autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Πήρες μεταχειρισμένο; Οι 3 φθηνές εργασίες που πρέπει να κάνεις
4 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Πήρες μεταχειρισμένο; Οι 3 φθηνές εργασίες που πρέπει να κάνεις

Διαβάστηκε από 9068 αναγνώστες - 6/5/2024

Όταν αγοράζεις μεταχειρισμένο κάνε κάποιες δουλειές για να ξεγνοιάσεις
Πρώτα αλλάζεις τα μπουζί, φθηνό & εύκολο
Ακολουθούν τα λάδια & οι βαλβολίνες
Τσέκαρε τα φρένα, τακάκια, δίσκους & υγρά

Τα 3 πράγματα που επιβάλλεται να αλλάξεις

Όταν αγοράζεις μεταχειρισμένο ξέρεις ότι μπορεί να έχει ρίσκο, καθώς δύσκολα γνωρίζεις τη χρήση και συντήρηση που του γινόταν από τον προηγούμενο. Με σωστή έρευνα και έλεγχο σε συνεργείο εμπιστοσύνης πριν την αγορά όμως, μπορεί να σου βγει διαμάντι.

Όπως και να έχει, όταν αγοράσεις μεταχειρισμένο, υπάρχουν συγκεκριμένες εργασίες συντήρησης που πρέπει να κάνεις, ώστε να μειώσεις το ρίσκο ζημιάς ή ατυχήματος σε μεγάλο βαθμό, με το ελάχιστο κόστος. Οι δύο πρώτες αφορούν τη σωστή λειτουργία του ώστε να αποφύγεις ακριβές βλάβες και η τρίτη έχει να κάνει με την ασφάλειά σου.

Πρώτα αλλαγή στα μπουζί

Τα μπουζί αποτελούν τη καρδιά του συστήματος ανάφλεξης του κινητήρα. Ο σπινθήρας που παράγουν προκαλεί την ανάφλεξη του καυσίμου εντός των κυλίνδρων. Λόγω της συνεχόμενης παραγωγής σπινθήρων με τον καιρό πιάνουν κάπνα στην άκρη τους. Παράλληλα «μαρτυρούν» οποιαδήποτε δυσλειτουργία του κινητήρα, από διαρροή λαδιού εντός του κυλίνδρου, μέχρι αν το μείγμα είναι φτωχό ή πλούσιο σε καύσιμο.

Ένα παλιό, ταλαιπωρημένο μπουζί είναι ο πρώτος λόγος να έχει πειράκια ο κινητήρας, ενώ μπορεί να προκαλέσει κακή καύση και αυξημένη κατανάλωση καυσίμου. Αν κάποιο μπουζί βραχυκυκλώσει (πχ. από λάδια ή πολύ καύσιμο), ο κύλινδρος σταματά να λειτουργεί τελείως.

Όταν αγοράζεις ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο δεν μπορείς να είσαι σίγουρος για το πότε αλλάχθηκαν τελευταία φορά. Η αλλαγή των μπουζί συνίσταται κάθε 10-50 χιλιάδες χλμ. ανάλογα τον τύπο. Κοστίζουν από 2-3 έως 15 ευρώ το ένα, κάνοντας την αντικατάστασή τους εύκολη απόφαση.


Η διαφορά μεταξύ καινούργιου και παλιού μπουζί είναι εμφανής.

Η διαφορά μεταξύ καινούργιου και παλιού μπουζί είναι εμφανής.

Λάδια κινητήρα & βαλβολίνη κιβωτίου

Τα λάδια μπορούν να χαρακτηριστούν το αίμα του κινητήρα και του κιβωτίου. Λιπαίνουν τα κινούμενα μεταλλικά μέρη, φιλτράρουν σκόνες, βρωμιές και ρινίσματα και βοηθούν και στην ψύξη τους. Η αλλαγή λιπαντικού επιβάλλεται ανα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα ή χιλιόμετρα, αναλόγως ποιο από τα δύο συμβεί πρώτο. Αυτό γίνεται γιατί με τη χρήση και τον καιρό χάνουν τις ιδιότητές τους.

Ο κατασκευαστής ορίζει το διάστημα μεταξύ των αλλαγών και είναι συνήθως κάθε 15-30 χιλιάδες χιλιόμετρα. Το αντίστοιχο διάστημα για τις βαλβολίνες του κιβωτίου είναι 50-100 χιλιάδες χλμ. Ωστόσο, όταν αγοράσεις μεταχειρισμένο και ειδικότερα όταν η συντήρησή του δεν γινόταν σε κάποιο εξουσιοδοτημένο συνεργείο, καλό είναι να μην εμπιστευτείς τον προηγούμενο ιδιοκτήτη και να κάνεις μια σωστή αλλαγή λαδιών, φίλτρου και βαλβολίνης. Σε κάποιες περιπτώσεις, ανάλογα την υπόδειξη του μηχανικού, ίσως χρειαστεί να γίνει αντικατάσταση και στο παραφλού του ψυγείου.

έλεγχος στο σύστημα φρένων (τακάκια, δίσκους, υγρά)

Όταν μιλάμε για ασφάλεια, τότε τα φρένα και τα ελαστικά είναι ο πρωταγωνιστής. Επειδή όπως είπαμε δεν μπορούμε να γνωρίζουμε στο 100% την προϊστορία του αυτοκινήτου και καθώς με την ασφάλεια «δεν παίζουμε», η 3η σημαντικότερη εργασία έχει να κάνει με αυτά. Μια καλή επιθεώρηση των φρένων είναι υποχρεωτική για αρχή. Έλεγχος σε τακάκια και δίσκους (πόσο «ψωμί» έχουν), ενώ το ίδιο πρέπει να γίνει και στα υγρά φρένων.

Τα τακάκια φθείρονται συχνότερα από τους δίσκους ενώ η αλλαγή τους δεν είναι δύσκολη ή ακριβή σαν εργασία. Το ίδιο ισχύει και με το κόστος τους σαν ανταλλακτικά που δεν είναι απαγορευτικό. Μην ξεχνάμε πως μιλάμε για την ασφάλεια σου.

Από κει και πέρα, οι δίσκοι πρέπει να ελεγχθούν και αν έχουν βαθύ «δόντι» από φθορά, ή αν είναι στραβωμένοι, πρέπει να αλλαχτούν. Αν είναι στραβοί προκαλούν τρέμουλο στο τιμόνι κατά το φρενάρισμα (κυρίως από μεγάλη ταχύτητα). Ένας έλεγχος στη στάθμη και την υφή-χρώμα του υγρού φρένων θα σου δείξει αν χρειάζεται να αλλαχτεί και αυτό.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις