
Έχεις Diesel; Μάθε τι πρέπει να προσέξεις!
Φρόντισε για την έγκαιρη αντικατάσταση του φίλτρου καυσίμου και του φίλτρου λαδιού.
Ελέγξτε σε κάθε σέρβις την κατάσταση του συστήματος επανακυκλοφορίας καυσαερίων (EGR).
Εξασφαλίστε καλή ποιότητα καυσίμου για να διατηρήσετε τα μπεκ καθαρά.
Επιτρέψτε την σωστή «αναγέννηση» του φίλτρου DPF.
Φρόντισε για την έγκαιρη αντικατάσταση του φίλτρου καυσίμου και του φίλτρου λαδιού.
Αν και τα diesel αυτοκίνητα μοιάζουν να έχουν παραμεληθεί από την αυτοκινητοβιομηχανία, αφού οι περισσότεροι κατασκευαστές έχουν διακόψει τις πετρελαιοκίνητες εκδόσεις από τα περισσότερα μοντέλα τους, πολλά παλαιότερα κυρίως αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν αυτό το καύσιμο παραμένουν σε κυκλοφορία. Όπως κάθε τύπος κινητήρα, έτσι και οι diesel έχουν τις αδυναμίες τους, αν και τα εξαρτήματά τους φαίνεται να αποτυγχάνουν σχετικά αργά στην διάρκεια ζωής τους. Ποια είναι, λοιπόν, τα εξαρτήματα που πρέπει να προσέχεις στενά σε έναν πετρελαιοκινητήρα.
Ξεκινώντας, όπως και στους βενζινοκινητήρες, σημαντικό ρόλο παίζουν τα φίλτρα. Καθώς το πετρέλαιο κίνησης δεν εμφανίζει μεγάλη αντοχή ενάντια σε μικροοργανισμούς όπως βακτήρια και μύκητες κατά την αποθήκευσή του στις δεξαμενές, υπάρχει πιθανότητα μόλυνσης και υποβάθμισης της ποιότητάς του. Έτσι, η συχνή αλλαγή του φίλτρου καυσίμου επιβάλλεται, ακόμα και νωρίτερα από το διάστημα που προβλέπει ο κατασκευαστής. Το ίδιο ισχύει και για το φίλτρο λαδιού. Η επιλογή σωστού τύπου αλλά και καλής ποιότητας λαδιού κινητήρα είναι καθοριστικής σημασίας για την μακροζωία του κινητήρα. Γνωρίζοντας κιόλας πως τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα είναι «χιλιομετροφάγοι» με αρκετές ώρες λειτουργίας, δεν αποκλείεται τα λάδια να πρέπει να αντικαθίστανται και πιο συχνά από το προβλεπόμενο και εννοείται μαζί και το φίλτρο,
Ελέγξτε σε κάθε σέρβις την κατάσταση του συστήματος επανακυκλοφορίας καυσαερίων (EGR).
Προχωρώντας, κάτι άλλο που θα πρέπει να λάβετε υπόψη είναι η κατάσταση του συστήματος επανακυκλοφορίας καυσαερίων (EGR), που έχει σχεδιαστεί για να περιορίζει τους ρύπους του κινητήρα εντός των νόμιμων πλαισίων, μεταφέροντας μέρος των καυσαερίων στην εισαγωγή του κινητήρα για εσωτερική ανακύκλωση. Με απλά λόγια, είναι το πρώτο που επηρεάζεται από την χρήση κακής ποιότητας πετρελαίου κίνησης. Γι ΄αυτό, λοιπόν, θα πρέπει να ελέγχεται σε κάθε σέρβις. Όχι μόνο γιατί αφορά την ρύπανση του περιβάλλοντος, αλλά και γιατί η κακή κατάστασή του συνοδεύεται από υψηλή κατανάλωση καυσίμου και υποδεικνύει πως πρέπει να αλλάξετε πρατήριο καυσίμου.
Εξασφαλίστε καλή ποιότητα καυσίμου για να διατηρήσετε τα μπεκ καθαρά.
Μιλώντας για την ποιότητα καυσίμου, ας περάσουμε και σε ένα άλλο εξάρτημα που επηρεάζεται από αυτόν τον παράγοντα και φημίζεται για το εξαιρετικά υψηλό κόστος αντικατάστασής του. Τα μπεκ καυσίμου υποδέχονται το πετρέλαιο κίνησης που έρχεται με υψηλή πίεση από την αντλία και το ψεκάζουν στους θαλάμους καύσης μέσα από τα ειδικά διαμορφωμένα ακροφύσια. Αν και διαθέτουν φίλτρο, είναι πιθανό να δημιουργηθούν επικαθήσεις από τα πρόσθετα του καυσίμου ή και το ίδιο το πετρέλαιο κίνησης στις οπές και στην έδρα των βαλβίδων. Στα μπεκ άμεσου ψεκασμού μπορεί επίσης να δημιουργηθούν επικαθήσεις άνθρακα, οι οποίες θα εμποδίσουν την ροή του καυσίμου και θα μειώσουν την ικανότητα παροχής πετρελαίου του μπεκ σε πολύ μεγάλο βαθμό. Κάπως έτσι, μπορεί να δημιουργηθεί μεγαλύτερο πρόβλημα στον κινητήρα, αφού θα επηρεαστεί σημαντικά η αναλογία μείγματος αέρα/καυσίμου.
Επιτρέψτε την σωστή «αναγέννηση» του φίλτρου DPF.
Τέλος, σημαντικό είναι να διατηρείται σε καλή κατάσταση και το φίλτρο DPF, που ευθύνεται για την δέσμευση βλαβερών σωματιδίων άνθρακα που παράγονται από τον πετρελαιοκινητήρα. Κάθε σύγχρονο μοντέλο diesel διαθέτει το συγκεκριμένο φίλτρο, το οποίο «αυτοκαθαρίζεται» μέσω μίας διαδικασίας που ονομάζεται «αναγέννηση». Αυτή συμβαίνει όταν το αυτοκίνητο κινείται συνεχόμενα με μεσαίες στροφές κινητήρα για διαδρομή που θα διαρκέσει τουλάχιστον 15 με 20 λεπτά. Αν ένα πετρελαιοκίνητο όχημα κινείται κατά κύριο λόγο στην πόλη και για σύντομες διαδρομές, η σωστή αναγέννηση δεν θα συμβεί με αποτέλεσμα το φίλτρο να φράξει. Ο καθαρισμός του είναι μία ακριβή διαδικασία, ενώ η αντικατάστασή του μπορεί να φτάσει έως και μερικές χιλιάδες ευρώ.