Test μεταχειρισμένου: Fiat 500 2007-2020
Ο δικύλινδρος TwinAir κινητήρας καίει λάδια.
Πρόωρες φθορές στα ρουλεμάν των τροχών και στα φρένα.
Η καμπίνα βρίσκεται σε καλή κατάσταση.
Είναι στιλάτο, εμπρός θα καθίσουν άνετα ψηλά άτομα.
Ο δικύλινδρος TwinAir κινητήρας καίει λάδια
Το Fiat 500 είναι ένα μοντέρνο mini πόλης που αποτελεί μια ωδή στο παρελθόν της ιταλικής εταιρείας, και πιο συγκεκριμένα στο ομώνυμο «πεντακοσαράκι» που έκανε το ντεμπούτο του το 1957.
Το λανσάρισμα του νέου 500 έγινε το 2007, με το μοντέλο να ανανεώνεται στα σημεία το 2015 και το 2020 και να συνεχίζει να βρίσκεται σε παραγωγή μέχρι και σήμερα. Ωστόσο είναι αρκετά δημοφιλές ως μεταχειρισμένο, ιδιαίτερα για όσους ψάχνουν ένα στιλάτο αυτοκίνητο με μικρές διαστάσεις. Αναλύουμε το Fiat 500 και σας παρουσιάζουμε τα σημεία που εμφανίζει περισσότερες ζημιές, καθώς και τις πιο συνηθισμένες φθορές που μπορεί να βρείτε κατά τον έλεγχο μεταχειρισμένου.
Όσον αφορά στους κινητήρες, το βενζινοκίνητο ατμοσφαιρικό μοτέρ 1,2 λίτρων που αποδίδει 69 άλογα είναι αυτό που συστήνεται, μιας και «δεν σπάει- δεν χαλάει» και είναι ιδιαίτερα αξιόπιστο.
Στη γκάμα των μηχανικών συνόλων βρίσκεται ο δικύλινδρος turbo TwinAir κινητήρας 0,9 λίτρου που αποδίδει 86 ή 105 άλογα. Το συγκεκριμένο μοτέρ είναι πρόθυμο να στροφάρει ψηλά, όμως τείνει να καίει παραπάνω λάδι όταν «πιέζεται» αρκετά από τους ιδιοκτήτες του.
Επιπλέον, το αυτοκίνητο είναι διαθέσιμο και με πετρελαιοκινητήρα, που απευθύνεται κυρίως σε όσους διανύουν μεγάλες αποστάσεις.
Από το 2020 και έπειτα, στη γκάμα κινητήρων προστέθηκε η ήπια υβριδική έκδοση 70 ίππων που χρησιμοποιεί ως βάση ένα μοτέρ 1 λίτρου.
Αν κατά τον έλεγχο μεταχειρισμένου παρατηρήσετε σημάδια σαν «μαγιονέζα» στην τάπα του λαδιού, δεν είναι απαραίτητο να έχει κάψει φλάντζα το αυτοκίνητο, μιας και αυτό είναι μια ένδειξη πως το όχημα χρησιμοποιείται για πολλά σύντομα ταξίδια.
Πρόωρες φθορές στα ρουλεμάν των τροχών και στα φρένα
Τα ρουλεμάν των τροχών, καθώς και τα φρένα, φθείρονται νωρίτερα από τον μέσο όρο στο Fiat 500, επομένως αυτές είναι και οι πιο συνηθισμένες φθορές που μπορεί να βρείτε κατά τον έλεγχο ενός μεταχειρισμένου μοντέλου. Επιπλέον, όπως και στην πλειοψηφία των αυτοκινήτων που κινούνται σχεδόν αποκλειστικά εντός πόλης, ο συμπλέκτης ενδέχεται να έχει αυξημένα σημάδια «κόπωσης».
Όπως και σε πολλά αυτοκίνητα, ανεξαρτήτως εταιρείας κατασκευής, όσο περνούν τα χρόνια τόσο αυξάνεται το ενδεχόμενο να έχουν ελλιπή συντήρηση από τους ιδιοκτήτες τους. Για αυτό τον λόγο, ένας ενδελεχής έλεγχος μεταχειρισμένου θα σας προφυλάξει από τυχόν δυσάρεστες «εκπλήξεις» στο μέλλον.
Η καμπίνα του Fiat 500 βρίσκεται σε καλή κατάσταση
Μπορεί τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στο εσωτερικό του Fiat 500 να είναι σκληρά στην αφή, ωστόσο είναι ανθεκτικά στη φθορά από τη χρήση. Οι επενδύσεις των καθισμάτων διατηρούνται σε καλή κατάσταση, κάτι που ισχύει και για το αφρώδες υλικό τους, που δεν έχει χάσει τη φόρμα του.
Αντίστοιχα, δεν υπάρχουν γρατζουνιές και σημάδια στην καμπίνα του Fiat 500, και οι διακόπτες στο ταμπλό και στο τιμόνι δεν έχουν ξεβάψει.
Το design είναι γοητευτικό και παιχνιδιάρικο, με τους κλασσικούς διακόπτες να αυξάνουν την εργονομία. Τα μοντέλα κατασκευής από το 2015 και έπειτα είναι διαθέσιμα και με το σύστημα infotainment Uconnect.
Είναι στιλάτο, εμπρός θα καθίσουν άνετα ψηλά άτομα
Όπως αναφέραμε, το Fiat 500 είναι ιδιαίτερα στιλάτο, με τον ρετρό σχεδιασμό να αποτελεί έναν από τους κυριότερους λόγους αγοράς του μοντέλου. Όσον αφορά στην ευρυχωρία, στα εμπρός καθίσματα θα ταξιδέψουν άνετα ψηλοί ενήλικες με ύψος έως 1,90 μέτρα. Στο πίσω κάθισμα ο χώρος είναι αρκετά πιο περιορισμένος, όμως ας μην ξεχνάμε πως αναφερόμαστε σε ένα mini αυτοκίνητο πόλης. Το πορτ-μπαγκάζ έχει ωφέλιμο όγκο 185 λίτρα, τα οποία με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος μετατρέπονται σε 610 λίτρα.
Συμπέρασμα: Χωρίς σημαντικά προβλήματα το Fiat 500 2007-2020
Το Fiat 500 είναι ένας ρετρό και ταυτόχρονα μοντέρνος εκπρόσωπος της κατηγορίας των mini πόλης. Τα κινητήρια σύνολα είναι αξιόπιστα, ειδικά όσον αφορά το μοτέρ των 69 ίππων. Όσο περνάνε τα χρόνια, τόσο υπάρχουν διάφοροι κίνδυνοι αυξημένων φθορών, κυρίως λόγω ελλιπούς συντήρησης, κάτι για το οποίο φυσικά ευθύνονται οι προηγούμενοι κάτοχοι και όχι το ίδιο το αυτοκίνητο.Οι τιμές των μεταχειρισμένων Fiat 500 2007-2020 διαμορφώνονται ως εξής, με τον μέσο όρο για κάθε χρονιά να εξαρτάται από τα διαθέσιμα οχήματα και τις εκδόσεις κινητήρα και εξοπλισμού αλλά και των διανυθέντων χιλιομέτρων του εκάστοτε μοντέλου.
Χρονολογία μοντέλου | Μέσος όρος τιμής μεταχειρισμένου |
---|---|
Fiat 500 2007 | 6.500 ευρώ |
Fiat 500 2008 | 6.500 ευρώ |
Fiat 500 2009 | 7.500 ευρώ |
Fiat 500 2010 | 7.500 ευρώ |
Fiat 500 2011 | 7.500 ευρώ |
Fiat 500 2012 | 8.200 ευρώ |
Fiat 500 2013 | 10.500 ευρώ |
Fiat 500 2014 | 10.500 ευρώ |
Fiat 500 2015 | 11.000 ευρώ |
Fiat 500 2016 | 12.000 ευρώ |
Fiat 500 2017 | 12.700 ευρώ |
Fiat 500 2018 | 13.000 ευρώ |
Fiat 500 2019 | 13.200 ευρώ |
Fiat 500 2020 | 13.600 ευρώ |
Σχολιάστε |