autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Ανακύκλωση μπαταριών κίνησης: Οι πολιτικοί λόγοι στο υπόβαθρο

Ανακύκλωση μπαταριών κίνησης: Οι πολιτικοί λόγοι στο υπόβαθρο

15/1/2025

Νέα μελέτη προτείνει την ανακύκλωση μπαταριών για την απεξάρτηση της Ευρώπης από εισαγωγές πρώτων υλών.
Η Κίνα απαντά με εμπορικό «πόλεμο», χρησιμοποιώντας τις πρώτες ύλες τις ως μέσο άσκησης πίεσης.
Μέχρι και 2,3 εκ. ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα μπορούσαν να κατασκευαστούν στην Ευρώπη χωρίς εισαγωγές μέχρι το 2030.
'Aμεσες συνέπειες για το περιβάλλον, περιττό το άνοιγμα 12 νέων ορυχείων μετάλλων.

Νέα μελέτη προτείνει την ανακύκλωση μπαταριών για την απεξάρτηση της Ευρώπης από εισαγωγές πρώτων υλών.

Πλέον, γνωρίζουμε όλοι πως η ανακύκλωση των μπαταριών είναι μια καλή κίνηση για το περιβάλλον, πόσο μάλλον η ανακύκλωση των μπαταριών κίνησης που χρησιμοποιούνται στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και η κατασκευή τους απαιτεί πολλούς πόρους. Πέρα από περιβαλλοντικούς λόγους, όμως, η ανακύκλωσή τους βοηθάει και με άλλους τρόπους. Σύμφωνα με την μελέτη που πραγματοποιήθηκε από την διεθνή μη κυβερνητική οργάνωση προστασίας του περιβάλλοντος Transport & Environment (T&E), η σωστή ανακύκλωση των φθαρμένων μπαταριών κίνησης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μπορεί να βοηθήσει την Ευρώπη να μειώσει σημαντικά την εξάρτησή της από τις εισαγωγές πρώτων υλών από άλλες περιοχές του κόσμου. Η T&E υπολογίζει ότι οι πρώτες ύλες που θα εξοικονομηθούν θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για να κατασκευαστούν εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα χωρίς εισαγωγές. Η πολιτικοί λόγοι είναι εμφανείς. Πολλές πρώτες ύλες για την παραγωγή σύγχρονων μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων προέρχονται από την Κίνα.

Η Κίνα απαντά με εμπορικό «πόλεμο», χρησιμοποιώντας τις πρώτες ύλες τις ως μέσο άσκησης πίεσης.

Και η Κίνα, από την πλευρά της, καταβάλλει προσπάθειες να αποκόψει άλλες χώρες από τις προμήθειες πρώτων υλών ή να χρησιμοποιήσει αυτές τις εξαγωγές ως μέσο άσκησης πιέσεων. Μόλις πριν από λίγες ημέρες, ανακοινώθηκε ότι η Κίνα θα σταματήσει σύντομα τις εξαγωγές σπάνιων μετάλλων, όπως το γάλλιο και το γερμάνιο, προς τις ΗΠΑ. Αυτές οι ουσίες είναι απαραίτητες για την παραγωγή τσιπ, μεταξύ άλλων. Οι ΗΠΑ και η Κίνα, πλέον, είναι περισσότερο ή λιγότερο ανοιχτά εμπλεγμένες σε έναν εμπορικό πόλεμο. Δεν μπορεί να αποκλειστεί ότι η Κίνα θα μπορούσε κάποια στιγμή να χρησιμοποιήσει τις εξαγωγές πρώτων υλών για τη βιομηχανία ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Ευρώπης ως μέσο άσκησης πιέσεων κατά των δασμών της ΕΕ για τα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Κίνα.

Μέχρι και 2,3 εκ. ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα μπορούσαν να κατασκευαστούν στην Ευρώπη χωρίς εισαγωγές μέχρι το 2030.

«Η Ευρώπη μπορεί να μειώσει δραστικά την εξάρτησή της από τα προβληματικά μέταλλα», δηλώνει η Julia Poliscanova από την T&E. Συνολικά, θα επιτευχθεί μέχρι και ένα τέταρτο περισσότερη οικονομική και πολιτική ανεξαρτησία έως το 2030. Η μελέτη καταλήγει στο συμπέρασμα ότι οι εισαγωγές λιθίου θα μπορούσαν να μειωθούν κατά 14%, του νικελίου κατά 16%, του μανγανίου κατά 17% και κοβαλτίου κατά 25%. Μέχρι το 2040, η Ευρώπη θα μπορούσε ακόμη και να καταστεί πλήρως ανεξάρτητη από τις εισαγωγές κοβαλτίου. Σύμφωνα με την T&E, με τη βοήθεια συνεπούς ανακύκλωσης μπαταριών, περίπου 2,4 εκατομμύρια νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα μπορούσαν να παραχθούν στην Ευρώπη έως το 2030, με την αποθήκευση ενέργειας να αποτελείται αποκλειστικά από ανακτημένες πρώτες ύλες από παλιές μπαταρίες.

'Aμεσες συνέπειες για το περιβάλλον, περιττό το άνοιγμα 12 νέων ορυχείων μετάλλων.

Με βάση τα παραπάνω στοιχεία, η ενίσχυση της ανακύκλωσης μπαταριών στην Ευρώπη θα καθιστούσε περιττό το άνοιγμα δώδεκα νέων ορυχείων μετάλλου στον πλανήτη: τέσσερις για λίθιο, τρεις για νικέλιο, τέσσερις για κοβάλτιο και ένα για την εξόρυξη μαγγανίου. Ταυτόχρονα, θα μειωνόταν το αποτύπωμα CO2 της παγκόσμιας εξόρυξης λιθίου κατά σχεδόν το ένα πέμπτο (19%). Ωστόσο, η T&E βλέπει αυτόν τον στόχο να απειλείται. Πολλά έργα ανακύκλωσης στην Ευρώπη βρίσκονται αυτή τη στιγμή σε κίνδυνο να αναβληθούν ή να ακυρωθούν εντελώς. Οι περιβαλλοντικές οργανώσεις καλούν για την ενίσχυση της κυκλικής οικονομίας για τις μπαταρίες κίνησης, οι οποία υπολογίζεται να έχει μόνο θετικές συνέπειες για την Ευρώπη.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις