Επικίνδυνα τα ECO ελαστικά που βάζουν στα αυτοκίνητα
Διαβάστηκε από 35580 αναγνώστες - 23/6/2022
Τα ECO ελαστικά που βάζουν σχεδόν όλες οι βιομηχανίες στα καινούργια αυτοκίνητα, μπορεί να βοηθούν αρκετά στην μείωση των ρύπων αλλά και στην μείωση της κατανάλωσης, αλλά έχει αποδειχθεί πως έχουν χειρότερο φρενάρισμα και κράτημα. Θέλουμε να βελτιώσουμε την ποιότητα ζωής μας, με μειωμένους ρύπους στο περιβάλλον, αλλά θα παίζουμε καθημερινά τις ζωές μας;
Κακό φρενάρισμα και κράτημα με τα ECO ελαστικά
Στον πόλεμο μείωσης των ρύπων του περιβάλλοντος, μπροστάρης είναι η Παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, που με νέες τεχνολογίες προσπαθούν να μειώσουν το βλαβερό αποτύπωμα τους. Και ενώ όλοι έχουν δώσει την προσοχή τους στην εξέλιξη κινητήρων που δεν μολύνουν, αλλά και στην ηλεκτροκίνηση, στον τομέα των ελαστικών υπάρχει μια περίεργη συνθήκη που κανείς δεν σχολιάζει. Ποια είναι αυτή;
Τα ελαστικά είναι 1.850 φορές περισσότερο, πιο επιβλαβή για την υγεία από τα καυσαέρια! Νέα έρευνα της Emissions Analytics απέδειξε πως τα ελαστικά και τα φρένα είναι σε θέση να μολύνουν 1.850 φορές περισσότερο την ατμόσφαιρα από τις εκπομπές καυσαερίων ενός αυτοκινήτου με θερμικό κινητήρα.
Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »
Τι είναι τα ECO ελαστικά;
Τα ECO ελαστικά (ή διαφορετικά τα ελαστικά με χαμηλή αντίσταση κύλισης) έχουν την ιδιότητα να μην παραμορφώνονται τόσο, όσο ένα συνηθισμένο ελαστικό, με αποτέλεσμα η τριβή τους με το έδαφος να είναι μικρότερη. Έτσι, με αυτό τον τρόπο μειώνουν τις εκπομπές CO2 ενώ παράλληλα έχουν και μια μικρή μείωση στην κατανάλωση καυσίμου. Επίσης, να τονίσουμε πως ένα ελαστικό με χαμηλή αντίσταση κύλισης, μπορεί να προσφέρει και λίγο μεγαλύτερη διάρκεια ζωής.
Χειρότερο φρενάρισμα και χειρότερο κράτημα τα ECO ελαστικά
Για να επιτευχθούν οι μειωμένες αντιστάσεις όμως στα ECO ελαστικά, αναπόφευκτα θυσιάζεται ένα μέρος από την απόδοση του ελαστικού. Πως; Όλα τα «πράσινα» ελαστικά έχει αποδειχθεί πως έχουν χειρότερο φρενάρισμα στον δρόμο, σε σύγκριση με τα υπόλοιπα. Συγκεκριμένα, μετρήσεις έχουν δείξει πως ένα ECO ελαστικό έχει κατά μέσο όρο 2 μέτρα χειρότερο φρενάρισμα σε στεγνό δρόμο, ενώ σε βρεγμένο φρενάρει κατά μέσο όρο 5 μέτρα πιο μακριά! Ακόμα χειρότερες είναι οι επιδόσεις των ECO ελαστικών σε συνθήκες υδρολίσθησης, αφού σε ανάλογα τεστ, αρκετά «πράσινα» λάστιχα, βρέθηκαν να μπαίνουν σε συνθήκες aquaplanning από τα 75 χλμ./ώρα!!!
...>>>Συνεχίστε το άρθρο
Σχεδόν όλα τα καινούργια αυτοκίνητα έχουν ECO ελαστικά
Το AutoAgora ήρθε σε επικοινωνία με όλους τους εισαγωγείς αυτοκινήτων στην Ελλάδα, ώστε να δούμε ποιες από αυτές βάζουν ECO ελαστικά (ως 1η επιλογή) στα καινούργια αυτοκίνητα που παραδίδουν στους πελάτες τους. Σχεδόν το 80% των εισαγωγέων μας απάντησε πως τα αυτοκίνητα τους, παραδίδονται με ECO ελαστικά. Αυτό όμως που μας άφησε με μια περίεργη «αίσθηση», ήταν πως εκτός από 3 βιομηχανίες, όλες οι υπόλοιπες δεν δίνουν το δικαίωμα επιλογής ενός κανονικού ελαστικού. Στην ουσία δηλαδή, παραλαμβάνουν οι νέοι ιδιοκτήτες ένα αυτοκίνητο με ελαστικά που έχουν αρκετά χειρότερο φρενάρισμα και κράτημα, και χωρίς το δικαίωμα επιλογής και αλλαγής...
Θα σώσουμε το περιβάλλον αλλά θα σκοτωθούμε;
Το ρεπορτάζ που κάναμε στους εισαγωγείς λοιπόν, μας δημιούργησε πολλά ερωτήματα, που οι απαντήσεις και τα συμπεράσματα είναι αρνητικά. Όλοι πλέον καταλαβαίνουμε την ανάγκη για ένα πιο καθαρό περιβάλλον, αλλά δεν νομίζουμε πως υπάρχει έστω και ένας οδηγός που θα ήθελε να ρισκάρει την ζωή του ή και της οικογένειας του, με στόχο μια ανεπαίσθητη μείωση σε κατανάλωση καυσίμου, και στην μείωση των ρύπων...
Επίσης, αρνητική εντύπωση μας άφησε το γεγονός πως οι βιομηχανίες δεν ενημερώνουν τους πελάτες τους για την (σχεδόν) υποχρεωτική τοποθέτηση ECO ελαστικών στα καινούργια αυτοκίνητα, με τις πολύ κακές επιδόσεις τους σε μετρήσεις φρεναρίσματος και κρατήματος. Κι αν εδώ αναλογιστούμε πως δεν δίνουν και το περιθώριο επιλογής ενός άλλου ελαστικού στους νέους ιδιοκτήτες, τότε τα συμπεράσματα εκτός από αρνητικά, είναι και παρεξηγήσιμα.
Παίζουν με τις ζωές μας και δεν έχουμε και δικαίωμα επιλογής!
Τα ECO ελαστικά έχουν τουλάχιστον 2 μέτρα χειρότερο φρενάρισμα σε στεγνό και 5 μέτρα σε βρεγμένο...
Παράγουν λιγότερους ρύπους από τα συμβατικά ελαστικά, αλλά μπαίνουν σε υδρολίσθηση από τα 75 χλμ./ώρα!!!
Σχεδόν όλα τα καινούργια αυτοκίνητα παραδίδονται με ECO λάστιχα, και το 80% των εισαγωγέων δεν μας δίνουν την δυνατότητα επιλογής/αλλαγής.
Γιατί αποφεύγουν να ενημερώσουν τον κόσμο οι βιομηχανίες;
Για να σώσουμε το περιβάλλον δηλαδή, θα ρισκάρουμε τις ζωές μας;