Οι άνθρωποι οδηγούν καλύτερα από το ΑΙ στο σκοτάδι
Πενταπλάσια τα τρακαρίσματα των αυτόνομων σε σχέση με τους ανθρώπους
Οι άνθρωποι αντιδρούσαν περισσότερο προ της σύγκρουσης
Τα αυτόνομα δυσκολεύονται να αντιληφθούν τις σκοτεινές συνθήκες
Για την μελέτη χρησιμοποιήθηκαν συνολικά 37 χιλιάδες συγκρούσεις
Πενταπλάσια τα τρακαρίσματα των αυτόνομων σε σχέση με τους ανθρώπους
Αν και γνωρίζουμε για τις δυνατότητες των αυτόνομων μοντέλων, δεν θα λέγαμε ότι η απόκριση του κόσμου είναι συγκεκριμένη. Από την μια, οι αγορές της Κίνας, με κύριες εταιρείες τις Nio και BYD και από την άλλη η αμερικάνικη Tesla, είναι εκ των κύριων επενδυτών - καθώς και υποστηρικτών - της τεχνολογίας αυτής. Στην Κίνα μάλιστα, η αυτόνομη οδήγηση θεωρείται πιο ασφαλής από την ανθρώπινη. Από την άλλη, πολύς κόσμος δηλώνει ανοιχτά τον φόβο του για τα μοντέλα με αυτές τις δυνατότητες. Η διχογνωμία καλά κρατεί και το ερώτημα σχετικά με το ποια συνθήκη είναι πιο ασφαλής. Μια νέα έρευνα έγινε γνωστή, η οποία έχει να κάνει με την αποδοτικότητα της τεχνητής νοημοσύνης σε συνθήκες με ελαφρύ φωτισμό και ανέδειξε το γεγονός ότι σε ποσοστά, τα τρακαρίσματα που προήλθαν από αυτόνομα μοντέλα ήταν πενταπλάσια από αυτά με οδηγό έναν άνθρωπο.
Οι άνθρωποι αντιδρούσαν περισσότερο προ της σύγκρουσης
Πενταπλάσια τα τρακαρίσματα όσον αφορά τις συνθήκες ευθείας και διπλάσιο το ποσοστό, ξανά κατά των μοντέλων με αυτονομία, σε συνθήκες στροφής. Η έρευνα προσθέτει ότι οι αισθητήρες και οι κάμερες μπορεί να μην ανιχνεύουν όλα τα εμπόδια στις στροφές ή στα σταυροδρόμια, ενώ αναφέρει και το γεγονός της περιορισμένης αντίληψης (σε σχέση με το ανθρώπινο μάτι) των συστημάτων πέραν των κοντινών - στο όχημα - αποστάσεων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η διαφορά στην αντίδραση μεταξύ ανθρώπου και μοντέλου με αυτονομία. Οι άνθρωποι επιβράδυναν συχνότερα, άλλαζαν λωρίδα και γενικά ήταν πιο δραστήριοι προ μιας σύγκρουσης, σε αντίθεση με τα αυτόνομα, τα οποία κινούνταν με μια σταθερή ταχύτητα και σε ευθεία, με μικρότερη απόκριση και αντίδραση.
Τα αυτόνομα δυσκολεύονται να αντιληφθούν τις σκοτεινές συνθήκες
Σύμφωνα με την μελέτη, σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού, οι περιορισμοί στις κάμερες και τους αισθητήρες που προκύπτουν για τα αυτόνομα μοντέλα, συμβάλλουν - αρνητικά - στην αδυναμία τους να προσαρμοστούν στην συνθήκες οδήγησης. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι οι σκιές, οι οποίες μπορεί να παρερμηνευθούν ως εμπόδια ή αντικείμενα. Ακόμη, ο αλγόριθμος επηρεάζεται από το κυμαινόμενο φως, ενώ υπάρχει και το ενδεχόμενο απώλειας εντοπισμού των αντικειμένων που καλύπτονται από σκιές.
Για την μελέτη χρησιμοποιήθηκαν συνολικά 37 χιλιάδες συγκρούσεις
Η συγκεκριμένη μελέτη προήλθε ύστερα από την ανάλυση άνω των 37 χιλιάδων συγκρούσεων μεταξύ οχημάτων. Συγκεκριμένα, οι 35 χιλιάδες από αυτές τις συγκρούσεις προήλθαν από ανθρώπινο παράγοντα και λίγο περισσότερες από 2 χιλιάδες από την τεχνητή νοημοσύνη. Η μελέτη δημοσιεύθηκε από το περιοδικό Nature Communications, το οποίο παρουσιάζει μελέτες από όλους τους τομείς των φυσικών επιστημών.
Σχολιάστε |