9 φωτογραφίες »

Test Μεταχειρισμένου: Mercedes B 200 d

Διαβάστηκε από 2171 αναγνώστες - 29/4/2021

Ως ένα μικρομεσαίο θαύμα χώρων, η Mercedes B-Class (W 246) είναι ενδιαφέρουσα για οικογένειες, αλλά και ηλικιωμένους, που αγαπούν τα ταξίδια. Αξίζει και η ποιότητά της το αστέρι; Η AUTO BILD δοκιμάζει μία μεταχειρισμένη B 200 d με 180.000km.

Το κύρος και η πρακτικότητα σχηματίζουν πολύ συχνά δύο κατά βάση αντιφατικά αυτοκινητικά περιβάλλοντα. Έτσι, λοιπόν, η μικρομεσαία B-Class στο εξωτερικό έχει τη φήμη ενός μοντέλου για συνταξιούχους, ευτυχώς, όμως, δεν έχει να μας «πει» τίποτε για τις εσωτερικές αξίες της. Ενώ το εσωτερικό της ήταν οικείο και σαφώς προσανατολισμένο στην τρίτη γενιά της A-Class, η οποία ήταν ταυτόχρονα διαθέσιμη, η B-Class (W 246), που ονομάστηκε επιπλέον «Sports Tourer» από το τμήμα marketing της Mercedes-Benz, συλλέγει βαθμούς με χώρους, που θα ταίριαζαν περισσότερο σε van, αφού και στα πέντε ελαφρώς υπερυψωμένα καθίσματα οι ενήλικες βρίσκουν με άνεση τη θέση τους.

Η δεύτερη γενιά της B-Class, που ξεκίνησε να κυκλοφορεί το 2011, προσπάθησε με μια πιο φρέσκια οπτική να αποκτήσει μια νεανική εμφάνιση, πόσω μάλλον όταν το μοντέλο της δοκιμής μας… αναβαθμίστηκε στην εξοπλιστική εκδοχή «AMG Line», αποκτώντας ευμεγέθεις ποδιές, ζάντες 18 ιντσών με σχέδιο διπλής ακτίνας, αλλά και στο εσωτερικό κόκκινες ραφές στο δέρμα, που κάνουν την υπερυψωμένη Benz ακόμα λίγο πιο cool. Οι παραπάνω παρεμβάσεις ως προς τη σπορτίφ εικόνα της B-Class είχαν ως στόχο τον κυριότερο ανταγωνιστή, την BMW Σειρά 2 Active Tourer.
Ωστόσο, η ευχάριστα επιθετική οδική συμπεριφορά «εξαγοράζεται» δυστυχώς με κόστος την σφιχτή ρύθμιση ελατηρίων-αμορτισέρ: Ανεξάρτητα αν ένα κάλυμμα υπονόμου στο δρόμο έχει τοποθετηθεί πολύ βαθιά ή το άκρο της ασφάλτου δε διαθέτει την αναμενόμενη προστατευτική κατασκευή, αυτή η Benz καλύπτει αδιάκοπα κάθε έλλειψη στην υποδομή της οδοποιίας. Ευτυχώς, τα εργονομικά διαμορφωμένα σπορ καθίσματα με την καλή ταπετσαρία δεν περνούν κάθε χτύπημα, ένα προς ένα στους μεσοσπονδύλιους δίσκους.



