Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Κερδίζεις στα αλήθεια κάτι αν αλλάξεις φίλτρο αέρα;

Κερδίζεις στα αλήθεια κάτι αν αλλάξεις φίλτρο αέρα;

Διαβάστηκε από 44799 αναγνώστες - 14/10/2021

«Αλλαξα φίλτρο και πήρα άλογα». Πόσες φορές έχουμε ακούσει αυτή την ατάκα; Ισχύει στην πραγματικότητα; Αν πάρω μια φιλτροχοάνη και την βάλω όπου βρω, θα έχει καλό αποτέλεσμα, ή υπάρχει περίπτωση να κάνω ζημιά; Αναλύουμε τον τρόπο που… αναπνέει το μοτέρ μας.

Το φίλτρο αέρα παίζει σημαντικό ρόλο: Να μην επιτρέπει στη σκόνη και στα διάφορα μικροσωματίδια του αέρα να εισέλθουν στον κινητήρα, προκαλώντας φθορά. Το φιλτράρισμα που κάνει, έχει ως αναγκαίο αποτέλεσμα τον περιορισμό της ροής του αέρα. Σε αυτό βασίστηκαν οι βελτιωτικές εταιρείες, που έχουν εξελίξει aftermarket φίλτρα πιο ελεύθερης ροής, τα οποία υπόσχονται αύξηση της ιπποδύναμης. Πόσο ισχύει αυτό όμως; Κινδυνεύει το μοτέρ μας από λάθος φίλτρο;

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »

 

Χάνεις 2 άλογα με βρώμικο φίλτρο και παίρνεις ως και 4 με πιο ελεύθερο

Αν έχετε καιρό να αλλάξετε το φίλτρο αέρα, τότε υπάρχει μεγάλη πιθανότητα αυτό να είναι φρακαρισμένο, «στερώντας» έτσι πολύτιμο αέρα από τον κινητήρα του αυτοκινήτου. Φανταστείτε να προσπαθείτε να τρέξετε έχοντας βουλωμένη μύτη. Η απόδοση του κινητήρα πέφτει, και, σύμφωνα με test που έχει γίνει, η ισχύς μειώνεται κατά 2 άλογα.

Στο video που ακολουθεί, δοκιμάζονται 4 διαφορετικά φίλτρα τύπου «panel» (που τοποθετούνται δηλαδή στο εργοστασιακό φιλτροκούτι). Ένα βρώμικο, ένα καινούργιο εργοστασιακό, ένα aftermarket εταιρείας εμπορίου, και τέλος ένα βελτιωτικό πιο ελεύθερης ροής. Το αυτοκίνητο-«πειραματόζωο» είναι ένα Subaru XV με δίλιτρο κινητήρα εργοστασιακής ισχύος 150 ίππων, και η δοκιμή έγινε στο δυναμόμετρο.
 
Όταν το Subaru είχε το παλιό, βρώμικο φίλτρο, απέδωσε 158,25 ίππους, ενώ όταν τοποθετήθηκε το καινούριο εργοστασιακό, η ισχύς αυξήθηκε στα 160,1 άλογα.
Με τη χρήση του οικονομικού aftermarket φίλτρου, η οθόνη του δυναμόμετρου έδειξε 163,32 ίππους, ενώ όταν η παραγωγή τοποθέτησε το βελτιωτικό φίλτρο ελευθέρας, παρατηρήθηκε επιπλέον αύξηση ισχύος, αφού ο κινητήρας απέδωσε 164,42 άλογα.
 
 

Αν αλλάξεις το χάρτινο «μαμίσιο» φίλτρο, μπορεί να πάθεις ζημιά

Όπως καταλάβατε από την αναφορά που έγινε σε «εργοστασιακό» και «βελτιωτικό» φίλτρο αέρα, υπάρχουν διαφορετικές κατηγορίες του συγκεκριμένου εξαρτήματος.
Τα περισσότερα αυτοκίνητα έχουν χάρτινα φίλτρα αέρα από το εργοστάσιο, τα οποία είναι οικονομικά και παρέχουν το μέγιστο «φιλτράρισμα». Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μην έχουν τη μέγιστη απόδοση από πλευράς ιπποδύναμης, αφού προκειμένου να κατακρατούν τη μέγιστη ποσότητα σκόνης και σωματιδίων, περιορίζουν τον αέρα που εισέρχεται στον κινητήρα, «φιμώνοντάς» τον.  Επειδή είναι χάρτινα και έχουν χαμηλή τιμή, δεν καθαρίζονται αλλά πετάγονται όταν έρθει η ώρα της αλλαγής.
 
Αμέσως μετά βρίσκουμε τα φίλτρα γάζας, τα οποία είναι από τα πιο διαδεδομένα aftermarket «βελτιωτικά» φίλτρα. Αυτά έχουν μεγαλύτερες οπές, προκειμένου να επιτρέπουν την καλύτερη ροή του αέρα που τα διαπερνά. Για να κατακρατούν τη σκόνη, είναι εμποτισμένα με ειδικό λάδι, και όταν λερωθούν αρκετά δεν αντικαθίστανται αλλά πλένονται και μετά πρέπει να περαστούν ξανά με το συγκεκριμένο λιπαντικό, για να παρέχουν επαρκές φιλτράρισμα. ...>>>Συνεχίστε το άρθρο

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε

Σχετικες επιχειρησεις