autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Κίνα και Ευρώπη στο τραπέζι του διαλόγου για το θέμα των δασμών

Κίνα και Ευρώπη στο τραπέζι του διαλόγου για το θέμα των δασμών

4/7/2024

Οι σχέσεις τους έχουν ψυχρανθεί με την επιβολή δασμών από την Ε.Ε. στην Κίνα
Η επιβολή των δασμών δεν περιλαμβάνει μόνο τα αυτοκίνητα εκ Κίνας
Τον ρόλο του διαμεσολαβητή ανέλαβαν οι Γερμανοί
Αν δε βρεθεί λύση, υπάρχει κίνδυνος για γενίκευση σε άλλους τομείς πέραν του αυτοκινήτου

Οι σχέσεις τους έχουν ψυχρανθεί με την επιβολή δασμών από την Ε.Ε. στην Κίνα

Βρισκόμαστε σε μια ιδιαίτερα δύσκολη περίοδο για τις σχέσεις των δύο πλευρών, καθώς η Ευρωπαϊκή Ένωση, στα πλαίσια της «προστασίας» της  αγοράς αυτοκινήτων της, έλαβε την απόφαση να θεσπίσει δασμούς στην εισαγωγή ηλεκτρικών αυτοκίνητων από την Κίνα. Οι δασμοί αυτοί θα λάβουν εφαρμογή από την 5η Ιουλίου και όπως αναμενόταν, προκάλεσαν την έντονη αντίδραση των Κινέζων. Βέβαια, η «σύγκρουση» είχε ξεκινήσει πρώτα από την πλευρά των ΗΠΑ, όταν «εκτόξευσαν» το ύψος των δασμών από το 25% στο 100%(!). Επιστρέφοντας στα της Ευρώπης, οι τρεις πρώτες εταιρείες οι οποίες βρέθηκαν αντιμέτωπες με τους πρόσθετους δασμούς, ήταν οι BYD, Geely και SAIC.  

Η επιβολή των δασμών δεν περιλαμβάνει μόνο τα αυτοκίνητα εκ Κίνας

Οι δασμοί αυτοί θα έχουν τον χαρακτήρα... δοκιμής, η οποία θα διαρκέσει για το διάστημα τεσσάρων μηνών. Έπειτα, αναμένεται ένας κύκλος διαπραγματεύσεων μεταξύ των δύο πλευρών, ο οποίος, αν δεν έχει θετική κατάληξη, θα φέρει την παράταση ισχύος των δασμών για πέντε έτη. Όμως, όλα δείχνουν ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν θα μείνει μονάχα στα ηλεκτρικά μοντέλα που παράγονται στην Κίνα. Στην λίστα αυτή αναμένεται να προστεθούν και «πράσινα» μηχανήματα, όπως ηλιακά πάνελ, ανεμογεννήτριες, καθώς και άλλα. Και όλα αυτά, την στιγμή που έως το 2023, Κίνα και Ευρωπαϊκή Ένωση αποτελούσαν τους καλύτερους εμπορικούς συνεργάτες!

Τον ρόλο του διαμεσολαβητή ανέλαβαν οι Γερμανοί

Η πρώτη χώρα-μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης η οποία εξέφρασε την έντονη αντίδρασή της ήταν η Γερμανία. Μέσω του Υπουργού Μεταφορών της, η Γερμανική πλευρά ανέφερε δυσαρεστημένη από την τροπή των πραγμάτων και τον κίνδυνο που κρύβεται για τις εταιρείες της χώρας η επιβολή των δασμών. Η πρώτη επίσημη επαφή μεταξύ Κίνας και Γερμανίας έλαβε χώρα τα τέλη του περασμένου μήνα, όταν ο αντι-Καγκελάριος της Γερμανίας και υπεύθυνος για τα θέματα οικονομίας, επισκέφθηκε τον Κινέζο Υπουργό μεταφορών. Όπως δήλωσε ο Γερμανός: «Αν και δεν είμαστε κοντά στο τέλος, κάναμε κάτι το οποίο έδειχνε αδύνατο, δηλαδή ένα πρώτο βήμα προς αυτό». Η Κινεζική πλευρά από την άλλη, υποστήριξε πως: «Τα έσοδα είναι αποτέλεσμα του ανταγωνισμού και όχι επιδοτήσεων ή αθέμιτου ανταγωνισμού».    

Αν δε βρεθεί λύση, υπάρχει κίνδυνος για γενίκευση σε άλλους τομείς πέραν του αυτοκινήτου

Από την μία, ο υπ αριθμόν πρώτος τομέας που κινδυνεύει είναι αυτός της παραγωγής των αυτοκινήτων. Δεν είναι μόνο τα ίδια τα κινέζικα ηλεκτρικά τα οποία θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα. Ίσα ίσα, οι επιβολές θα ζημιώσουν και τις εταιρείες που παράγουν ή εισάγουν ανταλλακτικά και μέρη αυτοκινήτων στην Κίνα. Από την άλλη, η κινεζική πλευρά αναμένεται να αντιδράσει όχι μόνο μέσω ανακοινώσεων, αλλά σε πρώτη φάση με αγωγές στον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου. Έπειτα, με την επιβολή απαγόρευσης εισαγωγών από την πλευρά της σε Ευρωπαϊκά αγαθά της καθημερινότητας, όπως το χοιρινό κρέας και το κονιάκ. Η κλιμάκωση και η επιβολή κυρώσεων και δασμών εκατέρωθεν αποτελεί ένα εφιαλτικό σενάριο, τόσο για την παγκόσμια αγορά, όσο - κυρίως - για τους καταναλωτές που θα στερηθούν προϊόντα και στην μια μα και στην άλλη πλευρά.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε