Το νέο Hyundai Kona παρουσιάστηκε επίσημα στην ελληνική αγορά, μάθαμε τις τιμές του, γνωρίσαμε και τα εξοπλιστικά πακέτα του. Αυτό που ακόμη δεν έχει γίνει ξεκάθαρο είναι ο άμεσος ανταγωνισμός του. Τι SUV είναι, μικρό ή οικογενειακό;
Έφτασε. Το πολυαναμενόμενο δεύτερης γενιάς Hyundai Kona ξεκίνησε το εμπορικό ταξίδι του στην ελληνική αγορά με στόχο να βάλει… δύσκολα στο ανταγωνισμό της κατηγορίας του. Τι είπατε; Σε ποια κατηγορία απευθύνεται; Ενδιαφέρουσα απορία, που για να την λύσουμε θα χρειαστούμε και τη βοήθειά σας. Διότι αυτό που προέκυψε από την παρουσίαση είναι πως πρόκειται για ένα SUV «με τιμή λίγο πάνω από B-SUV και χώρους λίγο κάτω από C-SUV». Επομένως με ποιο αυτοκίνητο θα συγκρίνω το νέο Hyundai Kona; Με το μικρό SUV Toyota Yaris Cross ή το οικογενειακό SUV Peugeot 3008 (αμφότερα best-seller για το 2023);
Μεγαλύτερο σε όλες τις διαστάσεις
Από την πρώτη του γενιά το Hyundai Kona ανήκε στο segment των μικρών SUV, αλλά βασιζόταν σε μεγαλύτερη πλατφόρμα από το «αδερφό» SUVάκι Kia Stonic. Έπειτα, υπάρχει η τάση της εποχής για μεγαλύτερες διαστάσεις νέων μοντέλων, με το Hyundai Kona να την επιβεβαιώνει, πιθανώς σε υπερθετικό βαθμό. Και εξηγούμεθα:
- Έχει μήκος 4.350 χλστ. (+185)
- Έχει πλάτος 1.825 χλστ. (+25)
- Έχει ύψος 1.585 χλστ. (+20)
Οι παραπάνω διαστάσεις τοποθετούν το Kona ακριβώς στο ενδιάμεσο των δύο κατηγοριών. Με… χώρο να δράσει, αναλόγως και των υπόλοιπων χαρακτηριστικών του (τιμή, εξοπλισμός, κινητήρες, χώροι).
Από 26.290 ευρώ & με ίδια κινητήρια σύνολα
Το νέο Hyundai Kona διατίθεται στην Ελλάδα ακριβώς στα ίδια κινητήρια σύνολα της πρώτης του γενιάς. Η φθηνότερη επιλογή κοστίζει 26.290 ευρώ και αφορά τον 1.000 κυβικών T-GDI με τα 120 άλογα, το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο και το ήπια υβριδικό κύκλωμα των 48V. Στα 28.990 ευρώ βρίσκουμε το ίδιο μοτέρ με 7-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο DCT, χωρίς κάποιο ηλεκτρικό βοήθημα, ενώ το full υβριδικό Hyundai Kona των 141 ίππων ξεκινά από τα 31.890 ευρώ.
Με μία πρώτη ματιά, η αρχική τιμή του νέου Hyundai Kona, τουλάχιστον στις βενζινοκίνητες εκδόσεις, το εντάσσει στο άνω άκρο του μέσου όρου τιμών του segment. Υπάρχουν αρκετά πιο προσιτά μικρά SUV, ακόμη και εσωτερικά της φίρμας (βλέπε Hyundai Bayon). Όσον αφορά την full hybrid πρόταση, κοστίζει περισσότερο από συγκεκριμένες VFM επιλογές, είναι όμως πιο προσιτή σε σχέση με HEV οικογενειακά SUV.
