηκε από την επόμενη, με κωδικό F48, η οποία είναι προσθιοκίνητη και μοιράζεται την ίδια πλατφόρμα με τις BMW Σειρά 1 και 2, καθώς και με τα Mini Countryman και Clubman.

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »

Έχουν περάσει 13 χρόνια από την κυκλοφορία της πρώτης BMW X1, και 7 χρόνια από το λανσάρισμα της δεύτερης. Πώς έχουν σταθεί τα μοντέλα στο πέρασμα του χρόνου; Προτείνονται για αγορά ως μεταχειρισμένα;
 



Με 10.000 ευρώ παίρνεις BMW X1 του 2009, με 20.000 μοντέλο 2015

Στην αγορά μεταχειρισμένων μπορεί κανείς σήμερα να αγοράσει μία BMW X1 χρονολογίας 2009 με 10.000 ευρώ. Αναλόγως του εξοπλισμού, των κινητήρων και του έτους κατασκευής, το κόστος αυξάνεται, με συνολικά τα μοντέλα της συγκεκριμένης γενιάς, Ε84, από το 2009 έως το 2015 να έχουν μέσο όρο τιμής 16.000 ευρώ.

Για τη δεύτερη γενιά με κωδικό F48, οι τιμές είναι πιο αυξημένες, κάτι λογικό μιας και το αυτοκίνητο είναι πιο καινούργιο και παράγεται μέχρι σήμερα. Τα φθηνότερα μοντέλα, χρονολογίας 2015, κοστίζουν γύρω στις 20.000 ευρώ, ενώ ο μέσος όρος τιμής για το αυτοκίνητο ως μεταχειρισμένο είναι 28.000 ευρώ.
 

Η πρώτη γενιά της BMW X1 είναι πισωκίνητη, η δεύτερη προσθιοκίνητη, υπάρχουν και τετρακίνητες εκδόσεις

Η πρώτη γενιά της BMW X1 είναι πισωκίνητη, η δεύτερη προσθιοκίνητη, υπάρχουν και τετρακίνητες εκδόσεις

Μπορεί να έχουν την ίδια ονομασία, όμως τα 2 μοντέλα διαφέρουν παρασάγγας μεταξύ τους. Η πρώτη X1 βασίστηκε στο πάτωμα της Σειράς 3 E90, και στις βασικές εκδόσεις της είναι πισωκίνητη. Η γκάμα των κινητήρων βενζίνης ξεκινά από τον 16αρη turbo με ισχύ 143 ίππους (sDrive16i), ενώ μετά βρίσκουμε ένα δίλιτρο ατμοσφαιρικό μοτέρ με απόδοση 148 άλογα, στην έκδοση sDrive18i. Οι sDrive20i και sDrive28i έχουν έναν δίλιτρο turbo κινητήρα με ισχύ 181 και 241 άλογα αντίστοιχα.
Οι τετρακίνητες εκδόσεις χαρακτηρίζονται ως xDrive και είναι οι ακόλουθες: xDrive25i με 3λιτρο ατμοσφαιρικό εξακύλινδρο κινητήρα με 215 ίππους, xDrive28i με 3λιτρο ατμοσφαιρικό εξακύλινδρο κινητήρα με 255 ίππους, που το 2011 αντικαταστήθηκε από ένα δίλιτρο turbo τετρακύλινδρο μοτέρ με 241 άλογα, και τέλος xDrive30i, με ένα turbo εξακύλινδρο κινητήρα 3.000 κυβικών, απόδοσης 300 ίππων.

Οι δικίνητες diesel εκδόσεις της BMW X1 E84 διαθέτουν ένα δίλιτρο turbodiesel μοτέρ, απόδοσης 114 PS (sDrive16d), 141 PS (sDrive18d), 174 PS(sDrive20d), 181 PS (sDrive20d από το 2013) και 161 PS (sDrive20d Efficient Dynamics). Οι τετρακίνητες xDrive έχουν ένα δίλιτρο κινητήρα με 2 turbo, με ισχύ 201 και 215 άλογα στις εκδόσεις xDrive23d και xDrive25d αντίστοιχα.

Το αυτοκίνητο δημιουργήθηκε με σκοπό να έχει απήχηση σε ένα ευρύ κοινό ιδιοκτητών, και διαθέτει τις γνωστές αρετές ενός SUV της BMW: Κάθεσαι άνετα και ελαφρώς ψηλότερα. Ο χώρος για τις εμπρός θέσεις είναι «αεράτος» και η πρόσβαση εύκολη. Η πισωκίνητη διάταξη, που απαιτεί κεντρικό τούνελ για τον άξονα και το διαφορικό, έχει ως αποτέλεσμα την ελαφρώς μειωμένη ευρυχωρία για τους πίσω επιβάτες.
Όντας BMW, ο χαρακτήρας του αυτοκινήτου είναι sport. Τα πρώτα μοντέλα είχαν πιο σκληρές αναρτήσεις, κάτι που η εταιρεία άλλαξε στα οχήματα κατασκευής από το 2012 και έπειτα.



