Πρόστιμα και νεκρούς φέρνει η οδήγηση χωρίς τις απαραίτητες αποστάσεις
Διαβάστηκε από 24126 αναγνώστες - 20/9/2024
Το 50% των Ελλήνων δεν κρατάνε αποστάσεις ασφαλείας από τον μπροστινό, με αποτέλεσμα να έχουμε πάνω από 30 νεκρούς τον χρόνο, γι αυτό τον λόγο! Από την άλλη όμως, υπάρχουν και αυτοί που πιάνουν αριστερή λωρίδα και πηγαίνει επικίνδυνα αργά. Ποια είναι η λύση;
Πάνω από τους μισούς Έλληνες οδηγούς δεν τηρούν τη σωστή απόσταση ασφαλείας από τον μπροστινό, σύμφωνα με έρευνα που έγινε το Μάιο του 2021. Συγκεκριμένα το 55% των Ελλήνων παραδέχτηκε ότι δεν αφήνει αποστάσεις ασφαλείας, με το 47% εξ αυτών να δηλώνει ότι κάνει επίτηδες, με σκοπό να εκνευρίσουν τον μπροστινό οδηγό. Για να καταλάβεις πόσο σοβαρό φαινόμενο είναι η οδήγηση χωρίς αποστάσεις, αρκεί να αναλογιστείς ότι το μεγαλύτερο ατύχημα στην Ευρώπη που έχει συμβαίνει, λόγω μη τήρηση αποστάσεων, είναι καραμπόλα 259 αυτοκινήτων στην Autobahn της Γερμανίας!
1 στα 8 ατυχήματα, με πάνω από 30 νεκρούς το χρόνο, οφείλονται στη μη τήρηση αποστάσεων.
Είναι τραγικό για χάνονται τόσες ανθρώπινες ζωές κάθε χρόνο, επειδή κάποιοι δεν αφήνουν την απαραίτητη απόσταση για να φρενάρουν έγκυρα. Τα στατιστικά λένε τη σκληρή αλήθεια, τονίζοντας ότι αν οι οδηγοί άφηναν μόλις 15 μέτρα παραπάνω απόσταση από το προπορευόμενο όχημα θα είχαν γίνει 50% λιγότερα ατυχήματα.
...>>>Συνεχίστε το άρθρο
30% αυξημένοι παλμοί και εκνευρισμός στο μπροστινό οδηγό
Σύμφωνα με μεγάλες έρευνες που έχουν γίνει, όταν ένας οδηγός αντιλαμβάνεται ότι το πίσω αυτοκίνητό είναι πολύ κοντά στην «ουρά» του αρχίζει να αγχώνεται και να εκνευρίζεται. Συγκεκριμένα οι καρδιακοί παλμοί ανεβαίνουν κατά 30%, ενώ ταυτόχρονα αποσπάται η προσοχή του από το δρόμο, αφού κοιτάει συνέχεια τον πίσω καθρέπτη. Επιπλέον το extra άγχος επηρεάζει την κρίση του οδηγού, με αποτέλεσμα να παίρνει λανθασμένες αποφάσεις, που μπορούν να οδηγήσουν σε ατύχημα.
80 ευρώ πρόστιμο για μη τήρηση αποστάσεως, παρόλο που ο νόμος δεν την ορίζει ακριβώς
Η ελληνική παραφροσύνη σε όλο το μεγαλείο της. Ο ΚΟΚ ορίζει πρόστιμο για μη τήρηση αποστάσεως, χωρίς να αναφέρει όμως ποια είναι η απόσταση που πρέπει να κρατείται. Απλά ρίχνει το μπαλάκι στον οδηγό που σύμφωνα με τον ΚΟΚ υποχρεούται να τηρεί αρκετή απόσταση για την αποφυγή σύγκρουσης, αν το μπροστά όχημα μειώσει ξαφνικά την ταχύτητά του ή διακόψει την πορεία του. Έτσι αν δεν ορίζεται η απόσταση από την ειδική ταμπέλα Ρ 26 (στρογγυλή, λευκό υπόβαθρο με κόκκινο πλαίσιο, αναγράφει μετρά υποχρεωτικής απόστασης), είναι στη διακριτική ευχέρεια του αστυνομικού να κρίνει ότι ο οδηγός παρανομεί. Πάρε το αυγό και κούρευτο.
3 δευτερόλεπτα μπορούν να σε σώσουν
Όλοι όσοι ασχολούνται με την ασφαλή οδήγηση συμφωνούν, ότι ένας καλός τρόπος για να υπολογίζει κάποιος σωστά και γρήγορα την απόσταση ασφαλείας, που πρέπει να κρατάει, είναι ο κανόνας των 3 δευτερολέπτων. Συγκεκριμένα ορίζεις ένα σταθερό σημείο αναφοράς (μία πινακίδα στο δρόμο, ένα δέντρο, μία γέφυρα κλπ.), και παρατηρείς πότε θα περάσει δίπλα του το όχημα που κινείται εμπρός. Αμέσως ξεκινάς να μετρά δευτερόλεπτα (ένας αξιόπιστος τρόπος μέτρησης είναι να λέμε «χίλια ένα, χίλια δύο, «χίλια τρια»). Αν περάσεις το ίδιο σημείο σε μικρότερο διάστημα, τότε οδηγείς πιο κοντά από όσο θα έπρεπε. Είναι τόσο αξιόπιστο το σύστημα, που το έχει υιοθετήσει μέχρι και η Renault, δείχνοντας στο οδηγό μέσω αισθητήρων πόσα δευτερόλεπτα μακριά είναι από το προπορευόμενο όχημα.
Οι αριθμοί και τα συμβάντα δεν λένε ψέματα! Η οδήγηση χωρίς αποστάσεις είναι επικίνδυνη και πολλές φορές θανατηφόρα, δυστυχώς όμως ακόμα περισσότερες φορές είναι αναγκαία. Σε όλους έχει τύχει να κινούμαστε με γρήγορο ρυθμό στην αριστερή λωρίδα και το μπροστά όχημα να βραδυπορεί ή να μένει χωρίς λόγο στη λωρίδα. Η νόμιμη λύση για να συνεχίσεις απροβλημάτιστα την πορεία σου είναι να του κάνεις σινιάλο από ασφαλής απόσταση! Δυστυχώς όμως επειδή ζούμε στην Ελλάδα και η νόμιμη λύση δεν θα λειτουργήσει πάντα, οι τελικές επιλογές που έχεις είναι δυο: η «κόλλημα» στο προφυλακτήρα του μπροστινού, για να καταλάβει ότι θέλεις να κάνει στην άκρη ή προσπέραση από δεξιά. Τελικά η οδήγηση χωρίς αποστάσεις είναι παράνομη ή λύση ανάγκης?
Όταν τρέχεις με 100 χλμ/ώρα θέλεις 80 μέτρα για να σταματήσεις, ενώ με 140 θέλεις 140 μέτρα.
Ο κανόνας των 3 δευτερολέπτων σώζει ζωές.
Τι κάνεις όμως όταν ο μπροστά σου σέρνεται στην αριστερή?
Του αναβοσβήνεις φώτα από 100 μέτρα μακριά?
Τελικά ποια είναι η λύση?