Αν δεν έχεις ιδιωτικό parking τότε στηρίζεσαι στη Θεά Τύχη. Που αυτή τη φορά στάθηκε δίπλα σου και σου βρήκε ελεύθερη θέση στάθμευσης. Τι κάνεις; Βγάζεις φλας ή πατάς τα αλάρμ για να παρκάρεις;
Δεν ανακαλύπτουμε την Αμερική αν σας πούμε ότι το υπάρχον σύστημα χορήγησης διπλωμάτων πάσχει σε διάφορους τομείς. Η όλη διαδικασία έχει τρωτά σημεία, η αξιοπιστία της βάλλεται, για αυτό και συχνά βλέπεις οδηγούς που παραβιάζουν βασικές διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Είτε από άγνοια, είτε από αδιαφορία, το αποτέλεσμα είναι ίδιο. Υπάρχουν οδηγοί που λειτουργούν παράνομα, κάτι αυξάνει τις πιθανότητες τροχαίου.
Οι διατάξεις για τις οποίες θα μιλήσουμε στις παρακάτω γραμμές σε πολλούς μπορεί να μοιάζουν απλοϊκές. Πόσοι όμως ξέρουν να χρησιμοποιούν με σωστό τρόπο τα φλας και τα αλάρμ τους;
Φλας δεν σημαίνει αλλάζω κατεύθυνση, αλλά ΠΡΟΘΕΣΗ αλλαγής
¶ρθρο 21, Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας: «Κανόνες για τους ελιγμούς των οχημάτων». Σε αυτό το άρθρο βρίσκεις αναλυτικά πότε και πώς πρέπει να χρησιμοποιείς φλας. Ο Κ.Ο.Κ. τα αναφέρει και ως «φώτα δείκτη κατεύθυνσης» δηλώνοντας τα φώτα τoυ oχήματoς πoυ χρησιμοποιούνται για να πρoειδoπoιoύν τους λoιπoύς χρήστες της oδoύ ότι o οδηγός πρόκειται να αλλάξει κατεύθυνση προς τα δεξιά ή προς τα αριστερά. Ποια είναι η λέξη κλειδί; ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΟΥΝ. Στην Ελλάδα, δυστυχώς, τα φλας χρησιμοποιούν για την αλλαγή κατεύθυνση και όχι για την πρόθεση, όπως λένε οι παράγραφοι του άρθρου 21.
- Ο οδηγός που προτίθεται να εκτελέσει ελιγμό οφείλει προηγουμένως να βεβαιωθεί ότι μπορεί να το πράξει, χωρίς κίνδυνο ή παρακώλυση των λοιπών χρηστών της οδού, οι οποίοι κινούνται πίσω, μπροστά ή πλάι του ή ετοιμάζονται να τον προσπεράσουν, λαμβάνοντας υπόψη τη θέση, την κατεύθυνση και την ταχύτητά τους.
- Πριν από κάθε ελιγμό, ο οδηγός υποχρεούται να καταστήσει έγκαιρα γνωστή την πρόθεσή του, χρησιμοποιώντας γι αυτόν το σκοπό τους δείκτες κατεύθυνσης (φλας), ενώ, αν αυτοί δεν λειτουργούν, υποχρεούται να δώσει τα ακόλουθα σήματα με το χέρι: Έκταση του βραχίονα για στροφή προς τα αριστερά, κάμψη του βραχίονα προς τα πάνω για στροφή προς την αντίθετη πλευρά και κάμψη του βραχίονα προς τα κάτω, για τον ελιγμό στάθμευσης.
Σε περίπτωση παράβασης κάποιων από τις παραπάνω διατάξεις, υπάρχει πρόστιμο 80 ευρώ, ενώ αυτός που επιχειρεί στην οδό συνεχείς ή διακεκομμένους ελιγμούς και κίνηση που εγκυμονεί κίνδυνο για τους λοιπούς χρήστες της οδού τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο
700 ευρώ και επί τόπου
αφαίρεση της άδειας ικανότητας οδήγησης για 30 ημέρες.Δεν πατάμε αλάρμ όταν παρκάρουμε!
Και πάμε στα φώτα έκτακτης ανάγκης, τα γνωστά σε όλους μας αλάρμ. Σύμφωνα με τον Κ.Ο.Κ. (άρθρο 37, παρ.5), «Οι οδηγοί αυτοκινήτων oχημάτων, εκτός από την περίπτωση ακινησίας τoυ oχήματoς, επιτρέπεται να θέτoυν σε λειτουργία τα φώτα έκτακτης ανάγκης (σύστημα φωτεινού συναγερμού), μόνο όταν κινδυνεύουν τρίτοι από το δικό τους όχημα».
Αν δηλαδή δεις ένα ξαφνικό εμπόδιο ή κινείσαι στην Εθνική και ξαφνικά συναντήσεις κίνηση στη λωρίδα σου, τότε πατάς αλάρμ για να ενημερώσεις-προειδοποιήσεις αυτόν που έρχεται πίσω σου. Πότε δεν είναι έκτακτη ανάγκη για να πατήσεις αλάρμ; Στο παρκάρισμα, συνήθεια που έχει η συντριπτική πλειονότητα των οδηγών. Μόνο στα σχολικά λεωφορεία υπάρχει διαφορετική αναφορά (όταν έχει σταματήσει σε οδόστρωμα με μία ή δύο λωρίδες κυκλοφορίας και έχει αναμμένα τα φώτα έκτακτης ανάγκης για την αποβίβαση και επιβίβαση μαθητών). Πιθανές παραβάσεις επιφέρουν πρόστιμο 150 ευρώ.
Δίπλωμα πήρες, τον Κ.Ο.Κ. τον έχεις διαβάσει;
Φλας δεν σημαίνει αλλάζω κατεύθυνση, αλλά ΠΡΟΘΕΣΗ αλλαγής
Τρως πρόστιμο 700 ευρώ, σου παίρνουν το δίπλωμα για 30 μέρες
Δεν πατάμε αλάρμ όταν παρκάρουμε
Εσύ βγάζεις ή αλάρμ όταν παρκάρεις; Θα αλλάξει συνήθεια ή θα κάνεις ό,τι και η πλειοψηφία;