Η τεσσάρων ετών B 200 d της δοκιμής μας συνδυάζει στα χαρτιά τη χαρακτηριστική… απληστία των προτάσεων από τη Στουτγκάρδη με ροπή της τάξης των 300 Nm. Ο (προδιαγραφών Euro 6) diesel κινητήρας των 2,1 λίτρων αποδίδει ανώτερη ισχύ 136 PS και ακούγεται λιγότερο… μεταξένιος σε σχέση με το μηχανικό σύνολο ενός αυτοκινήτου, που έχει πάρει ήδη την… κατιούσα. Όπως και να ‘χει, το… βεβαρυμμένο παρελθόν της B 200 d τεκμηριώνεται επίσης από τα σχεδόν 180.000 χιλιόμετρα στο ταχύμετρό της, κάτι, όμως, που δεν είναι ορατό στο βιβλίο των service. Όλες οι επιφάνειες στο εσωτερικό δείχνουν φρέσκες, ενώ και η ταπετσαρία δεν είναι φθαρμένη. Ουσιαστικά, μόνο τα πάνελ των θυρών χτυπούν στους πλακόστρωτους δρόμους.
Κατά τη διάρκεια του ελέγχου στην ανυψωτική πλατφόρμα, παρατηρήθηκε μόνο ένα χτυπημένο κέλυφος κινητήρα. Ωστόσο, δεν μπορέσαμε να εντοπίσουμε προβλήματα σκουριάς σε ελατήρια και ακμές των θυρών στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο, που ήταν ένα από τα πρώτα δείγματα της σειράς, το οποίο υπέστη facelift και κυκλοφορούσε από το 2014.
 
Τεχνικά χαρακτηριστικά Mercedes B 200d
Κινητήρας  Τετρακύλινδρος, εμπρός εγκάρσια
Βαλβίδες / Εκκεντροφόροι 16/2
Κυβισμός 2.143 cc
Ισχύς 136 PS στις 3.300 σ.α.λ.
Ροπή     300 Nm στις 1.400 σ.α.λ.
Τελική ταχύτητα 210 km/h
0-100 km/h 9,9 δευτ.
Κιβώτιο / Κίνηση χειροκίνητο, 6 σχέσεων/στους μπροστινούς τροχούς
Ρεζερβουάρ /Καύσιμα 50 l/diesel
Χώρος αποσκευών 486-1.545 l

 
Βάρος/φόρτωση 1.485/540 kg
Μ / Π / Υ (Διαστάσεις) 4.359/1.786/1.557 mm
 Η παλέτα των κινητήρων της B-Class είναι πολύ μεγάλη: η βενζινοκίνητη έκδοση B 180 με 122 PS είναι αρκετά ισχυρή και ευρέως διαθέσιμη. Οι diesel εκδόσεις, ισχύος από 90 έως 177 PS απευθύνονται κυρίως σε οδηγούς, που διανύουν μεγάλες αποστάσεις. Σπάνια θα βρει κανείς διαθέσιμο, αλλά με τελική ταχύτητα στα 240 km/h τόσο γρήγορο όσο ένα GTI είναι η έκδοση με το βενζινοκινητήρα της B 250 και τα 211 PS. Οι κάτοικοι των ορεινών περιοχών θα είναι λογικά ικανοποιημένοι με τις τετρακίνητες εκδοχές 4matic. Από την πλευρά της, η εκδοχή B 200 Natural Gas Drive, ισχύος 156 ίππων, λειτουργεί με φυσικό αέριο. Ακόμα πιο εξωτική είναι η ηλεκτρική B 250 e, που είναι εξοπλισμένη με τεχνολογία της Tesla, που έχει εν μέρει περικοπεί: η αυτονομία της ανακοινώνεται στα σχεδόν 200 χιλιόμετρα κατά NEDC, τα οποία, όμως, υπό κανονικές συνθήκες «μεταφράζονται» περισσότερο σε 100 με 130 χιλιόμετρα.



Ανάλογα με τον επιλεγμένο κινητήρα, υπήρχε είτε ένα χειροκίνητο μηχανικό κιβώτιο, έξι σχέσεων είτε (προαιρετικά) το αυτόματο σύστημα διπλού συμπλέκτη, επτά σχέσεων. Και με τόσο μεγάλο εύρος προσφορών, ο καθένας θα βρει, που θα ισορροπήσει με επιτυχία ανάμεσα στο πρεστίζ και την πρακτικότητα.
 

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει