Γιατί δεν πρέπει να βάζεις κατευθείαν μπροστά τον κινητήρα;
Πολλοί οδηγοί περιμένουν 3-4 δευτερόλεπτα πριν βάλουν μπροστά το αμάξι
Σε μοντέλα 10-20 ετών δεν κάνει κακό να περιμένεις πριν γυρίσεις τη μίζα
Έτσι εξασφαλίζεις σωστή πίεση στο καύσιμο και επιτρέπεις στον εγκέφαλο να κάνει τσεκ
Στα καινούργια το health check γίνεται συνήθως όταν ξεκλειδώνεις το αυτοκίνητο
Πολλοί οδηγοί περιμένουν 3-4 δευτερόλεπτα πριν βάλουν μπροστά το αμάξι
Υπάρχουν πολλοί μύθοι και αλήθειες στο χώρο του αυτοκινήτου, ενώ οι συζητήσεις μεταξύ των οδηγών, δίνουν και παίρνουν για το τι πρέπει και τι δεν πρέπει να κάνεις ο καθένας στο αυτοκίνητό του. Μια από αυτές είναι αν πρέπει να περιμένει ο οδηγός όταν βάζει το κλειδί στη μίζα και το γυρίζει στην πρώτη σκάλα, πριν το γυρίσει ξανά για να εκκινήσει τον κινητήρα.
Σε μοντέλα 10-20 ετών δεν κάνει κακό να περιμένεις πριν γυρίσεις τη μίζα
Στα πολύ παλιά μοντέλα χωρίς ηλεκτρικό ψεκασμό καυσίμου, κάτι τέτοιο δεν έχει νόημα, ειδικά αν η τρόμπα καυσίμου είναι μηχανική και δεν υπάρχει εγκέφαλος. Στα μετέπειτα όμως οχήματα με injection, η κίνηση αυτή μόνο κακό δεν κάνει. Στους κινητήρες με ψεκασμό, το καύσιμο βρίσκεται υπό πίεση μέσα στο κύκλωμα μεταξύ αντλίας και μπεκ καυσίμου. Αν το μοτέρ έχει μέρες να πάρει μπροστά, τότε αυτή η πίεση χάνεται. Με το στρίψιμο του κλειδιού στην πρώτη σκάλα της κλειδαριάς της μίζας (όταν ανάβουν τα λαμπάκια στο ταμπλό), η ηλεκτρική τρόμπα καυσίμου «αποκαθιστά» την πίεση που αναφέραμε παραπάνω.
Έτσι εξασφαλίζεις σωστή πίεση στο καύσιμο και επιτρέπεις στον εγκέφαλο να κάνει τσεκ
Μαζί με την επιθυμητή πίεση στο κύκλωμα καυσίμου, επιτρέπεις στον εγκέφαλο να κάνει γρήγορο έλεγχο των λειτουργιών του, γνωστός και ως health check. Το μόνο που πρέπει να κάνεις είναι να περιμένεις ελάχιστα δευτερόλεπτα, μέχρι να σβήσουν ορισμένα από τα λαμπάκια στο ταμπλό και τότε απλά μιζάρεις.
Η παραπάνω «πρακτική» δεν είναι απαραίτητη, καθώς ακόμα και αν δεν το κάνεις, ο κινητήρας θα πάρει κανονικά μπροστά! Στη θεωρία, αυτό που κερδίζεις είναι να μην επιβαρύνεις τα εμπλεκόμενα μέρη, ενώ μακροχρόνια δεν μπορεί κανείς να πει με σιγουριά ότι δεν θα προκύψει μια βλάβη πχ. στην αντλία καυσίμου, αν το κάνεις.
Στα καινούργια το health check γίνεται συνήθως όταν ξεκλειδώνεις το αυτοκίνητο
Κλείνοντας, στα πιο καινούργια αυτοκίνητα δε χρειάζεται να ακολουθείς αυτή τη διαδικασία, καθώς στα περισσότερα μοντέλα, όλα τα παραπάνω ξεκινούν να γίνονται με το ξεκλείδωμα του αυτοκινήτου ή όταν ανοίξει η πόρτα του οδηγού, για αυτό ίσως ακούς κάποιους ήχους από το χώρο του κινητήρα όταν ακόμα είσαι έξω από το αυτοκίνητο. Ακόμα και οι εγκέφαλοι σήμερα χρειάζονται χιλιοστά του δευτερολέπτου για να κάνουν τον απαραίτητο έλεγχο.