autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
7 φωτογραφίες »

Review μεταχειρισμένου: Dacia Duster

Διαβάστηκε από 8174 αναγνώστες - 30/10/2020

Πριν από δέκα χρόνια η Dacia έφερε... επανάσταση με το οικονομικό SUV Duster μοντέλο της. Αξίζει ωστόσο να εμπιστευτούμε ένα αυτοκίνητο της συγκεκριμένης σειράς μετά από τέσσερα χρόνια «ιστορίας»;

Οι συστάσεις που συνοδεύουν ένα Dacia Duster κυρίως επικεντρώνονται στο οικονομικό του προφίλ. Πρόκειται για ένα φθηνό SUV, μήκους 4,32 μέτρων, το οποίο μπορεί να αποκτήσει κάποιος χωρίς να βάλει βαθιά το χέρι στην τσέπη. Αξίζει ωστόσο να επενδύσει κάποιος σε ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο της συγκεκριμένης σειράς;
 
Η απάντηση δίνεται από την δοκιμή ενός Dacia Duster TCe 125 Laureate 4x2, της κορυφαίας έκδοσης σε επίπεδο εξοπλισμού, ένα αυτοκίνητο απλές χαλύβδινες ζάντες και πολλά γυμνά μέταλλα. Μετά από μόλις τέσσερα χρόνια, στην συνολική αίσθηση υπάρχουν αρκετοί προβληματισμοί. Είναι λάθος η πρώτη εντύπωση; Η «εξέταση» στην ουσία ενός Dacia Duster λύνει κάθε απορία.


 
Στο εσωτερικό, τα λεπτά με επένδυση καθίσματα δεν παρέχουν ικανοποιητική οσφυϊκή υποστήριξη στην πλάτη, ενώ ούτε τα πόδια μπορεί να πει κανείς ότι ξεκουράζονται. Αν και υπάρχει αρκετός διαθέσιμος χώρος, σε μεγάλου μήκους διαδρομές, η εμπειρία του επιβάτη δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ευχάριστη. Η σωστή διαρρύθμιση των καθισμάτων και ο γενναιόδωρα διαμορφωμένος και εύκολα προσβάσιμος κυρίως χώρος του αμαξώματος δεν μπορούν να αλλάξουν την παραπάνω διαπίστωση. Πόσω μάλλον όταν στους χωμάτινους δρόμους, τα... ηχητικά εφέ δεν περνούν απαρατήρητα. Όσον αφορά το υπόλοιπο της καμπίνας, βλέπουμε σκληρό πλαστικό cockpit με GPS, κλιματισμό, ηχητική ειδοποίηση στάθμευσης και λειτουργία θερμαινόμενου καθίσματος.
 


Ιδιαίτερα σημαντικό και κρίσιμο όσον αφορά την ασφάλεια μας είναι το εξής. Υπάρχουν κοντά προσκέφαλα στο πίσω μέρος χωρίς να έχουν επίσης εγκατασταθεί αερόσακοι προστασίας του κεφαλιού. Εξοπλισμός ο οποίος στα νέα αυτοκίνητα είναι δεδομένος, για τον λόγο αυτό και τα καθιστά απλά καλύτερα.
 
Τεχνικά χαρακτηριστικά
κινητήρας Τετρακύλινδρος, διαμήκης εγκατάσταση μπροστά
Βαλβίδες / εκκεντροφόροι άξονες 4/2
Κυβισμός 1.199 κυβικά
Ισχύς 92 kW (125 άλογα) στις 5.250 σ.α.λ
Ροπή 205 Nm στις 2.000 σ.α.λ.
Τελική ταχύτητα 175 χλμ / ώρα
0-100 χλμ / ώρα 10,4 δευτερόλεπτα
Χώρος ρεζερβουάρ / καύσιμο 50 λ. / απλή 95 οκτανίων
Κιβώτιο / είδος κίνησης Έξι σχέσεων / μπροστά κίνηση
Μήκος – Πλάτος - Ύψος 4.315/1.822/1.625 χλστ
Μέγεθος χώρου αποσκευών 475/1.646 λ.
Βάρος άδειο/ωφέλιμο φορτίο 1.277/475 κιλά
 
Πιο μοντέρνος, ωστόσο, είναι ο μικρός κινητήρας 1200 turbo βενζίνης με ταιριαστό εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο και πρότυπα εκπομπών Euro 5. Εμφανίστηκε μόνο με το ανεπαίσθητο facelift το 2013 και ωθεί σωστά το ελαφρού βάρους 1277 κιλών αυτοκίνητο. Ένας τετρακύλινδρος κινητήρας μικρού μεγέθους είναι αρκετά ικανοποιητικός σε απόδοση. Το ερώτημα, ωστόσο, αφορά την ανθεκτικότητά του μέσα στα χρόνια, ειδικά αν βάλουμε στην σύγκριση τα παρόμοια μοντέλα από Renault (και Nissan), στα οποία είναι συχνά τα προβλήματα πάνω στην καδένα χρονισμού. Επιπλέον, δεν περνά απαρατήρητο ένα ηχητικό κλικ στο δοκιμαστικό μας αυτοκίνητο με κάθε αλλαγή ταχύτητες. Οι ενώσεις του άξονα μετάδοσης κίνησης που είναι γνωστοί για το «εύθραυστο» προφίλ τους, βρίσκονται ήδη στο τέλος τους στα 85.000 χιλιόμετρα. Αν παρουσιαζόταν ως μοντέλο παραλλαγής τετρακίνησης 4x4 τετρακίνησης με ένα στροβιλοσυμπιεστή DCi-110, το Dacia θα ήταν πιο γοητευτικό, αλλά ταυτόχρονα και πιο ακριβό.
 


Θετικά αξιολογούνται τα τουλάχιστον 205 πλήρη χιλιοστά απόστασης από το έδαφος και οι γωνίες κλίσης 30 μοιρών μπροστά και 36 μοιρών πίσω. Για να συναντήσει κανείς τέτοιες τιμές θα χρειαστεί να στραφεί σε πολύ πιο ακριβά μοντέλα SUV.
 
Κατανάλωση στο test 7,9 λ. απλή 95 οκτανίων / 100 χλμ.
CO2 140 γρ. / χλμ

Λαμβάνοντας υπόψη τα ελαττώματα και τις ιδιαιτερότητες που περιγράφονται, σπάνια εμφανίζεται ένα αυτοκίνητο ηλικίας μόλις τεσσάρων ετών με λιγότερο από 100.000 χιλιόμετρα ιστορικό που είναι τόσο φθαρμένο. Οι πολλές γρατσουνιές στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο δείχνουν ένα οδηγό όχι και τόσο... προσεκτικό. Επιπροσθέτως, στον κινητήρα έχουν χυθεί υγρά πάσης φύσεως ενώ το σύστημα εξάτμισης είναι σάπιο. Δύσκολα θα μπορέσει να αποφύγει στο μέλλον ο ιδιοκτήτης αγορά ανταλλακτικών και κάθε είδους επιδιόρθωση.
 
Συμπέρασμα
Το Dacia Duster προκαλεί περισσότερα προβλήματα αν σκεφτούμε το αρχικό κόστος αγοράς του. Αν θελήσει κάποιος ένα παρόμοιο μεταχειρισμένο στην ελληνική αγορά, θα χρειαστεί περίπου 17.000 ευρώ στην καλύτερη περίπτωση. Συμβουλή: αγοράστε ένα νέο ή πάρτε το παρόμοιων χαρακτηριστικών Nissan Qashqai.
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις