8 φωτογραφίες »

Test μεταχειρισμένου: Audi Q2 2017

1/12/2020

Κάνουμε test drive σε ένα Audi Q2 τριετίας. Αξίζει να εμπιστευτεί κανείς το μικρό πολυτελές SUV και έναντι ποιου κόστους το βρίσκουμε στην ελληνική αγορά;

 
 
Γίνεται ένα αυτοκίνητο να είναι στα όρια της τελειότητας, αλλά ταυτόχρονα εκνευριστικά βαρετό; Τα μοντέλα της Audi έχουν δεχτεί κατά καιρούς παρόμοια κριτική, ενώ αρκετοί «κατηγορούν» την δημοφιλή μάρκα πως τα οχήματά της μοιάζουν αρκετά μεταξύ τους. Τους δίνουμε ένα δίκιο, αν αναλογιστούμε ότι για να ξεχωρίσει κανείς το A4 από το A6 χρειάζεται εκπαιδευμένο μάτι.  Φυσικά, υπάρχει και η αντίθετη άποψη όσων λατρεύουν τα γερμανικά μοντέλα για το design και την ποιότητά τους.
 
Το Audi Q2 είναι μία τέτοια περίπτωση. Αυτοκίνητο που είτε θα λατρέψεις είτε θα «μισήσεις». Πρωτοπαρουσιάστηκε το Μάρτιο του 2016 από τους Βαυαρούς της πόλης Ίνγκολσταντ, ως ένα subcompact luxury SUV. Χρησιμοποιεί την πλατφόρμα MQB κατασκευής της Volkswagen, ενώ σε αντίθεση με άλλα SUV της Audi, η σειρά Q2 δεν πωλείται στις ΗΠΑ ή τον Καναδά. Στα πρώτα του «βήματα» επικρίθηκε για την σχέση τιμής-χώρου, αλλά και για το απλό design του, με στοιχεία που θυμίζουν το Polo στο πίσω μέρος.


 
Στην πράξη, το μικρό SUV έγινε ιδιαίτερα αγαπητό σε κατοίκους αστικών περιοχών που αναζητούν άνεση και έξτρα χώρο, με ευρύτερο οπτικό πεδίο για τον οδηγό. Η Ελλάδα είναι μία χώρα στην οποία τα τελευταία χρόνια η αγορά των SUV εξαπλώνεται ραγδαία, συνεπώς μία επιλογή ενός πολυτελούς μεταχειρισμένου της συγκεκριμένης κατηγορίας δεν πρέπει να περνά απαρατήρητη. Αρκεί να υπάρχουν οι κατάλληλες πληροφορίες με το απαραίτητο test drive.
 
Η Auto Bild «δουλεύει» για εμάς και παρουσιάζει όσα πρέπει να ξέρουμε για ένα μεταχειρισμένο Audi Q2. Το μοντέλο της δοκιμής εξοπλίζεται με τον 1,6 λίτρων TDI κινητήρα, εσωτερικής ονομασίας EA288, ο οποίος διαθέτει καταλυτικό μετατροπέα SCR. Ο κινητήρας είναι σύμφωνος με το σύστημα εκπομπών ρύπων Euro 6d Temp από το 2019. Δεν υπάρχει εγκατεστημένο το αυτόματο κιβώτιο DSG 7 σχέσεων (είναι προαιρετικός εξοπλισμός), το οποίο μάλιστα σε επίπεδο ανθεκτικότητας και συμπεριφορά στις αλλαγές ταχυτήτων εξακολουθεί να απέχει αρκετά από ένα κλασικό αυτόματο σασμάν. Βάζοντας μπροστά το αυτοκίνητο, ο θόρυβος από το φθαρμένο βολάν διπλής μάζας υποδεικνύει την ανάγκη άμεσης αντικατάστασης, διότι σε αντίθετη περίπτωση το αυτοκίνητο μπορεί να χρειαστεί service πολλών εκατοντάδων ευρώ.
 
