Στην Ελλάδα «πανηγυρίζουμε» για τα πρώτα ηλεκτρικά ταξί που θα βγαίνουν στους δρόμους, ενώ στη Γερμανία ήδη κυκλοφορούν ταξί υδρογόνου, κερδίζοντας τις εντυπώσεις οδηγών και επιβατών.
Πολλοί λάτρεις του αυτοκινήτου ελπίζουν το υδρογόνο να κερδίσει έδαφος σαν κινητήριο καύσιμο και να επικρατήσει στο μέλλον έναντι του ρεύματος. Αν και μέχρι στιγμής η πλάστιγγα δεν γέρνει υπέρ του, υπάρχουν άνθρωποι που επιμένουν να το βλέπουν ως μια βασική εναλλακτική λύση σε ένα κόσμο όπου τα αυτοκίνητα δεν θα εκπέμπουν ρύπους. Μεταξύ αυτών και μια εταιρεία από τη Γερμανία, που επένδυσε σε 25 Toyota Mirai και δημιούργησε τον πρώτο στόλο ταξί στη χώρα που καίνε το συγκεκριμένο καύσιμο.
Τα ταξί FCEV (Ηλεκτρικό Όχημα Κυψελών Καυσίμου) είναι υπό την εποπτεία της Best Taxi, του μεγαλύτερου παρόχου ταξί στο Αμβούργο. Δεν είναι η πρώτη φορά που η συγκεκριμένη εταιρεία αγοράζει οχήματα με μηδενικούς ρύπους, αφού εδώ και 2 χρόνια διαθέτει πάνω από 40 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όπως VW ID.4, Nissan Leaf, EV200, Polestar 2 και Kia E-Niro.
Ο ανεφοδιασμός διαρκεί μόνο λίγα λεπτά
«Μέχρι στιγμής, οι οδηγοί έχουν ενθουσιαστεί με τα νέα αυτοκίνητα», λέει ο Bülent Aktas, ένας από τους δύο διευθύνοντες της Best Taxi. Με ένα γέμισμα μπορούν να διανύσουν πάνω από 500 χιλιόμετρα, νούμερο που είναι ικανό να καλύψει τις καθημερινές διαδρομές των 2 βαρδιών. Σε αντίθεση με τα ηλεκτρικά ταξί που θέλουν ώρες για να φτάσουν τη μέγιστη αυτονομία τους, οι 2 δεξαμενές των Mirai δεν χρειάζονται πάνω από 6 λεπτά. Το πρόβλημα όμως είναι αλλού και συγκεκριμένα στους σταθμούς ανεφοδιασμού που είναι μετρημένοι στα δάχτυλα του ενός χεριού. Συγκεκριμένα σε ολόκληρο το Αμβούργο υπάρχουν μόνο 4.
Πιο ακριβά στην αγορά, πιο φθηνά στη συντήρηση
Πάντως οι μέτοχοι είναι ευχαριστημένοι με αυτή την κίνηση, λέγοντας ότι μπορεί να είναι σχεδόν 30% πιο ακριβά από τα θερμικά, αλλά έχουν μικρότερο κόστος συντήρησης και σε βάθος χρόνου εξισορροπείται η συγκεκριμένη διαφορά.
Γενικά η συγκεκριμένη εταιρεία είναι υπέρμαχος της αλλαγής κινητικότητας και μέχρι τέλος του χρόνου σκοπεύει να έχει στο στόλο της 150 οχήματα με μηδενικούς ρύπους. Τώρα αν σας ενδιαφέρει και επισκεφτείτε την γερμανική πόλη, μπορείτε να κάνετε κράτηση για τα συγκεκριμένα ταξί μέσω εφαρμογής.
Οι πελάτες ταξί ανταποκρίθηκαν θετικά στο έργο
Τα σχόλια των πελατών που βρέθηκαν μέσα σε ένα ταξί υδρογόνου είναι άκρως θετικά και πολλοί είναι αυτοί που αναζητούν αποκλειστικά τα συγκεκριμένα οχήματα. Μάλιστα η Uber Γερμανίας, που ετοιμάζεται να εφοδιαστεί κι αυτή με οχήματα υδρογόνου, φαίνεται να έχει σκοπό στο μέλλον να δημιουργήσει μια ξεχωριστή λειτουργία κράτησης με ονομασία «Comfort EV Hydrogen» χωρίς να υπάρχει επιπλέον χρέωση.
Πρόβλημα το δίκτυο ανεφοδιασμού
Δυστυχώς το δίκτυο πρατηρίων καυσίμων H2 είναι ακόμα σε βρεφικό στάδιο σε ολόκληρη την Ευρώπη. Στην Ελλάδα έχουμε μόλις 1, ενώ στην πιο «αναπτυγμένη» Γερμανία υπάρχουν 100. Ο οργανισμός επέκτασης του δικτύου στη Γερμανία ευελπιστεί ότι μέσα σε 10 με 15 χρόνια θα έχουν φτάσει τα 1.000, ώστε να μην χρειάζονται οι οδηγοί που θα επιλέξουν ένα αυτοκίνητο υδρογόνο να κάνουν «ούτε 5 χιλιόμετρα παράκαμψη» για ανεφοδιασμό. Μάλιστα θεωρεί ότι αν γίνουν τέτοιες κινήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο, οι κατασκευαστές θα γίνουν λιγότερο διστακτικοί απέναντι στο υδρογόνο και εκτός των Τoyota, Ηyundai (Nexo), Honda (Clarity Fuel Cell), BMW (iX5 Hydrogen) και Mercedes (F-Cell) θα μπουν κι άλλοι στη συγκεκριμένη αγορά.
25 Toyota Mirai στους δρόμους του Αμβούργου.
Γεμίζουν σε μόλις 6 λεπτά και γράφουν 500 χιλιόμετρα!
Πιο ακριβά στην αγορά, πιο φθηνά στη συντήρηση λέει η εταιρεία
Το μόνο τους πρόβλημα, τα ελάχιστα πρατήρια!
Υδρογόνο ή ρεύμα; Τι θα ήθελες για το μέλλον;