Στην Ελληνική αγορά, η Mercedes-Benz κατέκτησε για όγδοη συνεχή χρονιά την 1η θέση στις πωλήσεις μεταξύ των premium κατασκευαστών σημειώνοντας 4.295 πωλήσεις επιβατικών μοντέλων και μερίδιο αγοράς 4,3% καταλαμβάνοντας την 9η θέση στο Top 10 του συνόλου της Ελληνικής Αγοράς.
Ο κος Ι. Καλλίγερος, Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος της Mercedes-Benz Ελλάς δήλωσε:
«Το 2022 βρίσκει τη Mercedes-Benz να σπάει το ρόδι έχοντας κατακτήσειγια 8η συνεχή χρονιά την πρώτη θέση στις πωλήσεις της premium κατηγορίας στη χώρα μας. Παρά τις δυσκολίες που επεφύλασσε σε όλους μας η χρονιά που πέρασε, η Mercedes-Benz κόβει και πάλι πρώτη το νήμα των πωλήσεων της πολυτελούς κατηγορίας στην Ελλάδα ισχυροποιώντας ακόμη περισσότερο την ηγετική της θέση στον ραγδαία μεταβαλλόμενο χώρο της αυτοκίνησης προς τη νέα εποχή. Συνδυάζοντας την ασφάλεια με την ξεχωριστή αισθητική, την άνεση με τις επιδόσεις και την αξιοπιστία με την τεχνολογική καινοτομία αφουγκράζεται διαρκώς τους πελάτες της, προσφέροντας λύσεις μετακίνησης και υπηρεσίες για κάθε ανάγκη και επιθυμία και ανταμείβεται με τη σταθερή προτίμηση που επιδεικνύουν στη μάρκα.
Το 2021, εν μέσω μίας πρωτοφανούς για τα παγκόσμια χρονικά συγκυρίας, με τον κορωνοϊό και τις ελλείψεις στην εφοδιαστική αλυσίδα να έχουν ανατρέψει κάθε προγραμματισμό, στη Mercedes-Benz Ελλάς είμαστε ιδιαίτερα περήφανοι που καταφέραμε να κρατήσουμε το αστέρι ψηλά ξεπερνώντας μάλιστα τους εσωτερικούς μας στόχους. Εκτός της πρώτης θέσης που κατακτήσαμε στις πωλήσεις επιβατικών, η εταιρεία κατάφερε με τις μάρκες Μercedes-Βenz & Fuso που εκπροσωπεί στην Ελλάδα να κατακτήσει το υψηλότερο μερίδιο αγοράς στα φορτηγά άνω των 3,5 τόνων. Επιπλέον, η χώρα μας ανακηρύχθηκε τρίτη μεγαλύτερη χώρα για τη μάρκα στις πωλήσεις τουριστικών λεωφορείων Mercedes-Benz & Setra στην Ευρώπη, μετά την Γερμανία και την Ιταλία.
Γι' αυτά τα επιτεύγματα, νιώθω έντονη την ανάγκη να ευχαριστήσω τους πελάτες μας, οι οποίοι μας τιμούν με την εμπιστοσύνη τους και μας φέρνουν για οκτώ συνεχόμενα χρόνια στην κορυφή των πωλήσεων, το Εξουσιοδοτημένο μας Δίκτυο αλλά και όλους τουςεργαζόμενουςτ ης Mercedes-Benz Ελλάς για την αφοσίωση και το πάθος τους.
Αποτελεί πάγια δέσμευσή μας ως Εταιρεία να βελτιωνόμαστε καθημερινά, γι'αυτό το 2022 θα συνεχίσουμε δυναμικά τον ψηφιακό μας μετασχηματισμό σε κάθε επίπεδο, με στόχο την απογείωση της συνολικής εμπειρίας που βιώνουν οι πελάτες μας σε κάθε συναναστροφή τους με τη μάρκα. Σε κάθε περίπτωση, όλοι μας στη Mercedes-Benz Ελλάς, εργαζόμενοι και Εξουσιοδοτημένο Δίκτυο, θα συνεχίσουμε με την ίδια ένταση να κάνουμε αυτό που τόσο καλά γνωρίζουμε: να εκπλήσσουμε και να ενθουσιάζουμε το αγοραστικό κοινό με νέα, εντυπωσιακά και πρωτοπόρα αυτοκίνητα, προγράμματα και υπηρεσίες συμβάλλοντας στην πράξη σε έναν καθαρότερο και ασφαλέστερο κόσμο.»