Και από χώρους;
Μεγάλωσε σε διαστάσεις, αναπόφευκτα μεγάλωσε και σε εσωτερική ευρυχωρία. Το μεταξόνιο έφτασε τα 2.660 χλστ., κατά 60 χιλιοστά μεγαλύτερο από την προηγούμενη γενιά Kona, όπερ και σημαίνει μεγαλύτερη άνεση για τα πόδια των πίσω επιβατών. Σε αυτό πρέπει να προσθέσουμε τα λεπτού πάχους καθίσματα (85 χλστ.) που με την σειρά τους αφήνουν περισσότερο «αέρα» για τους επιβάτες. Και το καλύτερο για το τέλος. Το νέο Hyundai Kona έχει πολύ μεγαλύτερο πορτ-μπαγκάζ, πλέον στα 466 λίτρα. Αυτό μεταφράζεται σε +134 λίτρα σε σχέση με την πρώτη γενιά του μοντέλου, σε δεύτερο μεγαλύτερο χώρο αποσκευών στα μικρά SUV («βασιλιάς» το Puma με τα 536 λτ.) και σε ένα πορτ-μπαγκάζ ακριβώς στο μέσο της κατηγορίας των οικογενειακών SUV.
Super ασφαλές από την «βασική» & με καλό εξοπλισμό
Last but not least, o εξοπλισμός της βασικής έκδοσης Premium που δίνει μία ιδέα παροχών συγκριτικά και με τον ανταγωνισμό, και των δύο κατηγοριών. Στην περίπτωση του νέου Hyundai Kona, λοιπόν, έχουμε: 16άρες ζάντες αλουμινίου, πληροφοριακή οθόνη TFT 4,2 ιντσών, έγχρωμη οθόνη πολυμέσων και πλοήγησης 12,3 ιντσών με over the air ενημερώσεις, air condition, ηλεκτρικό χειρόφρενο, αισθητήρες παρκαρίσματος μπροστά και πίσω, κάμερα οπισθοπορείας, αυτόματη λειτουργία φώτων αλλά και μια πλήρη σουίτα συστημάτων ασφαλείας και οδήγησης μέσω του πακέτου Hyundai SmartSense.
Τι σχολιάζουμε; Κλασικά, η Hyundai επενδύει σημαντικά στον τομέα ασφάλειας παρέχοντας στάνταρ όλα τα κορυφαία συστήματα (αυτόματη πέδηση έκτακτης ανάγκης, κάμερα παρακολούθησης της κατάστασης του οδηγού, προσαρμοζόμενος έλεγχος ταχύτητας, σύστημα προειδοποίησης πιθανής εγκατάλειψης στα πίσω καθίσματα). Στον τομέα της άνεσης μας αρέσουν κάποια βοηθήματα (αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός και πίσω, κάμερα οπισθοπορείας), θα θέλαμε όμως και αυτόματο κλιματισμό. Τέλος, μεγάλη η οθόνη των 12,3 ιντσών, θα ήταν super να είχαμε στάνταρ και ψηφιακό καντράν ίδιας διάστασης από την «βασική».
Τελικά τι SUV είναι;
Από όλα τα παραπάνω, σε ποια κατηγορία πρέπει να μπει το νέο Hyundai Kona; Αφήνοντας έναν αστερίσκο μέχρι την δοκιμή του μοντέλου, θα πούμε ότι καλώς η Hyundai το τοποθετεί ενδιάμεσα. Η τιμή και οι διαστάσεις δεδομένα βρίσκονται πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας, όπως και οι χώροι μπορούν και ανταγωνίζονται ένα οικογενειακό SUV. Με το νέο Hyundai Kona, θα πληρώσεις κάτι παραπάνω, θα πάρεις καλύτερους χώρους από ένα μικρό SUV, όμως σε επίπεδο κινητήρα θα έχεις ένα λιγότερο ισχυρό σύνολο 120 ίππων (26.290 ευρώ). Γιατί αν θελήσεις μία πιο μεγάλης ιπποδύναμης επιλογή (1,6T με 198 άλογα) το κόστος δεδομένα μπαίνει σε… χωράφια μικρομεσαίων SUV (από 31.290 ευρώ).
Νέο Hyundai Kona: Μεταξύ δύο κατηγοριών
Με διαστάσεις ανώτερης κατηγορίας
Από 26.290 ευρώ αλλά με 120 άλογα, στα 31.890 το full hybrid
Έχει μεγαλύτερο μεταξόνιο και χώρο αποσκευών οικογενειακού SUV (466 λτ.)
Super ασφαλές από την «βασική» & με καλό εξοπλισμό
Έχει καλύτερους χώρους, αλλά για πολλά άλογα στον κινητήρα θα πληρώσεις 31+ χιλιάρικα. Σε ποια κατηγορία SUV πιστεύεις θα έχεις καλύτερη μοίρα το νέο Hyundai Kona;