Ανάλυση των Τροχαίων ατυχημάτων για το 2018
27/5/2019
Ο απολογισμός της χρονιάς των Τροχαίων ατυχήματων για την χρονιά που μας πέρασε, είναι για μια ακόμα φορα, αποκαρδιωτικός.. Τα νούμερα προκαλούν θλίψη για την νοοτροπία των Ελληνων.. Διαβάστε την ανάλυση των αριθμών..
Το 2018, καταγράφηκε μείωση του συνολικού αριθμού των παθόντων, αλλά και των τροχαίων ατυχημάτων, σε σχέση με το 2017. Συγκεκριμένα καταγράφηκαν 69 λιγότερα τροχαία ατυχήματα και το ποσοστό των παθόντων μειώθηκε κατά 0,2% περίπου. Μας φτάνει όμως αυτό?
Πιο αναλυτικά, το 2018 σε σύγκριση με την τελική αποτίμηση του 2017 σημειώθηκαν σε όλη την επικράτεια:
- 655 θανατηφόρα ατυχήματα έναντι 679 το 2017
(24 λιγότερα, μείωση σε ποσοστό 3,5%)
- 601 σοβαρά ατυχήματα έναντι 607 το 2017
(6 λιγότερα, μείωση σε ποσοστό 1%)
- 9.377 ελαφρά ατυχήματα έναντι 9.416 το 2017
(39 λιγότερα, μείωση σε ποσοστό 0,4%)
Επίσης, το 2018 σε σχέση με την τελική αποτίμηση του 2017, σε όλη την επικράτεια καταγράφηκαν:
- 709 θάνατοι από ατυχήματα έναντι 730 το 2017 (21 λιγότεροι )
- 701 σοβαρά τραυματίες έναντι 704 το 2017 (3 λιγότεροι)
- 12.073 ελαφρά τραυματίες έναντι 12.070 το 2017 (3 επιπλέον)
Ειδικότερα, ως προς τα αίτια των θανατηφόρων ατυχημάτων οι «επικίνδυνες» παραβάσεις εξακολουθούν να αποτελούν τις βασικότερες αιτίες για την πρόκλησή τους. Τα 65) θανατηφόρα ατυχήματα έχουν ως κύρια αίτια:
- 56 την απόσπαση προσοχής
- 55 σχετίζονται με τους πεζούς
- 32 την κίνηση στο αντίθετο ρεύμα
- 24 την παραβίαση προτεραιότητας
- 23 την υπερβολική ταχύτητα
- 11 την παραβίαση ερυθρού σηματοδότη
- 9 το αντικανονικό προσπέρασμα
- 445 λοιπά αίτια που σχετίζονται με οδηγική συμπεριφορά (μέθη, σύνεση-προσοχή, κ.λπ.)
Επίσης, από την ανάλυση των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων, προκύπτει ότι οφείλονται (κατά είδος) :
- 224 σε σύγκρουση
- 192 σε εκτροπή
- 155 σε παράσυρση πεζού
- 62 σε πρόσκρουση
- 22 σε ανατροπή
Από τα θανατηφόρα ατυχήματα, 27 συνέβησαν στη Ν.Ε.Ο. Αθηνών – Θεσσαλονίκης, 17 στην Εγνατία Οδό, 9 στη Ν.Ε.Ο. Αθηνών – Πατρών, 249 στις κατοικημένες περιοχές και 353 στο λοιπό οδικό δίκτυο. Τα περισσότερα θανατηφόρα ατυχήματα συνέβησαν κατά τις ώρες 09.00΄ έως 13.00΄ (140 ατυχήματα) και ακολούθως κατά τις ώρες 13.00΄ έως 17.00΄ (133 ατυχήματα) και 24.00΄ έως 07.00΄ (122 ατυχήματα).