Μικρά SUV | Μικρά | Οικογενειακά SUV | Premium | Electric
Έτσι θα επιβιώσουν οι κινητήρες εσωτερικής καύσης μετά το 2035

Έτσι θα επιβιώσουν οι κινητήρες εσωτερικής καύσης μετά το 2035

Διαβάστηκε από 1485 αναγνώστες - 19/1/2023

Όλοι οι θεσμοί έχουν αποφασίσει να «τελειώσουν» τους κινητήρες εσωτερικής καύσης μέχρι το 2035. Όμως η τεχνολογία έχει άλλη άποψη και με τα νεότερα δεδομένα θα μπορεί να επιτρέψει τη συνέχεια και μετά το 2035.

Με eFuels θα μπορούν να λειτουργούν οι κινητήρες εσωτερικής καύσης

Η Ευρωπαϊκή Ένωση αποφάσισε το τέλος των κλασικών κινητήρων εσωτερικής καύσης από το 2035. Άρα τέλος τα μοτέρ που καίνε βενζίνη και diesel. Πίσω από αυτή την απόφαση κρύβονται περιβαλλοντολογικοί λόγοι. Αν όμως με κάποιο τρόπο κατάφερναν τα αυτοκίνητα να γίνουν πράσινα καίγοντας παραδοσιακά καύσιμα, αυτό θα μπορούσε να αλλάξει τα δεδομένα, από τη στιγμή μάλιστα που αυτή τη στιγμή κυκλοφορούν σχεδόν 50 εκ. οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Καύσιμα που παράγονται από ρεύμα και CO2

Αυτή λύση μπορεί να είναι τα eFuels. Τα eFuels δημιουργούνται με χρήση ηλεκτρικής ενέργειας (για αυτό και το «e»= ηλεκτρικά στο πρόθεμα) που παράγεται από τον αέρα και τον ήλιο, συνεπώς στην παραγωγική διαδικασία έχουν μηδενικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

Ο ηλεκτρισμός χρησιμοποιείται για να γίνει ηλεκτρόλυση του νερού, απ’ όπου θα παραχθεί υδρογόνο και οξυγόνο. Κατόπιν σε μια διαδικασία πολλαπλών σταδίων, το υδρογόνο αντιδρά με CO 2 ώστε τελικά να παραχθεί βενζίνη. Βενζίνη έτοιμη για χρήση, χωρίς να χρειάζεται να εξαχθεί από το έδαφος, έπειτα να διυλιστεί και να περάσει από πολλά σταδία για να χρησιμοποιηθεί.

Το βάζεις τώρα στο αυτοκίνητό σου και φεύγεις

Σχεδόν όλες οι λύσεις που έχουν σκεφτεί μέχρι και σήμερα οι επιστήμονες, για να λυθεί το πρόβλημα των ρύπων στα κανονικά αυτοκίνητα, απαιτούν δαπανηρές μετατροπές στα ήδη υπάρχοντα αυτοκίνητα μας. Στην περίπτωση των συνθετικών καυσίμων όμως δεν ισχύει κάτι τέτοιο.

Ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα των eFuels είναι πως μπορούν να χρησιμοποιηθούν στα ήδη υπάρχοντα αυτοκίνητα χωρίς καμία μετατροπή. Είτε απευθείας ή σαν πρόσθετο στα συμβατικά καύσιμα, παράγοντας από μηδενικές, μέχρι πολύ χαμηλότερες εκπομπές ρύπων. Μάλιστα καίγοντας συνθετικό καύσιμο η απόδοση μπορεί να ανέβει ακόμα περισσότερο!

Καμία απολύτως διαφορά με τη γνωστή βενζίνη

Η συνθετική βενζίνη έχει την ίδια ακριβώς χημική σύσταση με τη συμβατική , άρα μιλάμε για το ίδιο προϊόν, με μόνη διαφορά τον τρόπο παρασκευής. Έχει την ίδια μυρωδιά και το ίδιο ιξώδες, ενώ παράλληλα σε δοκιμές υπό πραγματικές συνθήκες είχε ακριβώς την ίδια συμπεριφορά, τόσο κατά τον ψεκασμό, όσο και στις άλλες φάσεις της καύσης με την ορυκτή βενζίνη.

Κολοσσοί επενδύουν στα eFuels

Η λύση των συνθετικών καυσίμων δεν έχει αφήσει ασυγκίνητες βιομηχανίες τεράστιου μεγέθους, και αυτό λέει πολλά. Η Porsche, η Siemens Energy, η Χιλιανή εταιρεία HIF και οι εταιρείες Enel, Exxon Mobil, Gasco και ENAP, δημιούργησαν ήδη τις πρώτες εγκαταστάσεις παραγωγής συνθετικών καυσίμων στην Χιλή. Το πρόγραμμα έχει ξεκινήσει να λειτουργεί πιλοτικά και αναμένεται να παράγει 130.000 λίτρα συνθετικού καυσίμου μέχρι τα μέσα του 2022, ενώ στόχος της είναι να παράγει 55 εκατομμύρια το 2024 και σε περίπου 550 εκατομμύρια λίτρα το 2026.

Σήμερα η παραγωγή των συνθετικών καυσίμων είναι μια αρκετά δαπανηρή επένδυση, αλλά αυτό δεν θα κρατήσει για πολύ. Οι ερευνητές αναφέρουν πως στην περίπτωση μαζικής παραγωγής των e-Fuels, η τιμή πώλησης τους στους οδηγούς δεν θα ξεπερνούσε τα 1.4 ευρώ το λίτρο.

Τελικά η λύση δεν είναι μόνο τα ηλεκτρικά
 
- Εfuels: συνθετική βενζίνη & diesel που δεν ρυπαίνει
- Το βάζεις τώρα στο αυτοκίνητό σου και φεύγεις
- Παράγονται από ρεύμα και δεν έχουν καμία διαφορά με τη γνωστή βενζίνη
- Επενδύουν σε αυτό Porsche, η Siemens Exxon Mobil και ENAP
 
Θα έβαζες ηλεκτρικό καύσιμο στο αυτοκίνητό σου ή θα προτιμούσες να αγοράσεις ένα αμιγώς ηλεκτρικό;
 
 
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε

Σχετικες επιχειρησεις