Γιατί κυκλοφορούν ακόμα παράνομα diesel οχήματα?
Από τη μία η κυβέρνηση ψηφίζει νόμους που απαγορεύουν τη χρήση πλαστικών ειδών με στόχο την προστασία του περιβάλλοντος κι από την άλλη αφήνει ανεξέλικτη την παράνομη κίνηση diesel αυτοκινήτων παλιάς τεχνολογίας σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, με τις αρμόδιες αρχές να εθελοτυφλούν μέσω των ελάχιστων ελέγχων που κάνουν.
Χιλιάδες παράνομα diesel αυτοκίνητα κυκλοφορούν εντός Αθήνας - Θεσσαλονίκης
10 Νοεμβρίου 2011, σχεδόν 20 χρόνια μετά από την απαγόρευση της κυκλοφορίας diesel επιβατικών αυτοκίνητων στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη, υπογράφεται λίγο πριν την τότε αλλαγή της κυβέρνησης, η τροπολογία που επιτρέπει την ταξινόμηση νέων αυτοκίνητων στις δυο πόλεις με diesel κινητήρες, αρκεί αυτοί να έχουν προδιαγραφές ρύπων Euro 5 και Euro 6. Μπορεί αυτή η απόφαση να οφειλόταν και στο γεγονός ότι η Ελλάδα ήταν υποχρεωμένη από την ΕΕ να προχωρήσει στην άρση της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης έως τις 31 Δεκεμβρίου του 2012, αλλά σίγουρα ξάφνιασε ευχάριστα.
Μόνο diesel Euro 5 ή μεταγενέστερα εντός Αθήνας - Θεσσαλονίκης λέει ο νόμος
Ο νόμος 4030/2011 στο άρθρο 50 ανάφερε ξεκάθαρα ότι τα πετρελαιοκίνητα φορτηγά οχήματα ιδιωτικής χρήσης μικτού βάρους μέχρι τεσσάρων χιλιάδων (4.000) χιλιογράμμων και τα πετρελαιοκίνητα επιβατικά οχήματα ιδιωτικής χρήσης εξαιρούνται των περιορισμών κυκλοφορίας στις περιοχές των Νομών Αττικής και Θεσσαλονίκης, που καθορίστηκαν με τις διατάξεις του άρθρου 26 του ν.1959/1991 (Α' 123), εφόσον η τεχνολογία τους πληροί εκ κατασκευής τις προδιαγραφές του Κανονισμού (ΕΚ) 715/2007 της 20ής Ιουνίου 2007 (Euro V και Euro VI) ή μεταγενέστερου.
Με ψεύτικες βεβαιώσεις στις μεγάλες πόλεις μοντέλα παλαιότερης τεχνολογίας
Αυτή η απόφαση έφερε προ τετελεσμένο την αγορά, η οποία δεν ήταν έτοιμη για τη συγκεκριμένη αλλαγή, με τις εισαγωγικές να μην έχουν επαρκή αριθμό πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων. Αποτέλεσμα χιλιάδες καταναλωτές να στραφούν προς μεταχειρισμένα μοντέλα, με πολλούς επιτήδειους να εισάγουν οχήματα παλιότερης τεχνολογίας σε τιμές-πάτωμα και να βάζουν τους ιδιοκτήτες να υπογράφουν ψευδώς ότι θα κινούνται εκτός των δυο μεγάλων πόλεων, κατακλύζοντας έτσι τους δρόμους, ακόμα και το κέντρο του Κολωνακίου, με diesel αυτοκίνητα άκρως ρυπογόνα.
Συγκεκριμένα ο νόμος επιτρέπει στα diesel οχήματα που δεν πληρούν τις προδιαγραφές Euro 5 ή μεταγενέστερες να κυκλοφορούν μόνο εκτός των περιοχών Ελευσίνα, Μαγούλα, Φυλή, Αχαρνές, Θρακομακεδόνες, Βαρυμπόμπη, Κρυονέρι , Άγιος Στέφανος, Άνοιξη, Σταμάτα, Ροδόπολη, Διόνυσος, Πικέρμι, Σπάτα, Κορωπί, Βάρη, Βάρκιζα όσο αφορά το Νομό Αττικής κι εκτός Ν. Ιωνίας (Διαβατών) Καλοχωρίου, Ευκαρπίας, Ασβεστοχωρίου, Πανοράματος και Πυλαίας στο Νομό Θεσσαλονίκης.
Σχολιάστε |