Η Mercedes-Benz παγκοσμίως
Η Mercedes-Benzανεβάζει σταθερά ρυθμούς στη διαδρομή της προς το ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα. Το 2021 οι πωλήσεις ηλεκτρικών και plug-inhybrid (xEV) μοντέλων της έσπασαν ακόμα ένα ρεκόρ: 227.458 μονάδες (+69,3%) εκ των οποίων 48.936 αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα (BEV) της Mercedes-EQ (+154,8%). Μαζί με τα smartκαι τα ελαφρά επαγγελματικά της Mercedes-Benz, οι συνολικές πωλήσεις των BEV ξεπέρασαν τις 99.000 μονάδες. Από την έναρξη πωλήσεων της EQS τον Αύγουστο του 2021, οι παραγγελίες για την ηλεκτρική ναυαρχίδα της μάρκας ανήλθαν στις 16.370 παρ' όλο που η έναρξη των πωλήσεων λιανικής στις δύο μεγαλύτερες αγορές – τις ΗΠΑ και την Κίνα – ξεκίνησαν τον Δεκέμβριο, δίνοντας ακόμα μεγαλύτερη ώθηση στις παραγγελίες του μοντέλου.
Η Britta Seeger, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου DaimlerAG&Mercedes-Benz AG, Υπεύθυνη για το Marketing και τις Πωλήσεις δήλωσε:«Σε μία χρονιά με τόσες προκλήσεις, οι Maybach, AMG & G-Class σημείωσαν νέα ρεκόρ. Οι παραγγελίες για την EQS το ηλεκτρικό μοντέλο με τη μεγαλύτερη αυτονομία στην αγορά σήμερα, είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικές και η παραγωγή του πρώτου αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου AMG ξεκίνησε τον Δεκέμβριο, ανοίγοντας ένα νέο κεφάλαιο για την ηλεκτρική μας ναυαρχίδα. Η ισχυρή ζήτηση για όλες τις μάρκες μας δίνει στη Mercedes-Benz τον ούριο άνεμο που χρειάζεται για να επιταχύνει την πορεία της προς τη νέα ηλεκτρική εποχή.»
Όσον αφορά στην S-Class, οι παραδόσεις τους αυξήθηκαν κατά 40% στις 87.064 μονάδες, με τις πωλήσεις στην Κίνα να αποτελούν το 35,5% της παγκόσμιας ζήτησης, ενώ οι πωλήσεις της G-Classανήλθαν στον αριθμό-ρεκόρ 41.174. Τα μοντέλα της Mercedes-AMG έφτασαν τις 145.979 πωλήσεις (+16,7%). Οι πωλήσεις τηςMercedes-Maybach αυξήθηκαν στις 15.730 μονάδες (+50,7%) παίρνοντας μεγάλη ώθηση από την Κίνα, όπου τα οχήματα της Mercedes-Maybach πωλούνται με ρυθμό άνω των 900 το μήνα.
Οι πωλήσεις επιβατικών οχημάτων της Mercedes-Benz ανά περιοχές και χώρες
Οι πωλήσεις στην περιοχή Ασίας – Ειρηνικού μειώθηκαν στις 1.009.763 μονάδες (-1,6%) το διάστημα Ιανουαρίου – Δεκεμβρίου 2021 και έφτασαν τις 758.863 (-2%) στην Κίνα. Στην Ευρώπη, οι πωλήσεις ανήλθαν στις 696.136 (-11,2%) μονάδες εκ των οποίων οι 213.105 (-25,5%) πραγματοποιήθηκαν στη Γερμανία. Οι πωλήσεις στη Β. Αμερική παρέμειναν στα ίδια σχεδόν επίπεδα με αυτές του 2020 και ανήλθαν στις 318.456 μονάδες (+0,3%) εκ των οποίων οι 276.102 μονάδες (+0,4%) στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής.
Με βάση τους εσωτερικούς υπολογισμούς που έχει κάνει η Mercedes-Benz, θα επιτευχθεί ο στόχος για τον μέσο όρο εκπομπών ρύπων του στόλου των οχημάτων που διέθεσε το 2021 στην Ευρώπη (συμπεριλαμβανομένων της Νορβηγίας και της Ισλανδίας). Για το 2022 αναμένεται νέα, σημαντική μείωση των εκπομπών CO2, καθώς θα συνεχιστεί η μεγάλη ζήτηση για υβριδικά και ηλεκτρικά μοντέλα της πολυτελούς μάρκας.
Mercedes-BenzVans: οι πωλήσεις των επαγγελματικών μοντέλων αυξήθηκε το 2021
Οι πωλήσεις των επαγγελματικών vansαυξήθηκαν κατά 2,6% το 2021 και ανήλθαν στις 334.210 μονάδες, χάρη στην ισχυρή ζήτηση το πρώτο εξάμηνο του 2021 κυρίως από την Κίνα και τις Ηνωμένες Πολιτείες, όπου οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 11,3% και 4,8% αντίστοιχα. Στην Ευρώπη, η Ισπανία αναδείχθηκε ισχυρή αγορά με τις παραδόσεις να αυξάνονται κατά 23,2% το χρόνο πουμας πέρασε. Στις ΗΠΑ, όπου ειδικά το Sprinter ήταν και πάλι ο πρωταγωνιστής των πωλήσεων, διατέθηκαν 53.472 μονάδες (Sprinter και Metris).
Το 4ο τρίμηνο, η έλλειψη ημιαγωγών προκάλεσε καθυστερήσεις στη διάθεση των οχημάτων των πελατών. Οι παραδόσεις ελαφρών επαγγελματικών μειώθηκαν κατά 12.9% σε σχέση με το προηγούμενο, ισχυρό τρίμηνο του 2021, το οποίο χαρακτηρίστηκε από την αυξημένη ζήτηση λόγω των επιδράσεων του κορωνοϊού. Σε παγκόσμιο επίπεδο παραδόθηκαν 90.532 Sprinter, Vito και Citan, όμως οι πωλήσεις παρουσίασαν κάμψη στην Ευρώπη καθώς και στις ΗΠΑ και τον Καναδά. Αντίθετα στην Κίνα, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 10,1% συγκριτικά με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2020.
Περισσότερα από 9.000 ηλεκτρικά vansπωλήθηκαν για επαγγελματική χρήση πέρυσι, διπλασιάζοντας τον αριθμό τους σε σύγκριση με το 2020 και αυξάνοντας περαιτέρω το μερίδιο των ηλεκτρικών οχημάτων στον στόλο των ελαφρών επαγγελματικών. Το eVitovan, που κυκλοφόρησε τον Δεκέμβριο, θα πείσει ακόμα περισσότερους πελάτες να επιλέξουν την ηλεκτροκίνηση το 2022 με μια πρόσθετη έκδοση μπαταρίας και την στάνταρ λειτουργία γρήγορης φόρτισης.
Ο Klaus Rehkugler, επικεφαλής Marketing και Πωλήσεων των Mercedes-BenzVansδήλωσε: «Το 2021 καταφέραμε να επιτύχουμε αξιοσημείωτα αποτελέσματα για τα ελαφρά επαγγελματικά Mercedes-Benz παρά τις πολλές προκλήσεις που έπρεπε να αντιμετωπίσουμε εξαιτίας της πανδημίας. Η ζήτηση των πελατών παραμένει σταθερά υψηλή και η λήψη παραγγελιών για τα επαγγελματικά αλλά και τα επιβατικά αμιγώς ηλεκτρικά vansαυξάνεται διαρκώς. Επιπλέον, στην Ευρώπη το ολοκαίνουργιο Citan κυκλοφόρησε ως επαγγελματικό και tourer το 4ο τρίμηνο και ψηφίστηκε «Διεθνές Van της Χρονιάς 2022» αμέσως μετά το λανσάρισμά του στην αγορά».
