LPG: Τώρα το όφελος είναι ακόμα μεγαλύτερο!
Με τη βενζίνη να έχει φτάσει σχεδόν στα 2 ευρώ το λίτρο, η μείωση των εξόδων ανεφοδιασμού είναι υψίστης σημασίας. Η λύση ακούει στο όνομα LPG και παρακάτω αναλύουμε τα χαρακτηριστικά των συστημάτων υγραεριοκίνησης και των ενεργειών που πρέπει να γίνουν πριν και μετά την εγκατάσταση LPG στο αυτοκίνητό μας.
Πάνω από 90% των υπαρχόντων οχημάτων μπορούν να μετατραπούν σε υγραεριοκίνητα χωρίς κανένα πρόβλημα. Τα υπόλοιπα όμως, πρέπει να προβούν σε βασικές αλλαγές στον κινητήρα τους πριν την μετατροπή. Για το σκοπό, έχει δημιουργηθεί από τον κάθε κατασκευαστή συστήματος υγραεριοκίνησης, μια Μαύρη Λίστα («Black List»). Αυτή η λίστα περιλαμβάνει τα μοντέλα αυτοκινήτων που δεν θα πρέπει να μετατραπούν με το συγκεκριμένο σύστημα. Αρα δεν ταιριάζει κάθε σύστημα σε κάθε τύπο αυτοκινήτου.
Πριν προβούμε στην εγκατάσταση κάποιου συστήματος υγραεριοκίνησης, πρέπει ο επαγγελματίας μηχανικός να το ελέγξει και κατόπιν να αποφασίσει αν χρειάζεται να προβεί σε κάποια αλλαγή ή μπορεί να συνεχίσει άμεσα στην εγκατάσταση του συστήματος. Αυτό συνεπάγεται πως ο εγκαταστάτης θα ελέγξει προσεκτικά όλα τα μέρη του κινητήρα που έχουν σχέση με την ανάφλεξη και την καύση του καυσίμου.
Αν αυτός ο έλεγχος δεν γίνει από το συνεργείο προτού γίνει η μετατροπή, τότε μπορεί να παρουσιαστούν μετά την μετατροπή μη αναμενόμενα προβλήματα τα οποία θα επιφέρουν δαπανηρές επιδιορθώσεις.
Φυσικά η κάθε εταιρεία που κατασκευάζει κιτ υγραεριοκίνησης έχει τη δικιά της «Black List» οπότε δεν είναι εφικτό να τις συμπεριλάβουμε στο κείμενο. Ωστόσο, κάποιοι εγκαταστάτες αλλά και μερικές εκ των εταιρειών έχουν αναρτημένες αυτές τις λίστες στα sites τους.
Οικονομία και γρήγορη απόσβεση χρημάτων
Παρά την γενικότερη αύξηση της τιμής των καυσίμων, το υγραέριο παραμένει η πιο οικονομική λύση στην ελληνική αγορά. Τα τελευταία χρόνια το υγραέριο ως εναλλακτικό καύσιμο κίνησης έχει σκαρφαλώσει στην 1η θέση της προτίμησης του αγοραστικού κοινού για την οικονομική τους μετακίνηση, με όφελος που φτάνει και το 50% σε σχέση με τη βενζίνη, παραμένοντας σταθερά το οικονομικότερο καύσιμο. Αν υπολογίσουμε και ότι πλέον μπορεί να τοποθετηθεί σε σχεδόν όλα τα οχήματα, η τοποθέτηση ενός συστήματος LPG είναι δελεαστικότερη από ποτέ.
Πολλοί οδηγοί προβληματίζονται με το κόστος εγκατάστασης LPG στο αυτοκίνητό τους. Η πολύ φθηνή όμως τιμή του LPG, συμβάλει και στην πολύ γρήγορη απόσβεση του κόστους εγκατάστασης. Για παράδειγμα, έστω ότι διαθέτουμε ένα αυτοκίνητο που παρουσιάζει μέση κατανάλωση 8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, τότε σε ετήσια βάση (δηλαδή για 15.000 χιλιόμετρα το χρόνο), απαιτούνται 1.200 λίτρα καυσίμου. Με την τιμή της βενζίνης στα 1,85 ευρώ αυτό μεταφράζεται σε 2.200 ευρώ/έτος. Βάζοντας υγραέριο η κατανάλωση θα ανέβει περίπου κατά 15% αλλά το LPG είναι τόσο πολύ πιο φτηνό (η μέση τιμή είναι 1 ευρώ/κιλό) που τελικά θα προκύψει κέρδος. Πόσο θα είναι αυτό; 820 ευρώ/έτος ή 68,3 ευρώ/μήνα. Διόλου ευκαταφρόνητο ποσό, που στις μέρες μας, αναμφίβολα «κλείνει» πολλές τρύπες στον προϋπολογισμό, ενώ τα οφέλη για τον καταναλωτή πολλαπλασιάζονται, όταν θα πραγματοποιήσει αρκετές χιλιάδες χιλιόμετρα το χρόνο.
...>>>Συνεχίστε το άρθρο
Σχολιάστε |