Υψηλόστροφος δίλιτρος, ατμοσφαιρικός κινητήρας, σφικτό σε αίσθηση κιβώτιο 6 σχέσεων και μία ανάρτηση, σκέτη σαντιγύ. Με το Clio R.S. που πωλείτο μεταξύ 2006 και 2013, οι υπεύθυνοι της Renault έδειξαν σε όλους πώς κερδίζει κανείς τους φανατικούς των σπορ αυτοκινήτων.
Το κομψό αμάξωμα του R.S. που έκανε ντεμπούτο το 2013, δεν μπόρεσε να μας παρασύρει πέρα από τα ελλείμματα της σύλληψής του. Ένας turbo, 4κύλινδρος κινητήρας 1,6 λίτρων, με χαμηλή μεν κατανάλωση, αλλά χωρίς χαρακτήρα, αντικατέστησε το θαυμάσιο ατμοσφαιρικό μοτέρ με τον οργιώδη χαρακτήρα του. Επιπλέον, και το standard αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτηδεν είχε το σπορτίφ ύφος, που περίμεναν οι φίλοι της πιο επιθετικής οδήγησης. ΓιΆ αυτόν το λόγο, άλλωστε, μειώθηκαν οι τιμές του νεότερου R.S. πιο γρήγορα σε σχέση με τις αντίστοιχες του παλιότερου.
Όλα αυτά κάνουν ενδιαφέρον το μικρό γαλλικό μοντέλο για ένα άλλο στρώμα αγοραστών: τους εραστές της υποτίμησης. Πιο συγκεκριμένα, ο λόγος γίνεται γιΆ αυτούς, που λατρεύουν να έχουν πολλή δύναμη κάτω από το καπό τους, αλλά δε θέλουν να την επιδεικνύουν. Αυτή προσπάθεια στέφθηκε από επιτυχία γιατί, εκτός από λίγες λεπτομέρειες, το μικρό αυτοκίνητο των 200 PS δε δείχνει πολύ πιο άγριο από ένα βασικό diesel μοντέλο της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Τα αεροδυναμικά βοηθήματα στην οροφή, τις ποδιές και το σύστημα της εξάτμισης μαρτυρούν το R.S. στο τέλος. Αλλά αυτό το αναγνωρίζουν μόνο οι γνώστες...