Αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης θα συνεχίσουν να πωλούνται και μετά το 2035, αρκεί να χρησιμοποιούν e-fuels, αφού η ΕΕ έκανε δεκτό τις απαιτήσεις της Γερμανίας.
Η Γερμανία τάσσεται πλέον με την ΕΕ
Οι δύο πλευρές ήρθαν σε συμφωνία την Παρασκευή με τον Φρανς Τίμερμανς, επικεφαλής της κλιματικής πολιτικής της ΕΕ να δηλώνει στο Twitter: «Βρήκαμε μια συμφωνία με τη Γερμανία για τη μελλοντική χρήση των e-fuels καυσίμων στα αυτοκίνητα», ενώ από την πλευρά του, ο Γερμανός υπουργός Μεταφορών Φόλκερ Βίσινγκ τόνισε ότι «ο δρόμος είναι ξεκάθαρος» προσθέτοντας ότι «τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης μπορούν ακόμα να ταξινομηθούν για πρώτη φορά μετά το 2035, εάν χρησιμοποιούν με καύσιμα ουδέτερα σε CO2».
Η εξαίρεση των e-fuels από το σχέδιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης δεν διαφοροποιεί το κείμενο πάνω στο οποίο συμφώνησαν οι εκπρόσωποι των κρατών μελών και του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου πέρυσι. Μετά την ψήφιση και τις υπογραφές των υπουργών, η Κομισιόν θα δώσει περισσότερες λεπτομέρειες για το πλαίσιο κάτω από το οποίο θα επιτρέπεται η πώληση καινούριων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης που θα τροφοδοτούνται από e-fuels.
H κρίσιμη ψηφοφορία θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη και, σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, η απαγόρευση των μοτέρ βενζίνης και diesel θα περάσει με ευρεία πλειοψηφία χάρη στην υποστήριξη της Γερμανίας. Οι χώρες που είναι αντίθετες, δεν φαίνεται πως θα μπορέσουν να προβάλλουν σθεναρή αντίσταση και να εμποδίσουν το σχέδιο.
Τι είναι τα e-fuels
Tα e-fuels χρησιμοποιούνται σαν κανονικά καύσιμα ωστόσο, σε αντίθεση με αυτά, παράγονται, σύμφωνα με τους υποστηρικτές τους, με «πράσινο» τρόπο, αφού αποτελούν το αποτέλεσμα μιας σύνθεσης δεσμευμένων εκπομπών CO2 και του υδρογόνου μέσω χρήσης ηλεκτρικής ενέργειας χωρίς C02. Κατά την χρήση τους, τα καύσιμα απελευθερώνουν διοξείδιο του άνθρακα, όπως και τα συμβατικά, οι εκπομπές όμως εξισορροπούνται με την ποσότητα C02 που είχε αφαιρεθεί προηγουμένως κατά την παραγωγή τους.
Δεν λείπουν όμως και οι πολέμιοι των e-fuels, οι οποίοι υποστηρίζουν πως τα καύσιμα αυτά αποτελούν σπατάλη ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και πως πρέπει η παραγωγή τους να περιοριστεί για συγκεκριμένες χρήσεις και συγκεκριμένους τομείς.
Μοτέρ βενζίνης και μετά το 2035!
Η Γερμανία ζήτησε την εξαίρεση των e-fuels και την πέτυχε
Έκανε πίσω η ΕΕ για να πάρει με το μέρος της την Γερμανία
Μάθετε τι είναι τα e-fuels
Εσύ συμφωνείς με όσους λένε ότι η εξαίρεση των e-fuels είναι το παραθυράκι που χρειάζονταν οι κινητήρες εσωτερικής καύσης για να μείνουν ζωντανοί;