Ποια υγρά πρέπει να προσέχεις τακτικά για να μην τα σκάσεις «χοντρά»
Πρέπει να έχεις το νου σου στους δείκτες
Να ελέγχεις συχνά το λάδι του κινητήρα
Να ανανεώνεις το παραφλού για να μην «καεί» ο κινητήρας
Πολύ σημαντικό για την ασφάλεια και το υγρό φρένων
Πρέπει να έχεις το νου σου στους δείκτες
Σίγουρα έχεις ακούσει την έκφραση: «Του βάζω βενζίνη και φεύγω». Πράγματι, ένα αυτοκίνητο θέλει καύσιμα για να κινηθεί, αλλά δεν είναι το μόνο υγρό που πρέπει να έχει το όχημα για να δουλεύει σωστά. Υπάρχουν αλλά 4 ζωτικής σημασίας υγρά που απαιτεί ο κινητήρας για να συνεχίσει να λειτουργεί με ασφάλεια και αξιόπιστα. Αν αφήσεις κάποιο από αυτά στη μοίρα του, υπάρχει τεράστια πιθανότητα να προκαλέσεις τεράστια ζημιά στο αυτοκίνητο και, επομένως, καλό είναι να μην αγνοείς τις προειδοποιητικές λυχνίες στο ταμπλό ή τον οπτικό έλεγχο που πρέπει να γίνεται τακτικά. Βέβαια πρέπει να γνωρίζεις ότι δεν φτάνει μόνο να συμπληρώνεις ή να αλλάζεις τα συγκεκριμένα υγρά, αλλά να χρησιμοποιείς προϊόντα με τις σωστές προδιαγραφές, αφού αλλιώς υπάρχει επίσης ο κίνδυνος να προκληθεί κοστοβόρα ζημιά. Γι αυτό καλό είναι, αν δεν είσαι σίγουρος ότι μπορείς να κάνεις τις εργασίες μόνος σου, να επισκεφτείw κάποιον επαγγελματία.
Να ελέγχεις συχνά το λάδι του κινητήρα
Πρόκειται για το «αίμα» του κινητήρα και είναι ίσως το πιο βασικό συστατικό για την εύρωστη λειτουργία του. Λιπαίνει τα κινούμενα μέρη ώστε να μην φθείρονται από την τριβή και βοηθάει εν μέρει να παραμένει η θερμοκρασία σε φυσιολογικά επίπεδα, ενώ συμβάλλει στη μείωση της συσσώρευσης βρωμιάς από παλαιότερα λάδια. Για να ελέγξεις τη στάθμη, βρες το δείκτη λαδιού στον κινητήρα, ο οποίος συνήθως έχει πιο έντονο χρώμα (κίτρινο, πορτοκαλί κ.τ.λ.) και τράβηξε το έξω. Καθάρισε το με ένα στουπί ή πανί, βάλε το ξανά στην οπή και αφαίρεσε το. Κοίταξε που βρίσκεται η στάθμη σύμφωνα με τις ενδείξεις high and low και κινήσου ανάλογα. Ιδανικά θέλεις να είναι ανάμεσα στα δυο άκρα και πάνω από τη μέση. Για να το συμπληρώσεις, βρες το καπάκι λαδιού, συνήθως κι αυτό έχει έντονο χρώμα ή την εικόνα ενός δοχείου λαδιού πάνω του, και γέμισε αργά με λάδι, το οποίο είσαι σίγουρος ότι έχει τις κατάλληλες προδιαγραφές για το κινητήρα σου. Έλεγχε συχνά τη στάθμη με το δείκτη λαδιού ώστε να μην το παρακάνεις.
Να ανανεώνεις το παραφλού για να μην «καεί» ο κινητήρας
Το αντιψυκτικό ή παραφλού είναι ακόμη ένα ζωτικής σημασίας υγρό, μιας κι εμποδίζει την υπερθέρμανση του κινητήρα. Βασικά είναι νεροδιάλυτα χημικά, τα οποία έχουν ειδική σύσταση ώστε να αντέχουν σε ένα μεγάλο φάσμα θερμοκρασιών που ξεκινάει συνήθως από τους -15 βαθμούς και φτάνει έως τους 145 βαθμούς Celsius. Ο έλεγχος της στάθμης είναι αρκετά εύκολος, μιας και το δοχείο που φιλοξενεί το συγκεκριμένο υγρό φέρει εξωτερικά σημάδια που δείχνει το μέγιστο και το ελάχιστο σημείο και πρέπει να γίνεται μόνο όταν ο κινητήρας είναι κρύος. Η τάπα πλήρωσης συνήθως φέρει τη λέξη «coolant» και ίσως ένα σύμβολο θερμόμετρου.
Πολύ σημαντικό για την ασφάλεια και το υγρό φρένων
Το υγρό φρένων είναι μέρος του υδραυλικού συστήματος που ενισχύει την πίεση που ασκείς στο πεντάλ του φρένου. Χωρίς σωστή στάθμη, τα φρένα σου θα επηρεαστούν σοβαρά και θα γίνουν πολύ λιγότερο αποτελεσματικά. Μιας και τα υγρά φρένων δεν είναι ίδια για όλα τα αυτοκίνητα και συνήθως χρειάζονται ολική αλλαγή αν υπάρχει μείωση της στάθμης, καλό είναι να εμπιστευτεί κάποιον ειδικό για την αναπλήρωση ώστε να μην βρεθείς προ εκπλήξεως στο δρόμο.