autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Εξετάζουμε το Toyota Yaris Cross των 24.000 ευρώ

Εξετάζουμε το Toyota Yaris Cross των 24.000 ευρώ

Διαβάστηκε από 12831 αναγνώστες - 1/4/2025

Είναι το πιο προσιτό πλήρως υβριδικό μικρό SUV της αγοράς.
Στην 5-ετία, βάζει στην τσέπη 5.000 ευρώ σε σχέση με ένα «απλό» βενζινοκίνητο από τα καύσιμα.
Ξεγνοιάζεις με την αξιοπιστία της Toyota σε υβριδικά συστήματα και με την 6-ετή εγγύηση.
Υψηλή ενεργητική ασφάλεια, έχει καλά φρένα (100-0 σε 36,8 μ.) και προσπερνάει σβέλτα.

Είναι το πιο προσιτό πλήρως υβριδικό μικρό SUV της αγοράς.

Στην νέα ενότητα «Αξίζουν ή δεν αξίζουν τα λεφτά τους», μελετάμε μοντέλα που βρίσκονται στην επικαιρότητα (μοντέλα σε προσφορά, νέες αφίξεις ή best seller) και βλέπουμε αν τελικά συμφέρουν για τα χρήματα που προσφέρονται ή όχι. Αποκαλύπτουμε ποια μοντέλα έχουν δυνατά σημεία που ενισχύουν την τιμή τους ή έχουν αδύνατα σημεία τα οποία πιθανά να μην τα κάνουν συμφέρουσες περιπτώσεις.

Δεν αποτελεί έκπληξη πως το δεύτερο αυτοκίνητο που θα μας απασχολήσει είναι ένα μικρό SUV, που για πολλούς συνεχόμενους μήνες αποτέλεσε το best-seller της ελληνικής αγοράς. Προφανώς, οι πωλήσεις του Toyota Yaris Cross μιλάνε από μόνες τους. Παρόλα αυτά, μπορούμε να το βάλουμε στο «μικροσκόπιο» και να διερευνήσουμε αν στην πραγματικότητα αξίζει τα λεφτά που ζητάει η ιαπωνική μάρκα. Με την τιμή του να ξεκινά από τα 24.270 ευρώ, πολλοί μπορεί να σκεφτούν πως δεν μοιάζει ιδιαίτερα φτηνό εκ πρώτης όψεως. Κι όμως, στην πραγματικότητα, αποτελεί το πιο προσιτό πλήρως υβριδικό μικρό SUV της αγοράς. Παρόλο που η τιμή του μπορεί να είναι υψηλότερη από ένα «απλό» αμιγώς βενζινοκίνητο μοντέλο, φέρει περισσότερη τεχνολογία στο μηχανικό του σύνολο, που όπως θα δούμε, επιστρέφει άμεσα τα χρήματά της πίσω μέσα από εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.

Στην 5-ετία, βάζει στην τσέπη 5.000 ευρώ σε σχέση με ένα «απλό» βενζινοκίνητο από τα καύσιμα.

Για να αναλύσουμε εις βάθος το αν αξίζει να διαθέσει κανείς τα παραπάνω χρήματα για να αποκτήσει ένα πλήρως υβριδικό μοντέλο σαν κι αυτό, ας ρίξουμε μία ματιά στα νούμερα κατανάλωσης. Το Yaris Cross αποδεικνύεται πολύ οικονομικό στην πόλη, αφού σε αυτές τις συνθήκες, όπου ο ηλεκτροκινητήρας υποβοηθά σημαντικά τον βενζινοκινητήρα, καίει μόνο 4,5 λτ./100 χλμ. Από την άλλη, σε ταξίδι καίει 6,7 λτ./100 χλμ. Ας λάβουμε ως συνθήκη πως ένα μικρό SUV σαν κι αυτό θα κινηθεί κατά 80% σε αστικό κύκλο και κατά 20% εκτός αυτού.  Με λίγα λόγια, για κάποιον που κάνει 20.000 χλμ./χρόνο, θα χρειαστεί περίπου 1700 ευρώ σε καύσιμα γι ΄αυτό το διάστημα.

Λαμβάνοντας υπόψη ότι ένα αμιγώς βενζινοκίνητο SUV σημειώνει κατανάλωση κοντά στα 8 λτ./100 χλμ. σε περιβάλλον πόλης και 5,2 λτ./100 χλμ. ταξιδεύοντας, ο ίδιος οδηγός θα χρειαστεί περίπου 2.700 ευρώ τον χρόνο για βενζίνη. Έτσι, υπολογίζεται πως με το υβριδικό Yaris Cross θα γλιτώσει κανείς 5.000 ευρώ σε καύσιμα μέσα σε μία 5-ετία σε σχέση με ένα απλό βενζινοκίνητο. Το τελευταίο, μιλώντας ένα αντίστοιχο προσιτό μοντέλο της αγοράς, υπολογίζεται να έχει τιμή γύρω στα 21.000 ευρώ. Έτσι, το Yaris Cross  θα επιστρέψει την διαφορά χρημάτων σε 3 χρόνια, κι από εκεί και πέρα θα «βάζει λεφτά στην τσέπη». Μάλιστα, για όσους επιθυμούν αποκλειστικά ένα αυτόματο μοντέλο, όπως είναι και το Yaris Cross, τότε οι τιμή απόκτησής τους δεν θα απέχει ιδιαίτερα από αυτήν του Toyota. Έτσι, για όποιον επιλέξει το ιαπωνικό μικρό SUV αντί ενός αυτόματου απλού βενζινοκίνητου, η εξοικονόμηση χρημάτων θα ξεκινήσει από την πρώτη κιόλας μέρα.

11 χρόνια εγγύηση για την μπαταρία, 6 χρόνια για το αυτοκίνητο.

Μιλώντας για την αγορά ενός αυτοκινήτου, σημαντικό ρόλο πάντοτε θα παίζει η αξιοπιστία. Ιδίως σε ακριβά συστήματα κίνησης που περιλαμβάνουν μπαταρία, όπως σε ένα υβριδικό μοντέλο, θα πρέπει αυτός παράγοντας να λαμβάνεται υπόψη. Η Toyota έχει μακρά παράδοση στην ανάπτυξη υβριδικών τεχνολογιών, με το πρώτο υβριδικό μοντέλο της, το Prius, να λανσάρεται το 1997, κάνοντάς την παγκόσμιο ηγέτη που έχει πρωτοστατήσει στον τομέα. Τα υβριδικά συστήματα της Toyota φημίζονται για την μακροχρόνια αξιοπιστία και αποδοτικότητά τους, ενώ η  μάρκα δεν επαναπαύεται μόνο στην καλή φήμη της. Προσφέρει 11  χρόνια εγγύησης για την μπαταρία του υβριδικού συστήματος και 6 χρόνια για το αυτοκίνητο, χαρίζοντας ακόμη περισσότερη ξεγνοιασιά στους πελάτες της. Επομένως, το Yaris Cross, εξοπλισμένο με υβριδικό σύστημα, αποτελεί μια καλή επιλογή για όσους αναζητούν ένα αξιόπιστο και οικονομικό αυτοκίνητο, που δεν θα «ζητήσει» κάτι, πέρα από ελάχιστα καύσιμα, για πολλά χρόνια.

Υψηλή ενεργητική ασφάλεια, έχει καλά φρένα (100-0 σε 36,8 μ.) και προσπερνάει σβέλτα.

Τέλος, αναφορά θα πρέπει να γίνει και στην υψηλή ενεργητική ασφάλεια που προσφέρει το μοντέλο. Τα συστήματα παθητικής ασφάλειας έχουν γίνει απαιτούμενα για όλα τα μοντέλα της αγοράς, με αποτέλεσμα να μπορούμε να πούμε πως σε γενικές γραμμές προσφέρουν αντίστοιχη προστασία στους επιβάτες. Παρόλα αυτά, σημασία θα πρέπει να δίνεται και στην ενεργητική ασφάλεια, η οποία, μεταξύ άλλων, μετριέται σε επιδόσεις επιτάχυνσης και ικανότητα φρεναρίσματος. Ξεκινώντας από τα φρένα του, αποδεικνύονται ικανά, καθώς ακινητοποιούν το αυτοκίνητο από ταχύτητα 100 χλμ./ώρα σε 36,8 μ., κατά 1,5 μ. νωρίτερα από τον Μ.Ο. της κατηγορίας. Εξίσου σημαντικό είναι πως προσπερνά σβέλτα χάρη στην άμεση απόκριση του ηλεκτρικού κινητήρα, ακόμη κι από σχετικά μεγάλες ταχύτητες αυτοκινητόδρομου. Συγκεκριμένα, χρειάζεται 8,4 δλ. για το 80-120 χλμ./ώρα, όταν αντίστοιχα μικρά SUV κινούνται σε χρόνους κοντά στα 10 δλ. Για όσους ακούγεται αμελητέα αυτή η διαφορά σε χρόνο, αναφέρουμε πως σημαίνει 40 μ. λιγότερα για προσπέραση.

Αξίζει ή δεν αξίζει, λοιπόν, το Toyota Yaris Cross τα χρήματά του; Εσείς τι λέτε;

Αξίζει ή δεν αξίζει το VW Taigo τα χρήματά του; Εσεις τι λέτε;

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε

HYUNDAI
Nea enotitia