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας Τετρακύλινδρος / διαμήκης εγκατάσταση μπροστά
Βαλβίδες / εκκεντροφόροι άξονες 4 ανά κύλινδρο / 2
Κυβισμός 1.598 κυβικά
Ισχύς 85 kW (115 άλογα) στις 3.250 σ.α.λ.
Ροπή 250 Nm στις 1.500 σ.α.λ.
Τελική ταχύτητα 197 χλμ / ώρα
0-100 χλμ / ώρα 10,3 δ.
Χώρος ρεζερβουάρ / καύσιμο 50 λ. / diesel
Κιβώτιο ταχυτήτων / είδος κίνησης         6τάχυτο χειροκίνητο / μπροστά κίνηση
Μήκος / Πλάτος / Ύψος 4.191/1.794/1.508 mm
Μέγεθος χώρου αποσκευών      405-1050 λ.
Βάρος άδειο / ωφέλιμο φορτίο   1.385/485 κιλά
Το εξατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, από την άλλη πλευρά, είναι του «κουτιού», λειτουργικό όπως και την πρώτη του ημέρα, παρά τα σχεδόν 150.000 χιλιόμετρα που έχει χρειαστεί να διανύσει το αυτοκίνητο. Τα πάνελ των θυρών μοιάζουν κάπως φθηνά εξαιτίας του σκληρού πλαστικού τους. Βέβαια, η ποιότητα παραμένει σήμα κατατεθέν όλων των τμημάτων του οχήματος της συγκεκριμένης κατηγορίας. Αν και old school, το ταμπλό είναι καλά οργανωμένο και εύκολα κατανοήσιμο. Κλιματισμός και θερμαινόμενα καθίσματα λειτουργούν πλήρως με τους ανάλογους διακόπτες. Ο στάνταρ εξοπλισμός με το σύστημα Multi Media Interface (MMI) λειτουργεί διαισθητικά με απλό τρόπο, χάρη σε ένα περιστρεφόμενο κουμπί. Το μεγάλο εύρος κλίσης στην ρύμθιση των καθισμάτων και η θέση που εξασφαλίζουν επιτρέπουν σε κάθε οδηγό, ανεξαρτήτως βάρους και ύψους, να αισθάνεται αρκετά άνετα στο εσωτερικό του Audi Q2.


 
Η πορεία του αυτοκινήτου στην άσφαλτο γίνεται με ασφάλεια και αυτοπεποίθηση, παρά το ανυψωμένο αμάξωμα που λογικά έχει το μικρό SUV. Λειτουργεί σαν ένα κανονικό αυτοκίνητο και παράλληλα αισθάνεται ως μοντέλο μίας ανώτερης κατηγορίας, όταν κινείται. Χάρη στο «σφιχτό» του σασί κερδίζει σε ασφάλεια, με το Audi Q2 να φαίνεται πάντως λίγο άκαμπτο και «ξύλινο». Με έξτρα χρέωση μπορεί να αποκτήσει κανείς αποσβεστήρες που προσαρμόζονται ανάλογα με το έδαφος. H ειδική ρύθμιση του τιμονιού που προσαρμόζει την διεύθυνση ανάλογα με την ταχύτητα (progressive steering) σε συνδυασμό με την ποιότητα φρεναρίσματος χαρίζουν μεγαλύτερη οδηγική απόλαυση.
 
Όπως τονίστηκε, το Audi Q2 εφοδιάζεται με τον 1,6 λίτρων TDI κινητήρα για ιπποδύναμη 115 άλογα και 250 κιλά ροπής στις 1.500 στροφές ανά λεπτό. Το λάδι που χρειάζεται το μοτέρ, σύνηθες πρόβλημα για τους TFSI, εξασφαλίζει αποτελεσματική πρόληψη σκουριάς. Ως επιλογή υφίσταται και ο τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.0 TFSI των 115 αλόγων, ο οποίος βέβαια δεν αξίζει για διαδρομές εκτός πόλης. Σαφέστατα ισχυρότερο είναι το μοτέρ στο μοντέλο SQ2 των 300 ίππων, ενώ οι εκδόσεις 1.4 TFSI και 2.0 TDI αποδίδουν 150 άλογα με βενζίνη και diesel αντίστοιχα. Στο μοντέλο Audi Q2 2019 ονομάστηκαν 35 TFSI και 35 TDI, εξασφαλίζοντας αμφότεροι οι κινητήρες επαρκέστατο οδηγικό αποτέλεσμα.


 
Ανάλογα με το στυλ οδήγησης, οι δακτύλιοι ανάρτησης και τα ελατήρια συνήθως πρέπει να αντικαθίστανται μετά από 100.000 χιλιόμετρα. Τα φρένα του Q2, τέλος, θεωρούνται σταθερά και στιβαρά. Αυτό αποδίδεται στο διαχειρίσιμο βάρος συγκράτησης του μικρού SUV.
 
Κατανάλωση στο test 5,5 λ. diesel / 100 km
CO2 147 γρ. / χλμ


Συμπέρασμα

Ο σεβασμός κερδίζεται, δεν επιβάλλεται. Ακόμη και αν δεν συμπαθήσεις το Audi Q2, δεν μπορείς να μην συμφωνήσεις για την ποιότητα που κουβαλά. Η Auto Bild το αξιολογεί 4/5 μετά το test drive στο οποίο το υπέβαλε. Στην ελληνική αγορά αντίστοιχο μοντέλο diesel με 100.000 χιλιόμετρα ιστορικό κοστίζει περίπου 20.000 ευρώ. Το μικρό πολυτελές SUV μπορεί να κοστίζει κάτι παραπάνω, κανείς ωστόσο δεν μένει ανικανοποίητος από τις παροχές, την κομψότητα και τον στιβαρό του χαρακτήρα.