Τα αυτόνομα αυτοκίνητα σύντομα θα μπουν στην καθημερινότητά μας, ενώ αναμένεται να αλλάξουν ριζικά τις ζωές μας. Εκτός όμως από αυτές, θα διαμορφώσουν εκ νέου τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας αλλά και την ασφάλισή τους.
Στις μέρες μας δεν είναι λίγες οι φορές που ακούμε για την αυτόνομη οδήγηση ή αυτοκίνητα χωρίς οδηγό να κυκλοφορούν στους δρόμους, που αν και ακόμα βρίσκεται σε κάπως "πειραματικό" επίπεδο είναι σίγουρο πως στο μέλλον θα το βλέπουμε όλο και πιο συχνά. Τι θα ισχύει όμως σε περίπτωση που αυτά παραβιάσουν τον Κ.Ο.Κ. ή εμπλακούν σε ατύχημα και πως θα επηρεάσουν τον ασφαλιστικό κλάδο;
Οι πρώτες έρευνες από τις ασφαλιστικές εταιρείες έχουν ήδη ξεκινήσει σχετικά με τον τρόπο ασφάλισης των εν λόγο οχημάτων, αλλά και για το πως θα εφαρμόζεται ο Κ.Ο.Κ.. Η αρχή έγινε στην Μεγ. Βρετανία, με μία σειρά από νομοθέτες να υποστηρίζουν πως τα αυτόνομα οχήματα θα είναι υπεύθυνα για τις "πράξεις" τους. Αυτό σημαίνει πως οι ιδιοκτήτες των συγκεκριμένων αυτοκινήτων, δεν θα πρέπει να πληρώνουν τις κλήσεις των παραβάσεων ούτε θα διώκονται ποινικά, αν π.χ. το εν λόγο όχημα είχε υπερβολική ταχύτητα ή πέρασε με κόκκινο.
Από την άλλη μεριά, ακόμα δεν υπάρχει σαφής απάντηση στο ποιος αναλαμβάνει τις ευθύνες σε κάποιο πιθανό ατύχημα που εμπλέκονται αυτόνομα αυτοκίνητα ή για το ποιος θα "πληρώσει" την ζημιά. Για τον λόγο αυτό, ο Κ.Ο.Κ. θα διαμορφωθεί εκ νέου ώστε να συμπεριλαμβάνει πλέον και τέτοιες πιθανότητες. Όπως όλα δείχνουν μέχρι στιγμής, υπερισχύει η άποψη που ορίζει ως υπεύθυνο τον κατασκευαστή ή τον σχεδιαστή του λογισμικού της αυτόνομης οδήγησης, παρόλο που ο οδηγός θα πρέπει πάντα να βρίσκεται μέσα στο όχημα, σε θέση οδήγησης και σε ετοιμότητα να αντιδράσει.
Σχολιάστε |
Copyright © 2025 - autoagora.gr