Γερμανοί & Ιταλοί το παλεύουν, θα γλιτώσουν οι θερμικοί κινητήρες;
13/3/2023
«Κύκνειο άσμα» ή η ελπίδα πεθαίνει τελευταία; Όσοι διαφωνούν κάθετα με την απαγόρευση των θερμικών κινητήρων από το 2035 και μετά, βλέπουν σε Γερμανία και Ιταλία μία τελευταία σανίδα σωτηρίας. Μπορούν e-fuels και υδρογόνο να δώσουν τη λύση στα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης;
Έκανε πίσω η Ευρωπαϊκή Ένωση και «πάγωσε» τις διαδικασίες
Αν δεν ξέρετε το στόρι, να σας το θυμίσουμε. Στα μέσα του Φλεβάρη όλα έδειχναν οριστικά. Τα μέλη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου είχαν ψηφίσει υπέρ της έγκρισης συμφωνίας για την απαγόρευση νέων αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης βενζίνης και diesel το 2035. Απέμενε μόνο η επίσημη έγκριση από το Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Πλέον υπάρχει μία στάση αναμονής. Με βασικό εκφραστή τη Γερμανία με την τεράστια αυτοκινητιστική βιομηχανία, την Ιταλία σε δεύτερο πλάνο αντιρρησίας και τις Πολωνία, Ουγγαρία να ακολουθούν, είχαμε... αντάρτικο. Κάπως έτσι, αποφασίστηκε αναβολή της ψηφοφορίας, ώστε όλα να παραμένουν στον αέρα.
Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »
...>>>Συνεχίστε το άρθρο
Θέλουν «ζωντανούς» τους κινητήρες μέσω e-fuels και υδρογόνου οι Γερμανοί
Στόχος της γερμανικής πλευράς είναι η παράταση ζωής των θερμικών μοτέρ, με διαφορετικό τρόπο. Πιο συγκεκριμένα, έχει καλέσει την Ευρωπαϊκή Ένωση να παραθέσει ειδική νομοθεσία που θα αφήσει τα αυτοκίνητα με μοτέρ εσωτερικής καύσης. Αυτά θα «καίνε» καύσιμα ουδέτερου CO2 και θα πωλούνται στην Ευρώπη μετά το 2035. Αναφερόμαστε, φυσικά, e-fuels αλλά και τις κυψέλες καυσίμου (υδρογόνο). Ως τώρα, οι Γερμανοί δεν πήραν τις διαβεβαιώσεις που αναζητούσαν και αξιοποιώντας την πολιτική τους ισχύ πέτυχαν παράταση της διαδικασίας.
Περιμένω για καινούργιο αυτοκίνητο ή υπάρχει σωτηρία;
Η ουσία είναι άλλη. Πόσο μας αφορούν οι παραπάνω εξελίξεις και τι κάνω αν σκέφτομαι να αλλάξω αυτοκίνητο; Αγοράζω τώρα, παίρνω ηλεκτρικό ή περιμένω με κίνδυνο τα θερμικά της επόμενης 5ετίας να έχουν τιμή στο... Θεό; Κάθε πρόβλεψη είναι ριψοκίνδυνη αλλά με τα υπάρχοντα δεδομένα υδρογόνο και συνθετικά καύσιμα δείχνουν να υστερούν περιβαλλοντικά σε σχέση με τα ηλεκτρικά. Όπως αναφέρει έρευνα γερμανικού ινστιτούτου Σύμφωνα λοιπόν με έρευνα από γερμανικό ινστιτούτο που με αντικείμενο την προστασία του περιβάλλοντος, η ενέργεια που απαιτείται για την τροφοδοσία ηλεκτρικών οχημάτων είναι λιγότερη από εκείνη για την παραγωγή υδρογόνου καύσιμου και e-fuels. Φαίνεται ότι το συγκεκριμένο είδος καυσίμου αποτελεί πιο πιθανή λύση για τα αεροπλάνα και φορτηγά μεγάλων αποστάσεων.
Από την άλλη πλευρά, η άμεση στροφή προς τα ηλεκτρικά δεν φαντάζει ενδεδειγμένη λύση για πολύ κόσμο. Υπάρχει έντονος προβληματισμός πως φθηνά, κινέζικα ηλεκτρικά θα έρθουν και στην Ευρώπη, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τις προδιαγραφές ασφάλειας των συγκεκριμένων αυτοκινήτων. Με λίγα λόγια... μύλος.
«Κύκνειο άσμα» ή η ελπίδα πεθαίνει τελευταία
Προσωρινό STOP στην ψηφοφορία για το τέλος βενζίνης & diesel
Θέλει διαβεβαιώσεις για e-fuels και υδρογόνο η Γερμανία
Το πλεονέκτημα των ηλεκτρικών παραμένει η περιβαλλοντική ουδετερότητα
Ο κίνδυνος με τα φθηνά κινέζικα ηλεκτρικά
Μπορεί αυτή η αναβολή να φέρει ανατροπή σκηνικού ή έχουμε προδιαγεγραμμένο τέλος; Αγοράζεις τώρα νέο αυτοκίνητο, θερμικό ή ηλεκτρικό, ή περιμένεις με ρίσκο να ανέβουν οι τιμές;