autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Ασφάλεια ή άνεση; Για ποιον εξοπλισμό θα έδινες περισσότερα λεφτά;

Ασφάλεια ή άνεση; Για ποιον εξοπλισμό θα έδινες περισσότερα λεφτά;

Διαβάστηκε από 8576 αναγνώστες - 30/10/2024

Με καλούδια όπως κάμερα οπισθοπορείας για εύκολο παρκάρισμα
Σε παραπάνω εκδόσεις έχεις μεγαλύτερη οθόνη & Navigation
Με Adaptive Cruise Control το αυτοκίνητο πάει μόνο του
Τι κερδίζεις με Lane Assist και ραντάρ τυφλού σημείου

Από την κάμερα οπισθοπορείας ως το Lane Assist

«Μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα» στην αγορά του νέου σου αυτοκινήτου. Γιατί αν το «βασικό» σου φαντάζει άδειο και το «φουλ έξτρα» αρκετά... αλμυρό, τότε έμπλεξες. Διστάζεις στο τι πρέπει να προτιμήσεις. Παροχές άνεσης και κάθε είδους ευκολίες (π.χ. αισθητήρες παρκαρίσματος, κάμερες οπισθοπορείας, αυτόματος κλιματισμός) ή κάποια συστήματα ασφαλείας (Lane Assist, Αναγνώριση Σημάτων Κυκλοφορίας).

Τι κερδίζεις με τα έξτρα άνεσης;

ΟΚ, οι τιμές των καινούργιων αυτοκινήτων είναι μεγαλύτερες από ό,τι στο παρελθόν. Μέσα σε όλα, όμως, κάθε νέο μοντέλο έχει αρκετά... καλούδια τα οποία δεν πίστευες καν ότι θα έχεις στο μέλλον. Δεν αναφερόμαστε στα πίσω ηλεκτρικά παράθυρα, αλλά σε gadgets και «μπιχλιμπίδια» που όσοι έχει τύχει να χρησιμοποιήσουμε, καλομάθαμε και μετά τα βρήκαμε σκούρα.
 
Πιο χαρακτηριστική περίπτωση από την κάμερα οπισθοπορείας δεν μπορούμε να σκεφτούμε. Καλοί οι αισθητήρες, ιδανικά εμπρός-πίσω. Σε κατευθύνουν, σου δίνουν μία εικόνα, σου δίνουν και έναν (ενοχλητικό πολλές φορές) ήχο για το πόσο χώρο έχεις. Εεε, έχετε οδηγήσει ποτέ αυτοκίνητο με κάμερα οπισθοπορείας; Αλλο πράγμα, σε βολεύει τρομερά στο παρκάρισμα.
 
Διαφορετικό πράγμα, αλλά βολικός με τον τρόπο του είναι ο αυτόματος κλιματισμός. Καλό και χρυσό το air-condition, μα λειτουργεί συνέχεια με την ίδια ένταση αντλώντας ενέργεια από τον κινητήρα. Από την άλλη, με το clima ο οδηγός επιλέγει την επιθυμητή θερμοκρασία στην καμπίνα και όταν αυτή έρχεται, τότε παύει να λειτουργεί, άρα έχεις οικονομία καυσίμου. Αν μάλιστα υπάρχει η δυνατότητα ζωνών κλιματισμού (2 ή 3 σε πιο ακριβά μοντέλα) τότε γλιτώνεις από παράπονα του τύπου «εγώ κρυώνω, εγώ ζεσταίνομαι». Ο καθένας επιλέγει τη θερμοκρασία που θέλει.
 
Για τα προφανή, δεν θα πούμε κάτι παραπάνω. Σε ανώτερες εξοπλιστικές εκδόσεις μπορείς να πάρεις μεγαλύτερη οθόνη για το infotainment, ψηφιακό πίνακα οργάνων, σύστημα πλοήγησης κ.λ.π.

Adaptive cruise control και το αυτοκίνητο πάει... μόνο του

Και τα συστήματα ασφαλείας, βέβαια, έχουν την χάρη τους. Πας ένα ταξίδι, βάζεις το Adaptive Cruise Control και ξέγνοιασες. Επιλέγεις μία συγκεκριμένη ταχύτητα κίνησης, ρυθμίζεις την απόσταση που θέλεις να κρατά το αυτοκίνητο από το μπροστινό όχημα και μόλις αυτό φρενάρει τότε αυτόματα «κόβει» και το δικό σου αυτοκίνητο ταχύτητα. Πάντοτε κρατώντας το τιμόνι, πάντοτε έχοντας τον έλεγχο, αλλά με ένα βοηθό που μπορεί να πηγαίνει και μόνος του.
 
Πολλά αυτοκίνητα έχουν Cruise Control στον βασικό εξοπλισμό, κάποια και την δυνατότητα «αυτορρύθμισης» (Adaptive). Ακόμα περισσότερα έχουν στάνταρ σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, ειδικούς αισθητήρες που αναγνωρίζουν τις συνθήκες και «κοκκαλώνουν» το αυτοκίνητο μόνοι τους εφόσον χρειαστεί.
 
Υπάρχουν και άλλα συστήματα που μπορείς να αγοράσεις. Το Lane Assist που αναλόγως της λειτουργίας είτε δονεί το τιμόνι όταν πατάς την λωρίδα κυκλοφορίας, είτε πιο εξελιγμένο σε επαναφέρει στην πορεία σου. Στα έξτρα βρίσκεις ακόμη ραντάρ τυφλού σημείου  «διαβάζει» την κίνηση δίπλα σου και όταν έρθει όχημα στο τυφλό σημείο, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης όταν «νιώσει» ότι... γλαρώνεις.
 
Ανεση ή ασφάλεια σε προτεραιότητα;
Με καλούδια όπως κάμερα οπισθοπορείας για εύκολο παρκάρισμα
Σε παραπάνω εκδόσεις έχεις μεγαλύτερη οθόνη & Navigation
Με Adaptive Cruise Control το αυτοκίνητο πάει μόνο του
Τι κερδίζεις με Lane Assist και ραντάρ τυφλού σημείου

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε