autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Ποια είναι η απάντηση των παραδοσιακών κατασκευαστών στους Κινέζους;

Ποια είναι η απάντηση των παραδοσιακών κατασκευαστών στους Κινέζους;

24/1/2025

Οι κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία, χάρη στην ηλεκτροκίνηση, απειλεί όλους τους παραδοσιακούς κατασκευαστές
Έχουν χαμηλότερο κόστος παραγωγής, μπαταρίας, και μεγάλη οικονομική βοήθεια από την Κινεζική κυβέρνηση
Η Κίνα χρειάστηκε μόλις 15 χρόνια για να φτάσει τα ίδια επίπεδα ασφάλειας, ποιότητας και αξιοπιστίας
Η αντεπίθεση θα γίνει στη σχεδίαση, την παράδοση και τη διαφορετικότητα, εκεί που οι Κινέζοι υστερούν

Οι κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία, χάρη στην ηλεκτροκίνηση, απειλεί όλους τους παραδοσιακούς κατασκευαστές

Με μειώσεις στην παραγωγή, το προσωπικό, με κλάδεμα της γκάμας και ανησυχία ακόμη και για την ίδια τους την ύπαρξη, κάποιες από τις γνωστές μάρκες ψάχνουν τρόπο να αντιμετωπίσουν την κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία, που πλέον πιέζει από όλες τις μεριές. Τι ετοιμάζουν;
 
Ενώ οι παραδοσιακές μάρκες έβρισκαν στην Κίνα μια νέα μεγάλη αγορά να πουλήσουν τα αυτοκίνητά τους, η Κίνα έβρισκε στις μάρκες αυτές τεχνογνωσία, και ακόμη περισσότερο τις «κλείδωσε» στις ανάγκες και τα τερτίπια της εγχώριας ζήτησης, δημιουργώντας τους μια εξάρτηση από την κινεζική αγορά. Όταν η ηλεκτροκίνηση έκανε τις τεχνολογίες που οι κινέζοι ήθελαν ακόμη 20 χρόνια (και αν) για να «πιάσουν», τα κινέζικα ηλεκτρικά, απλά, χωρίς κινούμενα μέρη, μοτέρ, κιβώτια, μετάδοση, και με χαμηλό κόστος, «έσβησαν» από την κινεζική αγορά τους «ξένους» κατασκευαστές. Τώρα;

Έχουν χαμηλότερο κόστος παραγωγής, μπαταρίας, και μεγάλη οικονομική βοήθεια από την Κινεζική κυβέρνηση

Βλέπεις στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά του πλανήτη, αξίες όπως αυτές που έχουμε στην Ευρώπη, σε ότι αφορά το αυτοκίνητο, δεν υπάρχουν. Η παράδοση, η σχεδίαση, η ιστορία, οι αγώνες, δε μετράνε. Μετράει αν ένα αμάξι έχει καραόκι στο βασικό εξοπλισμό. Οι κινέζικες μάρκες το ξέρουν αυτό, οι άλλοι όχι. Και όταν τα κινέζικα μοντέλα είναι φθηνά γιατί στηρίζονται από το κράτος και έχουν και καραόκι στη βασική, οι παραδοσιακοί κατασκευαστές υποφέρουν. Στην Κίνα, και τώρα παντού.

Η Κίνα χρειάστηκε μόλις 15 χρόνια για να φτάσει τα ίδια επίπεδα ασφάλειας, ποιότητας και αξιοπιστίας

Το «κόλπο» φυσικά ήταν η ηλεκτροκίνηση. Οι κινέζικες μάρκες δεν κατάφεραν ποτέ να φτιάξουν έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης, ένα κιβώτιο, πόσο μάλλον να παντρέψουν τα δύο και να μη χαλάνε κάθε δέκα μέτρα. Με την τεχνογνωσία όμως από τη γραμμή συναρμολόγησης, η ποιότητα παραγωγής έφτασε γρήγορα τα επίπεδα των ξένων κατασκευαστών, και με τους ηλεκτροκινητήρες η αξιοπιστία δεν είναι πια πρόβλημα. Τι μένει για τους άλλους όταν τα κινέζικα είναι φθηνά, αξιόπιστα και τεχνολογικά προηγμένα.

Η αντεπίθεση θα γίνει στη σχεδίαση, την παράδοση και τη διαφορετικότητα, εκεί που οι Κινέζοι υστερούν

Αυτό που μένει, και είναι πολύ σημαντικό, είναι η σχεδίαση, η ιστορία, η παράδοση, η διαφορετικότητα. Δεν είναι τυχαίο που καμία παραδοσιακή μάρκα δεν «απάντησε» στη λαίλαπα της Tesla με ένα αμάξι-κουφέτο σαν τα αμερικανικά μοντέλα, ενώ οι Κινέζοι έβαλαν όλοι και από ένα στη γκάμα τους. Η παράδοση, η αναγνωρισιμότητα, ο χαρακτήρας είναι αυτά που «πονάνε» τους Κινέζους, κάτι που άργησαν οι παραδοσιακές μάρκες να το καταλάβουν, ενώ κάποιες «χάθηκαν» λίγο στη λογική της «εκκίνησης από το μηδέν», όπως θα το ήθελε ο κινεζικός ανταγωνισμός, και απώλεσαν την ταυτότητά τους.  Η απάντηση όμως έρχεται, και θα μας αρέσει πολύ.
 
Εσύ όμως τι λες; Θα πάρεις κινέζικο ή θα υποστηρίξεις τις παραδοσιακές μάρκες; Και τελικά όταν μιλάμε για ηλεκτρικό, μπορεί η σχεδίαση, η παράδοση και η διαφορετικότητα να σε κρατήσουν μακριά από τα κινέζικα;

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις