Test Συνεργείων
NEO ΤΙΜΕΣ LEASING Short Videos
Τι πρέπει να προσέξεις για να μην «καεί» ο κινητήρας σου το καλοκαίρι

Τι πρέπει να προσέξεις για να μην «καεί» ο κινητήρας σου το καλοκαίρι

8/7/2024

Στους 130 βαθμούς Κελσίου ο κινητήρας κινδυνεύει
Έλεγξε τη στάθμη του υγρού στο ψυγείο πριν ξεκινήσεις ταξίδι
Παραφλού στο ψυγείο, όχι νερό βρύσης
Τσέκαρε και το υγρό φρένων για περισσότερη ασφάλεια

Στους 130 βαθμούς Κελσίου ο κινητήρας κινδυνεύει

Είναι η εποχή του χρόνου που βλέπεις και πάλι αυτοκίνητα σταματημένα στην άκρη του δρόμου με ανοιχτό καπό, με οδηγούς και επιβάτες σε απελπισία. Η πιθανότερη διάγνωση: Τα «έφτυσε» το ψυγείο. Γιατί τυχαίνει τόσο συχνά κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού και των διακοπών; Πριν απαντήσουμε, είναι σημαντικό να γνωρίζεις τι συμβαίνει στον κινητήρα σου σε μερικές ενδεικτικές θερμοκρασίες.

Στους 90 βαθμούς Κελσίου, ο κινητήρας «αισθάνεται» ιδανικά. Όσο η θερμοκρασία ανεβαίνει, ο θερμοστάτης αυξάνει τη ροή ψυκτικού υγρού προς τον κινητήρα για να διατηρήσει τη θερμοκρασία του εντός φυσιολογικών ορίων.

Στους 130 βαθμούς Κελσίου, δημιουργείται πρόβλημα με την ψύξη του κινητήρα. Αν συνεχίσεις να οδηγείς, διακινδυνεύεις να πάθει ζημιά ο κινητήρας. Αν λειτουργεί ο δείκτης θερμοκρασίας, η βελόνα θα πλησιάζει στο κόκκινο (μέγιστη θερμοκρασία). Σε ορισμένα αυτοκίνητα υπάρχει και λαμπάκι που προειδοποιεί για την άνοδο της θερμοκρασίας.

Σε αυτή την περίπτωση, άνοιξε αμέσως το καλοριφέρ στη μέγιστη θερμοκρασία και γύρισε τον διακόπτη του ανεμιστήρα στη μέγιστη ένδειξη. Με αυτόν τον τρόπο θα εκτονώσεις ένα τμήμα της θερμότητας από τον κινητήρα. Αν η θερμοκρασία δεν πέφτει και δεις καπνούς να βγαίνουν κάτω από το καπό, ακινητοποίησε όσο πιο γρήγορα μπορείς το όχημά σου (πάντα με ασφάλεια) και κάλεσε την οδική βοήθεια. Μην προσπαθήσεις να ανοίξεις το καπό, γιατί μπορεί να πεταχτεί βραστό νερό!
 

Έλεγξε τη στάθμη του υγρού στο ψυγείο πριν ξεκινήσεις ταξίδι

Ο οδηγός που ενδιαφέρεται για την «υγεία» του αυτοκινήτου του είναι εκείνος που κάνει τακτικά συντήρηση. Φροντίζοντας την εύρυθμη λειτουργία των μηχανικών μερών, μειώνεται δραστικά ο κίνδυνος εμφάνισης κάποιας βλάβης. Το πιο εύκολο πράγμα που έχει να κάνει ο ιδιοκτήτης προτού ξεκινήσει ένα ταξίδι είναι να ελέγξει τη στάθμη των υγρών. Ο πιο βασικός έλεγχος είναι η στάθμη του υγρού στο ψυγείο ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης. Όπως αναφέραμε και παραπάνω, αυτό το υγρό κυκλοφορεί από το ψυγείο στον κινητήρα και πάλι πίσω, εξασφαλίζοντας ότι η θερμοκρασία του κινητήρα παραμένει όσο το δυνατόν χαμηλότερα.
 

Παραφλού στο ψυγείο, όχι νερό βρύσης

Μία πολύ παλιά, κακή συνήθεια, που ωστόσο έχει «περάσει» και σε νεότερους οδηγούς, είναι να γεμίζει το ψυγείο με νερό βρύσης. Η πιο σωστή κίνηση όμως είναι το γέμισμα με παραφλού, γιατί σε διαφορετική περίπτωση υπάρχει πιθανότητα να προκληθεί βλάβη στον κινητήρα. Η χημική σύσταση του παραφλού του επιτρέπει να μην παγώνει στις πολύ χαμηλές θερμοκρασίες, και να μην βράζει σε πολύ υψηλές. Το νερό μειονεκτεί και στις δύο συνθήκες, αφού παγώνει και εξατμίζεται πιο εύκολα. Επίσης, το παραφλού δεν περιέχει νερό βρύσης, αλλά απιονισμένο νερό που δεν περιέχει άλατα. Τα άλατα μπορεί να βουλώσουν το κύκλωμα μέσα στο οποίο κυκλοφορεί το υγρό που ψύχει τον κινητήρα, αυξάνοντας την πιθανότητα σοβαρής βλάβης. Είναι ακριβώς ίδιος ο λόγος που δεν βάζουμε νερό βρύσης στο ηλεκτρικό σίδερο του σπιτιού.

Ο έλεγχος της στάθμης του υγρού είναι αρκετά εύκολος, αφού το δοχείο που περιέχει το παραφλού έχει εξωτερικά σημάδια που δείχνουν το μέγιστο και το ελάχιστο σημείο. Η τάπα πλήρωσης συνήθως έχει γραμμένη τη λέξη «coolant» και ίσως φέρει ένα σύμβολο θερμόμετρου. Προσοχή: Η αναπλήρωση του υγρού πρέπει να γίνεται πάντα με κρύο κινητήρα.
 

Τσέκαρε και το υγρό φρένων για περισσότερη ασφάλεια

Ωστόσο δεν είναι μόνο το ψυγείο που πρέπει να ελέγξεις πριν ξεκινήσεις τις διακοπές σου. Το υγρό φρένων είναι μέρος του υδραυλικού συστήματος που ενισχύει την πίεση που ασκείς στο πεντάλ του φρένου. Χωρίς τη σωστή ποσότητα υγρού, τα φρένα σου θα επηρεαστούν σοβαρά και θα γίνουν λιγότερο αποτελεσματικά. Επίσης, επειδή το υγρό φρένων είναι υγροσκοπικό, που σημαίνει ότι προσελκύει την υγρασία, μπορεί το νερό που συσσωρεύεται να βράσει και να δημιουργηθούν φουσκάλες αέρα που μειώνουν την αποτελεσματικότητα των φρένων. Μιας και τα υγρά φρένων δεν είναι ίδια για όλα τα αυτοκίνητα και συνήθως χρειάζονται ολική αλλαγή αν υπάρχει μείωση της στάθμης, καλό είναι να εμπιστευτείς κάποιον ειδικό για την αναπλήρωση ώστε να μην βρεθείς προ εκπλήξεως στο ταξίδι σου.
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε