Toyota AE86: Τα γέρικα άλογα δεν τα σκοτώνουν, τους βάζουν υδρογόνο
Η λύση για να μην χάσουμε την αίγλη των πραγματικών κινητήρων
Η Toyota είναι από τις μάρκες που ανέκαθεν ήθελε τα μοντέλα της να χαρίζουν χαμόγελα ενθουσιασμού σε όσους κάθονται πίσω από το τιμόνι τους. Για αυτό άλλωστε μας χάρισε τόσα θρυλικά αυτοκίνητα, που ακόμα και μετά από 30 χρόνια στην κυκλοφορία, προκαλούν επιφωνήματα θαυμασμού μόνο στο κοίταγμα τους. Το πρόβλημα είναι ότι με τους νέους νόμους για τους ρύπους που στέλνουν τους κινητήρες εσωτερικής καύσης στα «κοιμητήρια», τα συγκεκριμένα μοντέλα θα τείνουν με γεωμετρική πρόοδο. Η μόνη λύση για να συνεχίσουμε να απολαμβάνουμε, τόσο εμείς, όσο και οι μελλοντικές γενιές, τέτοια αυτοκινητιστικά θαύματα είναι η μετατροπή των «κανονικών» κινητήρων σε μοτέρ μηδενικών ρύπων και η Ιαπωνική εταιρία έχει το τρόπο...
Το AE86 που καίει υδρογόνο και δείχνει ένα πιο φωτεινό μέλλον
Ο κολοσσός από τη χώρα του ανατέλλοντος ηλίου έχει μετατρέψει ένα τρικύλινδρο θερμικό τούρμπο μοτέρ 1,6 λίτρων ώστε να καίει υδρογόνο χωρίς να χρειάζεται τις ακριβές κυψέλες καυσίμου. Το συγκεκριμένο κινητήρα τον είχαμε δει στο αγωνιστικό GR Yaris H2 και τον ξανασυναντήσαμε στο Corolla Cross H2 Concept. Τώρα οι «αθεόφοβοι» το έβαλαν και στο θρυλικό AE86!
H εταιρεία, στα πλαίσια του Tokyo Auto Salon 2023, παρουσίασε το πρωτότυπο Toyota AE86 H2 Concept, λαμβάνοντας διθυραμβικά σχόλια από τους ανθρώπους που λατρεύουν το συγκεκριμένο μοντέλο.
Ένα διαχρονικό μοντέλο που αγαπήθηκε όσα λίγα
Το θρυλικό πλέον Toyota AE86 ή Toyota Corolla Levin ή Sprinter Trueno ή GT αγαπήθηκε λόγω της πίσω κίνησης, του μικρού βάρους και του τετρακύλινδρου κινητήρα 1,6 λίτρων με δεκαεξαβάλβιδη κεφαλή που ήταν εξελιγμένος από τη Yamaha. Μπορεί να γαλουχήθηκε στα βουνά της Ιαπωνίας και στα περίφημα «Touge», αλλά πολύ γρήγορα έγινε δημοφιλής σε όλους τους λάτρεις του αυτοκίνητου και κυρίως σε αυτούς που ήθελα να εντρυφήσουν στο κόσμο του drift.
Τι γίνεται κάτω από το καπό
Όπως προαναφέραμε κάτω από το καπό βρίσκεται ένα τροποποιημένος θερμικός κινητήρας με τεχνολογία άμεσου ψεκασμού υδρογόνου υψηλής πίεσης χωρίς κυψέλες καυσίμου, που στην αγωνιστική του έκδοση αποδίδει 304 ίππους. Τις μεγαλύτερες διαφορές τις συναντάμε στα μπουζί, στα μπεκ και στις γραμμές καυσίμου, μιας και το υδρογόνο έχει διαφορετικά χαρακτηριστικά από τη βενζίνη.
Οι δεξαμενές του καυσίμου έρχονται προίκα από το Toyota Mirai κι έχουν τοποθετηθεί στο πίσω μέρος του μοντέλου. Ταυτόχρονα οι Ιάπωνες προχώρησαν σε ανανέωση του εσωτερικού με νέα καθίσματα και ζώνες ασφαλείας από ανακυκλωμένα υλικά, ενώ δημιούργησαν και μια νέα σειρά ανταλλακτικών.