Τι να προσέξεις πριν αγοράσεις μεταχειρισμένο
17/11/2021
Στην αγορά μεταχειρισμένων μπορεί να βρούμε την ευκαιρία της χρονιάς, μπορεί όμως να κρύβονται «φόλες». Αν ακολουθήσουμε τα παρακάτω, μόνο κερδισμένοι θα βγούμε, αφού θα ξεχωρίσουμε τα πραγματικά καλά αυτοκίνητα.
Η αγορά των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων είναι πάντα δημοφιλής, αφού έτσι έχουμε τη δυνατότητα να αγοράσουμε ένα μοντέλο που ίσως ήταν εκτός του budget μας όταν ήταν καινούργιο.
Υπάρχουν πολλές ευκαιρίες στα μεταχειρισμένα, υπάρχουν όμως και παγίδες, τις οποίες μπορούμε να αποφύγουμε, εάν κάνουμε σωστό έλεγχο και εντοπίσουμε σημεία που χτυπούν προειδοποιητικά «καμπανάκια», αφού δείχνουν πως κάτι κρύβεται στην ιστορία του αυτοκινήτου. Παρακάτω ακολουθούν ορισμένες συμβουλές, από τις οποίες μόνο κερδισμένοι μπορούμε να βγούμε.
Θέλει οπωσδήποτε test drive πριν προχωρήσεις!
Ένα σύνηθες λάθος που γίνεται από τους αγοραστές, είναι να μην οδηγήσουν οι ίδιοι το αυτοκίνητο που τους ενδιαφέρει. Το ιδανικό είναι αυτό να γίνει όταν το αυτοκίνητο είναι κρύο, μιας και στην κρύα εκκίνηση παρατηρούνται καλύτερα ορισμένα ελαττώματα στη λειτουργία του κινητήρα, όπως αργή μίζα ή πρόβλημα στο χρονισμό του μοτέρ. Σε αυτό το σημείο πρέπει να αναφερθούμε στους Wankel κινητήρες, οι οποίοι «δείχνουν» την πεσμένη συμπίεση με αργό μιζάρισμα όταν είναι ζεστοί. Αν ενδιαφέρεστε λοιπόν για κάποιο αυτοκίνητο με περιστροφικό κινητήρα (όπως Mazda RX-8), πρέπει να το δείτε όταν αυτό είναι ζεσταμένο.Οδηγώντας το αυτοκίνητο μπορούμε να διαπιστώσουμε και άλλα προβλήματα. Με ίσιο το τιμόνι, πηγαίνει ευθεία, ή «τραβάει» προς μία κατεύθυνση; (Κάτι που μπορεί να υποδηλώνει από απλή έλλειψη ευθυγράμμισης μέχρι σοβαρό τρακάρισμα). Οι αλλαγές στο κιβώτιο γίνονται ομαλά, ή παρατηρούνται κομπιάσματα και δισταγμοί, ιδίως στα αυτόματα σασμάν; Ο κλιματισμός, τα φώτα, και γενικότερα το ηλεκτρικό σύστημα, δουλεύει σωστά;
Καλό είναι να μην είμαστε μόνοι μας, μαζί με τον πωλητή, όταν κάνουμε το test drive, αλλά να έχουμε κάποιο επιπλέον άτομο μαζί μας, το οποίο ίσως εντοπίσει κάποιο περίεργο χαρακτηριστικό στην λειτουργία του αυτοκινήτου, που εμείς ίσως αγνοήσουμε. 4 αυτιά είναι καλύτερα από 2.
Εκτός του test drive, ένας έλεγχος που μπορούμε να κάνουμε σε πρώτη φάση μόνοι μας είναι η διάγνωση τυχών σφαλμάτων που έχουν καταγραφεί στον εγκέφαλο, μέσω ενός διαγνωστικού OBD2. Όλοι οι κατασκευαστές υποχρεούνται να τοποθετούν φύσα OBD2 στα βενζινοκίνητα μοντέλα από το 2001, και στα πετρελαιοκίνητα από το 2004. Στο εμπόριο υπάρχουν οικονομικά διαγνωστικά, με τιμή από 5 ευρώ, τα οποία τοποθετούνται στην εργοστασιακή πρίζα και δείχνουν τι σφάλματα έχει καταγράψει ο εγκέφαλος, δίνοντάς μας μία εικόνα για το τι θα χρειαστεί (αν χρειαστεί βέβαια) να αλλάξουμε και να επισκευάσουμε στο όχημα.
Το αυτοκίνητο κινείται ωραία και ο εγκέφαλος δεν δείχνει κάποιο σφάλμα. ΟΚ, βρισκόμαστε σε καλό δρόμο, αλλά δεν πρέπει να πειστούμε ακόμα ότι το αυτοκίνητο είναι τέλειο. Ας δούμε στην επόμενη σελίδα τι άλλο πρέπει να κάνουμε.
Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε |