autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
VW Golf GTI 1976: Το ίνδαλμα που παραλίγο να μην υπάρξει!
7 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

VW Golf GTI 1976: Το ίνδαλμα που παραλίγο να μην υπάρξει!

18/10/2024

Το VW Golf GTI που παρουσιάστηκε το 1975 σημείωσε μεγάλη επιτυχία και αποτελεί ένα θρύλο της VW, με την ονομασία να συνεχίζεται και σήμερα, 47 χρόνια μετά. Το εμβληματικό μοντέλο παραλίγο να μην δημιουργηθεί ποτέ, και οφείλει την ύπαρξη του σε μια ομάδα 8 ατόμων που το εξέλισσαν κρυφά. Αυτή είναι η ιστορία του.

Το VW Golf GTI είναι ένα από τα πιο δημοφιλή γρήγορα hatchback, και η ονομασία χρησιμοποιείται εδώ και 47 χρόνια, με το πρώτο μοντέλο, το θρυλικό Golf GTI MK1 να κάνει το ντεμπούτο του το 1975 και να διατίθεται στην αγορά το επόμενο έτος.Η ονομασία «GTi» , που σημαίνει «Gran Turismo Iniezione» έχει γίνει συνώνυμη με τις γρήγορες εκδόσεις των αυτοκινήτων. Μπορεί να χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά το 1961 από τη Maserati, αλλά έγινε διάσημη από τα hot hatches, με πρωτεργάτη το VW Golf.

Το αυτοκίνητο σήμερα είναι εμβληματικό και συλλεκτικό, ενώ αγαπήθηκε από πολλούς νέους-και όχι μόνο- τόσο στο παρελθόν, όσο και σήμερα. Κοιτώντας αναδρομικά προς τα πίσω, και γνωρίζοντας την τεράστια επιτυχία που έχουν παρουσιάσει τα Golf GTI όλα αυτά τα χρόνια, μας φαίνεται παράδοξο πως το αρχέτυπο μοντέλο, αυτό που έμελλε να δημιουργήσει μία ολόκληρη σχολή, παραλίγο να μην κατασκευαστεί ποτέ.
 



Η VW δεν ήθελε να δημιουργήσει ένα γρήγορο Golf

Το πρώτο, original VW Golf κυκλοφόρησε το 1974, ως ο αντικαταστάτης του λατρεμένου Σκαραβαίου. Το όνομα δεν ήταν εμπνευσμένο από το γνωστό άθλημα με τα μπαστούνια, αλλά από το Ρεύμα του Κόλπου, το οποίο στα γερμανικά ονομάζεται Golfstrom. Σχεδιασμένο από τον Giorgetto Giugiaro, το αμάξωμα παρέπεμπε σε origami, με επίπεδες επιφάνειες και έντονες γωνίες, ένα σήμα κατατεθέν του Ιταλού σχεδιαστή. Ο Giugiaro μάλιστα θεωρεί το VW Golf MK1 ως την πιο σημαντική δημιουργία της καριέρας του.

Παρά την επιτυχία του μοντέλου, η VW δεν ήθελε να προχωρήσει σε κάποια γρήγορη έκδοση. Ο πλανήτης προσπαθούσε να ξεπεράσει την πετρελαϊκή κρίση του 1973, και έτσι κύριος στόχος ήταν το αυτοκίνητο να είναι οικονομικό σε καύσιμα.
Παράλληλα, το VW Beetle GSR που παρουσιάστηκε στα τέλη του 1972, μία sport έκδοση του Σκαραβαίου, είχε αντιμετωπιστεί αρνητικά στους επόμενους μήνες.

Ο λόγος ήταν απλός: Η τιμή των καυσίμων ανέβαινε κατακόρυφα, και το Beetle GSR, ή «Gelb-Schwartzer Renner» (ελληνιστί «Κιτρινόμαυρος Δρομέας»), το κίτρινο Σκαθάρι με τα μαύρα ματ εμπρός-πίσω καπό και τα... 50 άλογα, προέτρεπε τους οδηγούς να τρέχουν. Το θέμα έφτασε μέχρι το γερμανικό Κοινοβούλιο. Όχι, το VW Golf θα ήταν πάνω από όλα οικονομικό. Έπρεπε να είναι οικονομικό, και τίποτα άλλο.
 

...>>>Συνεχίστε το άρθρο
Σελ.
2
Η γρήγορη έκδοση του Golf MK1 δημιουργήθηκε κρυφά από 8 υπαλλήλους της VW
Σελ.
3
Εκείνη την εποχή ήταν το γρηγορότερο VW στον κόσμο
Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε