Τα στατιστικά στοιχεία της ADAC αποκαλύπτουν αλήθειες για τα προβλήματα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Πόσα έμειναν συνολικά από «ρεύμα» και σε πόσα χρειάστηκε απλά να αλλαχτεί η «κλασσική» 12βολτη μπαταρία; Έχουμε τα νούμερα!
Πόσα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έλαβαν οδική βοήθεια το 2022;
Σύμφωνα με την ADAC, πάνω από το 50% των βλαβών σε υβριδικά και αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα οφείλονταν στην κλασσική μπαταρία εκκίνησης (12Volt), η οποία μεταξύ άλλων τροφοδοτεί τα ηλεκτρονικά των οχημάτων , όπως τη διαχείρισης ροή ενέργειας από τις «μεγάλες» μπαταρίες και το αυτόματο άνοιγμα της πόρτας. Το ποσοστό αυτό στέλνει τη συγκεκριμένη βλάβη, όπως και στους κινητήρες εσωτερικής καύσης, στην πρώτη θέση.
Βέβαια το μεγαλύτερο ενδιαφέρουν παρουσιάζουν τα στοιχεία που αφορούν αποκλειστικά τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα. To 2022, η ADAC δέχτηκε 19.200 κλήσεις για βλάβες σε BEV οχήματα, με το 55,6% να αφορά, καλά καταλάβατε, την μπαταρία εκκίνησης. Στη δεύτερη θέση με 17,8% ήταν πρόβλημα στο ευρύτερο ηλεκτρικό σύστημα, ενώ η τρίτη θέση με 11,8% καταλήφθηκε από κλήσεις έκτακτης ανάγκης που οφείλονταν σε σκασμένα ελαστικά. Τα περιστατικά που αφορούν δυσλειτουργία των μπαταριών υψηλής τάσης έφτασαν στο 7,4%, ενώ προβλήματα στις κλειδαριές και στο immobilizer ήταν μόλις 2,7%.
Η μπαταρία της μίζας χαλάει πιο συχνά στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;
Η απάντηση είναι λίγο περίπλοκη. Ας ξεκινήσουμε από τα στοιχεία που μας έδωσε η ADAC. Στα αμιγώς θερμικά αυτοκίνητα η ακινητοποίηση λόγω βλάβης της 12βολτης μπαταρίας είναι το 43,2 % των περιπτώσεων, στα αμιγώς ηλεκτρικά φτάνει το 55,6%. Όμως οι κλήσεις για οχήματα με ρεύμα είναι λιγότερες από τα αυτοκίνητα με κανονικό κινητήρα, επίσης δεν αντιμετωπίζουν τα ίδια θέματα, όπως πρόβλημα στην ανάφλεξη ή στο σύστημα καυσίμου και τέλος, λόγω της «νεαρής» ηλικίας τους, δεν είναι τόσο επιρρεπείς σε φθορές που έρχονται από τη μακροχρόνια χρήση, άρα λιγότερα προβλήματα. Παρόλο αυτά, ορισμένα από τα ηλεκτρικά μοντέλα δείχνουν κάποια ευαισθησία στο τομέα της «μικρής» μπαταρίας, σύμφωνα με την ADAC. Η υπερβολική ζήτηση ενέργειας που έχουν σε συνδυασμό με τη σχετικά χαμηλή χωρητικότητα της μπαταρίας 12 volt και οι πιθανές αδυναμίες στο σύστημα διαχείρισης της ενέργειας είναι οι κύριοι ύποπτοι για τη συγκεκριμένη βλάβη.
Οι πιο συχνές βλάβες το 2022
Ακολουθούν τα στατιστικά στοιχεία των πιο κοινών βλαβών, ανεξαρτήτου τύπου κίνησης. Στην πρώτη θέση είναι η μπαταρία εκκίνησης και ακολουθούν ο κινητήρας, το σύστημα ψεκασμού, η ανάφλεξη και οι αισθητήρες με 23,8%. Ο τρίτος μεγαλύτερος υπαίτιος ήταν τα ηλεκτρικά εξαρτήματα όπως το δυναμό, η μίζα, το ηλεκτρικό σύστημα του οχήματος και ο φωτισμός. Τα κατεστραμμένα ελαστικά έφτασαν το 8,4%, ενώ τα ελαττωματικά κλειδιά, οι κλειδαριές και τo immobilizer ήταν υπεύθυνα για 7,2% των κλήσεων. Τέλος το 7% αφορούσε «άλλα» προβλήματα, όπως το σύστημα διεύθυνσης και τα φρένα.
Η μπαταρία το μεγαλύτερο πρόβλημα των ηλεκτρικών!
Πάνω από το 50% των περιπτώσεων έμεινε στο δρόμο από ρεύμα.
Όμως δεν ευθύνεται η μπαταρία «κίνησης», αλλά η κλασσική 12βολτη.
Δεν μπορεί να διαχειριστεί τις υψηλές απαιτήσεις σε ρεύμα!
Τι πιστεύεις ότι θα μπορούσαν να κάνουν οι εταιρείες για να λύσουν αυτό το πρόβλημα;