autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Ρωσία-Ουκρανία: Οι επιπτώσεις στις αυτοκινητοβιομηχανίες

Ρωσία-Ουκρανία: Οι επιπτώσεις στις αυτοκινητοβιομηχανίες

28/2/2022

Η κρίση στην Ουκρανία αναμένεται να φέρει σημαντικές επιπτώσεις στην παραγωγή αυτοκινήτων, τόσο στον τομέα των εργοστασίων στην περιοχή, όσο και στην παγκόσμια προμήθεια πρώτων υλών. Ας δούμε ποιες εταιρείες πλήττονται περισσότερο.

Ρωσία-Ουκρανία: Πλήγει και τις αυτοκινητοβιομηχανίες

Η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία έχει ταράξει τις διεθνείς ισορροπίες, φέροντας σημαντικές απώλειες σε ανθρώπινες ζωές.
Ένα άλλο αντίκτυπο είναι και η εύρυθμη λειτουργία των αυτοκινητοβιομηχανιών. Δεν πλήγονται μόνο όσες εταιρείες έχουν εργοστάσια στην Ουκρανία και τη Ρωσία, αλλά και ο ευρύτερος κατασκευαστικός κύκλος, αφού οι συγκεκριμένες χώρες παράγουν ανταλλακτικά αλλά κυρίως ευγενή και σπάνια μέταλλα. Ας δούμε αναλυτικά τις επιπτώσεις που υπάρχουν και θα υπάρξουν από τον πόλεμο στην Ουκρανία και τις κυρώσεις που επιβάλλονται στη Ρωσία.

Κοινοποίησέ το »

Εργοστάσια στην Ουκρανία: Kia και Skoda, πλάνο εκκένωσης Κορεατών από τη χώρα.

Αυτή τη στιγμή, στην Ουκρανία υπάρχουν εργοστάσια της Hyundai και Kia, της Skoda, καθώς και της Ουκρανικής αυτοκινητοβιομηχανίας ZAZ.
Το εργοστάσιο της τελευταίας στη Ζαπορίζια (Zaporozhye) χρησιμοποιείται παράλληλα από την Kia για την κατασκευή του Rio, τόσο σε hatchback όσο και σε sedan έκδοση. Εκτός αυτού, η Hyundai διαθέτει γραφείο πωλήσεων στο Κίεβο. Σήμερα, 28 Φεβρουαρίου 2022, το Κορεάτικο Υπουργείο Εξωτερικών κήρυξε σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης την περιοχή, και έχει δημιουργήσει πλάνο εκκένωσης των Κορεατών υπηκόων από τη χώρα.

Μεγάλη δραστηριοποίηση στη χώρα υπάρχει επίσης από τη Skoda, η οποία διαθέτει εργοστάσιο που παράγει συνολικά 80.000 μονάδες ετησίως, με τα μοντέλα να είναι Octavia, Fabia, Superb, Karoq και Kodiaq. Τα αυτοκίνητα προορίζονται τόσο για την τοπική αγορά, όσο και για την Ανατολική Ευρώπη. Το εργοστάσιο βρίσκεται στο Solomonovo, και το 2020 κατασκεύαζε το 81% των συνολικών οχημάτων που παρήχθησαν στην Ουκρανία. Σύμφωνα με εκπρόσωπο της Skoda, «ο βαθμός του αντίκτυπου στις επιχειρηματικές δραστηριότητες της εταιρείας στις πληγείσες χώρες καθορίζεται συνεχώς από μια ειδική ομάδα. Η ασφάλεια και η ακεραιότητα των εργαζομένων είναι η πρώτη προτεραιότητα της Skoda».

Εργοστάσια στη Ρωσία: Αναστολή παραγωγής στο εργοστάσιο της Renault, stop στο πλάνο εξαγωγών της Stellantis

Εργοστάσια στη Ρωσία: Αναστολή παραγωγής στο εργοστάσιο της Renault, stop στο πλάνο εξαγωγών της Stellantis

Περνώντας στη Ρωσία, ξεκίνησαν να επιβάλλονται κυρώσεις κατά της χώρας από τη Δύση. Αυτό θα έχει αρνητικό αποτέλεσμα στις αυτοκινητοβιομηχανίες που δραστηριοποιούνται εκεί, οι οποίες είναι αρκετές.

