Ξεκίνησε η αυτόνομη οδήγηση: θα μπεις σε αυτοκίνητο χωρίς οδηγό;
«Ρομποταξί» λειτουργούν κανονικά για το ευρύ κοινό σε Λος Aντζελες, Φοίνιξ, Σ.Φρανσίσκο
Πρωτοπόρος η Google στη νέα τεχνολογία, οι επιβάτες δεν χρειάζονται δίπλωμα οδήγησης
Καλύπτει μεγάλο μέρος της πόλης, σε πάει σε περιοχές του κέντρου, αεροδρόμιο και μετρό
Πλήρως ηλεκτρικός o στόλος με Jaguar, επεκτείνεται στο Τέξας, το Μαϊάμι και την Ατλάντα
«Ρομποταξί» λειτουργούν κανονικά για το ευρύ κοινό σε Λος Aντζελες, Φοίνιξ, Σ.Φρανσίσκο
Η αυτόνομη οδήγηση, είναι μαζί με την ηλεκτροκίνηση οι μεγαλύτερες «επαναστάσεις» της εποχής μας στην αυτοκίνηση. Και ενώ πολλοί από εμάς-ειδικά οι Petrol heads-ακόμη δε λέμε να «χωνέψουμε» ότι στο μέλλον πιθανόν θα οδηγούμε «ξενέρωτα» αυτοκίνητα, χωρίς «μελωδία» από τον κινητήρα και «ομοβροντίες» από την εξάτμιση, μάλλον δεν έχουμε εξετάσει το ενδεχόμενο ότι κάποτε μπορεί να μην οδηγούμε και καθόλου. Η αυτόνομη οδήγηση είναι εδώ και ας μην το έχουμε πάρει ακόμη «χαμπάρι». Στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού η νομοθεσία-σε ορισμένες πολιτείες-είναι πιο ευέλικτη και έχει επιτρέψει τη σχετική λειτουργιά, με αποτέλεσμα ήδη να βρίσκονται στους δρόμους τα πρώτα πλήρως αυτόνομα «Ρομποταξί». Οι πρώτες Πολιτείες που έγιναν πρωτοπόροι στην κίνηση οχημάτων χωρίς οδηγό, είναι η Καλιφόρνια και η Αριζόνα, και συγκεκριμένα οι πόλεις του Λος Aντζελες, του Σαν Φρανσίσκο και του Φοίνιξ.
Πρωτοπόρος η Google στη νέα τεχνολογία, οι επιβάτες δεν χρειάζονται δίπλωμα οδήγησης
Η Google και οι θυγατρικές της, εκμεταλλευομένη την απολυτή τεχνογνωσία της στη χαρτογράφηση των πόλεων, είναι πρωτοπόρος στον τομέα και βρίσκεται πίσω από την εταιρία που ήδη λειτουργεί στις προαναφερθείσες περιοχές, προσφέροντας υπηρεσίες Ταξί χωρίς οδηγό. Οι επιβάτες μπορούν απλά να κατεβάσουν την εφαρμογή, να καλέσουν το ταξί και να δηλώσουν το σημείο στο οποίο θέλουν να μεταβούν. Όπως και σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση χρήσης ενός επιβατικού οχήματος δημόσιας χρήσης, έτσι και σε αυτή, ο επιβάτης προφανώς και δεν απαιτείται να έχει δίπλωμα οδήγησης...αφού δεν πρόκειται να οδηγήσει. Το θέμα είναι ότι ούτε κανείς άλλος δεν πρόκειται να οδηγήσει, αφού η AI Τεχνητή Νοημοσύνη και η Αυτόνομη Οδήγηση επιπέδου 5 (πλήρης αυτόνομη οδήγηση χωρίς την παρουσία οδηγού), αναλαμβάνει την ευθύνη για την κίνηση του οχήματος.
Καλύπτει μεγάλο μέρος της πόλης, σε πάει σε περιοχές του κέντρου, αεροδρόμιο και μετρό
Και όλα αυτά, σε συνθήκες με πυκνή κυκλοφοριακή κίνηση, όπως στο περιβάλλον πόλεων όπως το Λος Aντζελες. Οι χρήστες μπορούν να μεταβούν από το κέντρο της πόλης σε διάφορα σημεία όπως σταθμοί του Μετρό ή το Αεροδρόμιο, ή οπουδήποτε αλλού έχουν δουλειά, ακόμη και απλά να «βολτάρουν» βλέποντας την πόλη. Ή τουλάχιστον μεγάλο μέρος της, αφού για την ώρα οι διαδρομές που μπορεί να χρησιμοποιήσει το Ρομποταξί έχουν κάποιους περιορισμούς.
Πλήρως ηλεκτρικός o στόλος με Jaguar, επεκτείνεται στο Τέξας, το Μαϊάμι και την Ατλάντα
Ο στόλος της συγκεκριμένης εταιρίας αρχικά αποτελούνταν από υβριδικά μίνι βαν της Chrysler, ωστόσο πλέον απαρτίζεται αποκλειστικά από πλήρως ηλεκτροκίνητα SUV μοντέλα, και συγκεκριμένα Jaguar I-Pace. Προφανώς η πρωτοποριακή (για την ώρα) και ως εκ τούτου premium αυτή η υπηρεσία, συνδυάζεται και με premium αυτοκίνητα. Στα πλανά της εταιρίας είναι η άμεση επέκταση σε πόλεις όπως το Τέξας, το Μαϊάμι και η Ατλάντα. Πάντως, δεδομένου της πολυεθνικής δραστηριοποίησης της μητρικής εταιρίας, αλλά και του νομικού πλαισίου που έχει ήδη «χαλαρώσει» και στην Ευρώπη, ας μην αμφιβάλουμε ότι κάποια στιγμή στο μέλλον θα δούμε ταξί χωρίς οδηγό και...στα μέρη μας. Στην επικράτεια της Ε.Ε. αναμένεται να επιτραπεί από φέτος το 2025 η νόμιμη κίνηση οχημάτων με Αυτόνομη Οδήγηση επιπέδου 4 (πλήρως αυτόνομη αλλά με την παρουσία οδηγού), οπότε μήπως μάλλον είμαστε κι εμείς ακριβώς ένα βήμα πριν από όλα αυτά;