Συνοπτικός πίνακας πωλήσεων Mercedes-Benz Cars & Vans
|
4ο τρίμηνο 2021 |
Μεταβολή επί τοις εκατό (%) |
Ιαν. – Δεκ. 2021 |
Μεταβολή επί τοις εκατό(%) |
Mercedes-Benz* |
|
|
|
|
smart |
464.130 |
-24,6 |
2.054.962 |
-5 |
Mercedes-Benz Cars |
11.838 |
-27,8 |
38.514 |
0,3 |
Mercedes-BenzVans (επαγγελματικέςεκδόσεις) |
475.968 |
-24,7 |
2.093.476 |
-5 |
Mercedes-Benz Cars & Vans |
90.532 |
-12,9 |
334.210 |
2,6 |
Εκ των οποίων ηλεκτρικά: |
566.500 |
-23 |
2.427.686 |
-4 |
|
35.026 |
29,7 |
99.301 |
90,3 |
Πωλήσεις οχημάτων της μάρκας Mercedes-Benz ανά περιοχές/αγορές |
|
|
|
|
Eυρώπη |
167.956 |
-29 |
696.136 |
-11,2 |
- εκ των οποίων στη Γερμανία |
60.591 |
-36,4 |
213.105 |
-25,5 |
Aσία - Ειρηνικός |
219.160 |
-21,3 |
1.009.763 |
-1,6 |
- εκ των οποίων στην Κίνα |
166.660 |
-18,6 |
758.863 |
-2 |
Βόρεια Αμερική |
70.370 |
-21,1 |
318.456 |
0,3 |
- εκ των οποίων στις ΗΠΑ |
60.326 |
-22,7 |
276.102 |
0,4 |
*συμπ. της V-Classκαι της EQV
Προκαταρτικές τιμές, ενδέχεται να υπάρξουν αλλαγές στις τελικές αναφορές.
- Στην Ελληνική αγορά, η Mercedes-Benz κατέκτησε για όγδοη συνεχή χρονιά την 1η θέση στις πωλήσεις μεταξύ των premium κατασκευαστών σημειώνοντας 4.295 πωλήσεις επιβατικών μοντέλων και μερίδιο αγοράς 4,3% καταλαμβάνοντας την 9ηθέση στο Top 10 του συνόλου τηςΕλληνικής Αγοράς
- Hεξαιρετική πορεία των αμιγώς ηλεκτρικών και plug-inhybrid (xEV) μοντέλων Mercedes-Benz, αντικατοπτρίζεται στην 1η θέση που επιτυγχάνει η μάρκα στις συνολικές πωλήσεις xEV στη χώρα μας: στα 6.961 οχήματα αυτής της κατηγορίας, τα 1.054 είναι της μάρκας μας (μερίδιο 15,1%)!
- Τα ηλεκτρικά και plug-inhybrid(xEV) μοντέλα της μάρκας που πωλήθηκαν στην Ελληνική αγορά είναι 4σχεδόν φορές περισσότερα σε σχέση με το 2020 (+366%)
- Η smart παρέδωσε στην Ελληνική αγορά 80αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα fortwo&forfour
- Και στα φορτηγά άνω των 3,5 τόνων ηMercedes-Benz Ελλάς κατετάγη 1η στις πωλήσειςστη χώρα μας ενώ στα λεωφορεία ανακηρύχτηκε τρίτη μεγαλύτερη αγορά στις πωλήσεις τουριστικών λεωφορείων της μάρκας στην Ευρώπη μετά την Γερμανία και την Ιταλία.
- Ταξινομήθηκαν 528 ελαφρά επαγγελματικά οχήματα Mercedes-Benz και Fuso Canter(κάτω των 3,5 τόνων), 183 επαγγελματικά οχήματα Mercedes-Benz και Fuso Canter (άνω των 3,5 τόνων) και 257 λεωφορεία Mercedes-Benz&Setra!
- Στον παγκόσμιο χάρτη, περισσότερα από 2,4 εκατομμύρια επιβατικά και ελαφρά επαγγελματικά οχήματα Mercedes-Benzπωλήθηκαν σε όλον τον κόσμο, παρά τις σημαντικές ελλείψεις στην προμήθεια μικροεπεξεργαστών
- Νέο ρεκόρ πωλήσεων για ηλεκτρικές & plug-in hybrid εκδόσεις (xEVs) καθώς και για τα πολυτελή μοντέλα της μάρκας (Maybach, AMG, G-Class) – το αποτέλεσμα υπογραμμίζει τη στρατηγική ανάπτυξης του μεριδίου στο μείγμα των πωλήσεων
- Η Mercedes-Benz Cars αύξησε κατά περίπου 70% (69,3%) τις πωλήσεις των plug-inhybridμοντέλων της παγκοσμίως. Με βάση τους αρχικούς εσωτερικούς υπολογισμούς, αναμένεται ότι εκπληρώνονται οι ευρωπαϊκοί περιβαλλοντικοί στόχοι για το μέσο όρο εκπομπών ρύπων του στόλου της εταιρείας για το 2021 στην Ευρώπη
- Οι επαγγελματικές εκδόσεις των vans αυξήθηκαν κατά 2,6%