Είναι επικίνδυνα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στα πλοία; Αν και η απάντηση διχάζει, ήδη μια ναυτιλιακή εταιρεία λαμβάνει τα μέτρα της και απαγορεύει τα ηλεκτροκίνητα οχήματα στο στόλο της. Η μπάλα παίρνει και τα Plug-In και τα υδρογονοκίνητα.
Στην Νορβηγία τα πρώτα πλοία που απαγορεύουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Η ναυτιλιακή Havila Kystruten που βρίσκεται στη Νορβηγία, στην χώρα με τα περισσότερα ηλεκτρικά στην Ευρώπη, είναι η πρώτη εταιρεία παγκοσμίως που απαγόρευσε να μπαίνουν στα πλοία της αμιγώς ηλεκτρικά, Plug-In κι οχήματα που καίνε υδρογόνο.
Μάλιστα τα πλοία της είναι αρκετά δημοφιλή, αφού πραγματοποιούν μια κρουαζιέρα κατά μήκος της νορβηγικής ακτής που ονομάζεται «η διαδρομή του ταχυδρομικού καραβιού» και προσελκύει χιλιάδες τουρίστες ετησίως, μιας και για πολλούς θεωρείται ένα από τα πια όμορφα ταξίδια του κόσμου.
Υποστηρίζουν ότι δεν θα μπορούσαν να διαχειριστούν μια πυρκαγιά από ηλεκτρικό
Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα των τοπικών μέσων ενημέρωσης, η ναυτιλιακή εταιρεία εξηγεί ότι μια πυρκαγιά στο γκάραζ από ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα είχε ως αποτέλεσμα μια ιδιαίτερα περίπλοκη επιχείρηση διάσωσης που το πλήρωμα του πλοίου δεν θα μπορούσε να διαχειριστεί.
Το έναυσμα για την συγκεκριμένη απόφαση και την απαγόρευση των ηλεκτρικών είναι πιθανότητα η βύθιση του φορτηγού πλοίου «Felicity Ace» που συνέβηκε στις αρχές του 2022. Το πλοίο, το οποίο ήταν φορτωμένο με χιλιάδες οχήματα, βυθίστηκε στα ανοιχτά των Αζόρων, ύστερα από φωτιά που ξεκίνησε από ηλεκτρικά μοντέλα και δεν μπορούσε να καταπολεμηθεί.
Τα ηλεκτρονικά αυτοκίνητα δεν καίγονται πιο συχνά, αλλά διαφορετικά
Καλό είναι να ξεκαθαρίσουμε κάτι μια και καλή. Τα ηλεκτρικά οχήματα δεν ενέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο πυρκαγιάς από τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, ωστόσο καίγονται με διαφορετικό τρόπο και είναι πιο δύσκολο να σβήσουν. Το πιο βασικό είναι ότι απαιτείται μεγαλύτερη ποσότητα νερού. Ενώ για να σβήσει μια φωτιά σε όχημα βενζίνης ή ντίζελ χρειάζονται 1.600 έως 2.000 λίτρα νερού, σε ένα ηλεκτρικό μπορεί να χρειαστούν έως και 150 τόνους για να ψυχθεί η μπαταρία που καίγεται, όσο νερό δηλαδή χαλάει ένας άνθρωπος σε 2 χρόνια. Επίσης ακόμα και για 24 ώρες μετά υπάρχει ο κίνδυνος αναζωπύρωσης από τις χημικές αντιδράσεις της μπαταρίας, γι αυτό το λόγο πολλές φορές βουτάνε τα αυτοκίνητα σε δεξαμενές γεμάτες νερό, κάτι που δεν είναι εφικτό να γίνει στο γκαράζ ενός πλοίου.
Για να λυθεί το συγκεκριμένο πρόβλημα με τη δεξαμενή και τους τόνους νερού, ορισμένες πυροσβεστικές δυνάμεις ήδη διαθέτουν και λόγχη κατάσβεσης, όπου μπαίνει κατευθείαν στην μπαταρία ώστε να καταπολεμήσει τη φωτιά στη βάση της, αλλά δυστυχώς ακόμα είναι σε βρεφικό στάδιο η συγκεκριμένη τεχνική.
Στο αντίποδα, υπάρχουν πλοία με σταθμούς φόρτισης
Μπορεί η Havila να απαγορεύει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά στην αντίπερα όχθη η ναυτιλιακή εταιρεία TT-Line που δραστηριοποιείται μεταξύ Σουηδίας, Λιθουανίας, Πολωνίας και Γερμανίας όχι μόνο τα επιτρέπει αλλά εγκαθιστά και σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στα πλοία της. Τα «Green Ships», όπως τα αποκαλεί, είναι εξοπλισμένα με 32 επιτοίχια κουτιά που φορτίζουν τις μπαταρίες του αυτοκινήτου με συνεχές ρεύμα 40 kW ή εναλλασσόμενο ρεύμα 11 kW κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.
Στη Νορβηγία η πρώτη ναυτιλιακή που απαγορεύει τα ηλεκτρικά!
Την ίδια μοίρα Plug-In και υδρογονοκίνητα.
Φοβάται ότι σε περίπτωση πυρκαγιάς δεν θα σβήνουν!
Στον αντίποδα άλλες εταιρίες βάζουν σταθμούς φόρτισης μέσα στα πλοία!
Πιστεύεις ότι είναι υπερβολική αντίδραση ή φίλα τα ρούχα σου να έχεις τα μισά;