Το 2015 η BMW παρουσίασε την ολοκαίνουργια X1, η οποία πλέον είναι προσθιοκίνητη και χρησιμοποιεί κοινή πλατφόρμα με τη Σειρά 1, τη Σειρά 2 και τα Mini Countryman και Clubman. Η χρήση της συγκεκριμένης πλατφόρμας είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση της χωροταξίας του μοντέλου. Η καμπίνα είναι πλέον πιο ευρύχωρη και οι πίσω επιβάτες έχουν περισσότερο «αέρα» διαθέσιμο για τα γόνατα και τα κεφάλια τους. Τα τεχνολογικά συστήματα αυξήθηκαν, όπως για παράδειγμα το προσαρμοστικό cruise control με λειτουργία «μποτιλιαρίσματος», που το κάνει να λειτουργεί αυτόνομα σε ταχύτητες έως 65 χλμ/ώρα.

Οι κινητήρες είναι τρικύλινδροι και τετρακύλινδροι, βενζίνης και πετρελαίου. Η γκάμα των βενζινοκίνητων μοντέλων ξεκινά από την sDrive18i με 141 ίππους, συνεχίζεται με την sDrive20i με 189 άλογα, την τετρακίνητη xDrive25i με 228 ίππους και ολοκληρώνεται με την plug-in υβριδική xDrive25e με 225 άλογα, που έκανε το ντεμπούτο της το 2019.

Στις diesel επιλογές βρίσκουμε την sDrive16d με 114 ίππους, την sDrive18d με 148 άλογα, την sDrive20d με 188 ίππους, και τέλος την xDrive25d με 228 άλογα.
 

BMW X1 2009-2015: Προβλήματα στην καδένα των diesel μοτέρ, ελαττωματική τρόμπα φρένου

BMW X1 2009-2015: Προβλήματα στην καδένα των diesel μοτέρ, ελαττωματική τρόμπα φρένου

Η πρώτη BMW X1 ήταν σε παραγωγή από το 2009 έως το 2015. Αυτό κάνει τα πρώτα μοντέλα να αγγίζουν τα 13 χρόνια, και τα τελευταία την επταετία. Τι ζημιές παρουσιάζουν;
Η καδένα χρονισμού των diesel κινητήρων παρουσιάζει αδυναμίες, και πρέπει να παρατηρήσετε τυχόν θορύβους κατά τη λειτουργία, ή αναμμένη check engine ένδειξη στην κρύα εκκίνηση. Παραμένοντας στα πετρελαιοκίνητα μοντέλα, ο συμπλέκτης στα χειροκίνητα σασμάν μπορεί να παρουσιάσει θορυβώδη λειτουργία.
Όσον αφορά τις BMW X1 με κινητήρα βενζίνης, έχει γίνει ανάκληση στην αντλία φρένων των μοντέλων κατασκευής 2012-2013. Σε αστοχία της τρόμπας φρένου, θα χρειαστεί να ασκήσετε πολύ μεγαλύτερη δύναμη στο μεσαίο πεντάλ.
Περνώντας σε δευτερεύουσες «παρατυπίες», με τα χρόνια εμφανίζονται κενά στο σύστημα διεύθυνσης, ενώ χαλαρώνει το χειρόφρενο. Τέλος, το συρόμενο κρύσταλλο της ηλιοροφής παράγει τριγμούς, ειδικά σε κρύο περιβάλλον.
 



BMW X1 2015 και μετά: Πρόβλημα στη βαλβίδα EGR και τους αερόσακους

Η νέα γενιά της BMW X1 σε γενικές γραμμές δεν παρουσιάζει ζημιές, και μάλιστα ένα μοντέλο του 2018 διέπρεψε στο test διαρκείας 100.000 χιλιομέτρων της AutoBild.
Παρόλα αυτά, η εταιρεία έχει προβεί σε ορισμένες ανακλήσεις για το μοντέλο: Η βαλβίδα EGR είναι ελαττωματική και μπορεί να προκαλέσει ανάφλεξη, τα πίσω φώτα μπορεί να φύγουν από τις βάσεις τους, οι αερόσακοι μπορεί να παρουσιάσουν πρόβλημα και να μην ανοίξουν την «κακιά στιγμή», κάτι που μπορεί να σημαίνει αντικατάσταση του ταμπλό.
Τέλος, ένας σύνδεσμος στο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη μπορεί να αποσυνδεθεί, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να ξεκινήσει το αυτοκίνητο.

Αν το όχημα που ενδιαφέρεστε να αγοράσετε ανήκει στις παρτίδες που αφορούν οι συγκεκριμένες ανακλήσεις και το πρόβλημα έχει διευθετηθεί, δεν έχετε τίποτα να φοβάστε.
Κατά το πέρασμα των ετών, σε κάποιο έλεγχο ΚΤΕΟ ενδέχεται να παρουσιαστούν αυξημένοι ρύποι. Πέραν αυτού, δεν έχουν εμφανιστεί άλλα συνήθη προβλήματα.
 

Συμπέρασμα

Η τελευταία BMW X1 είναι ένα αυτοκίνητο που ενδείκνυται για καθημερινή χρήση και θα καλύψει όλες τις ανάγκες των ιδιοκτητών του. Οι βαθμός των ελλείψεων του μοντέλου όμως δεν είναι ανώτερος του μέσου όρου. Η πρώτη, πισωκίνητη X1, είναι καλύτερη, με το χαλαρό χειρόφρενο να είναι μία μικρή πηγή ενόχλησης.
 

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε