Η Mercedes παρουσίασε την πλατφόρμα VAN.EA που θα αποτελέσει τη βάση των ηλεκτρικών της βαν τα οποία θα δούμε από το 2026 και μετά.
Με ένα ή δύο ηλεκτρικά μοτέρ
Η VAN.EA αποτελείται από τρία μέρη και θα υποστηρίζει μία σειρά από μεσαία ή μεγάλα βαν. Η μπροστινή μονάδα συμπεριλαμβανομένου του ηλεκτροκινητήρα θα είναι κοινή, η κλιμακούμενη κεντρική μονάδα θα φιλοξενεί τα πακέτα μπαταριών και η πίσω μονάδα θα προσφέρεται με ή χωρίς ηλεκτροκινητήρα, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα τετρακίνησης. Θα χρησιμεύσει ως βάση για premium επαγγελματικά και ιδιωτικά βαν αλλά και για camper βαν. Το πρώτο από αυτά θα κάνει την εμφάνισή του το 2026. Η Mercedes υποσχέθηκε μεγάλη αυτονομία με μικρότερα πακέτα μπαταριών, αλλά και καλές επιδόσεις και αποδοτικότητα.
Διαφορετικές εκδόσεις της VAN.EA
Αναλύοντας περισσότερο τη νέα πλατφόρμα, η έκδοση VAN.EA-P (μεσαίου μεγέθους ιδιωτικά πολυτελή βαν) θα βασίσει μεταξύ άλλων τα ηλεκτρικά VIP βαν. Η αυτονομία θα ξεπερνά τα 500 χιλιόμετρα και σε πρώτη φάση τα οχήματα αυτά θα έχουν συστήματα αυτόνομης οδήγησης 2ου επιπέδου, ενώ θα προσφέρουν και 3ου επιπέδου μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Για τα ελαφρά επαγγελματικά υπάρχει η έκδοση VAN.EA-C που θα υποστηρίξει τα μεσαία και μεγάλα premium εμπορικά βαν. Τα μοντέλα θα επωφεληθούν επίσης από ψηφιακές υπηρεσίες μέσω του συστήματος MB.OS και αρχικά θα υποστηρίζουν συστήματα αυτόνομης οδήγησης 2ου επιπέδου, ενώ έως το 2030 θα μπορούν να φτάσουν στο επίπεδο 4.
Στην Ευρώπη η κατασκευή τους - Θα πωλούνται και σε Αμερική, Κίνα
Τέλος, να προσθέσουμε πως η Mercedes εκτός της Ευρώπης θα προσφέρει τα ηλεκτρικά βαν σε Αμερική και Κίνα. Τα μοντέλα που θα βασίζονται στην VAN.EA θα παράγονται σε ένα νέο εργοστάσιο που θα βρίσκεται στο Jawor της Πολωνίας, στο Ντίσελντορφ της Γερμανίας και στη Βιτόρια της Ισπανίας.