Ο όμιλος Hyundai διαθέτει μονάδα παραγωγής, στην οποία κατασκευάζονται περισσότερες από 230.000 οχήματα το χρόνο, ενώ πρόσφατα η εταιρεία αγόρασε το παλιό εργοστάσιο της GM, με σκοπό να παράγει Hyundai Tucson και Palisade, καθώς και Kia Sportage. Συνολικά, το 2021 πωλήθηκαν 373.132 μοντέλα Hyundai και Kia στη Ρωσία, με την πρώτη εταιρεία να αποτελεί το 10,3% του συνολικού μεριδίου αγοράς στη χώρα, και τη δεύτερη το 12,3%.
Οι Κορεάτικοι όμιλοι σημειώνουν εμπορική επιτυχία στη Ρωσία. Το περασμένο έτος, η συνολική αξία των αυτοκινήτων που πωλήθηκαν εκεί άγγιξε τα 2,2 δισεκατομμύρια ευρώ, και η αξία των εξαρτημάτων και ανταλλακτικών τα 1,3 δισεκατομμύρια ευρώ. Συνολικά, το 44% των εξαγωγών αυτοκινήτων και εξαρτημάτων από την Κορέα πηγαίνει στη Ρωσία, αριθμός που αναμένεται να μειωθεί σημαντικά, αν επιβληθούν κυρώσεις με σκοπό να περιορίσουν τις εμπορικές συναλλαγές και την οικονομία της χώρας.

Η αγορά της Ρωσίας παίζει σημαντικό ρόλο και για τη Renault. Μάλιστα, η χώρα αποτελεί τη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά, μετά την Γαλλία, και αποτελεί το 8% των παγκόσμιων εσόδων για την εταιρεία με σήμα το Ρόμβο, η οποία παράλληλα διαθέτει το 67,61% της AvtoVAZ, της φίρμας που είναι γνωστή ως Lada. Συνολικά, η εταιρεία διαθέτει 2 μεγάλα εργοστάσια στη Ρωσία.
Ως αποτέλεσμα της κρίσης στην Ουκρανία, η Renault έκλεισε το εργοστάσιο που έχει στη Μόσχα από σήμερα 28 Φεβρουαρίου, έως τις 5 Μαρτίου, αναφέροντας ως αιτίες τους «αυστηρότερους τελωνειακούς ελέγχους στις χώρες διέλευσης και την αναγκαστική αλλαγή σε ορισμένες καθιερωμένες διαδρομές εφοδιασμού». Παράλληλα, σε διάρκεια μιας εβδομάδας, η μετοχή της Renault έπεσε κατά 20%.

Στην Kaluga της Ρωσίας υπάρχει εργοστάσιο που παράγει μοντέλα της Mitsubishi αλλά και του Ομίλου Stellantis. Σύμφωνα με αναφορές, το 2021 η παραγωγή οχημάτων των Citroen, Peugeot και Opel διπλασιάστηκε, και οι συνολικές πωλήσεις της Stellantis στη Ρωσία αυξήθηκαν κατά 65%. Σύμφωνα με τον CEO της εταιρείας, Carlos Tavares, αν δημιουργηθεί πρόβλημα στην προμήθεια του εκεί εργοστασίου, θα πρέπει να μεταφερθεί η παραγωγή σε άλλες μονάδες, ή απλά να μειωθεί. Στις αρχές του έτους, υπήρχε στα πλάνα του Ομίλου η εξαγωγή επαγγελματικών οχημάτων που θα κατασκευάζονταν στην Kaluga, κάτι το οποίο για την ώρα ακυρώθηκε.

Στην ίδια πόλη δραστηριοποιείται και ο Όμιλος VW, που διαθέτει εργοστάσιο με 4.000 εργαζόμενους. Το έτος που πέρασε, κατασκευάστηκαν  118.000 αντίτυπα από VW Tiguan, Polo, καθώς και Skoda Rapid.
Η εν λόγω μονάδα έχει δυνατότητα παραγωγής 150.000 κινητήρων το χρόνο και εγκαινιάστηκε το 2007, με τη VW να έχει επενδύσει 1 δισεκατομμύριο ευρώ. Γενικότερα στην Ρωσία, ο γερμανικός κολοσσός έχει επενδύσει 2,06 δισεκατομμύρια ευρώ στο διάστημα 2006-2021.

Παρουσία στη χώρα έχουν επίσης η BMW, η Mercedes και η Toyota. Η πρώτη κατασκευάζει ηλεκτρονικά συστήματα, ενώ η δεύτερη ίδρυσε εργοστάσιο το 2019, με ανθρώπινο δυναμικό μεγαλύτερο των 1.000 ατόμων, στο οποίο παράγονται μοντέλα της E-Class, καθώς και SUV οχήματα. Το κόστος της επένδυσης ήταν μεγαλύτερο των 250 εκατομμυρίων ευρώ.
Η Toyota κατασκευάζει το Camry στη Ρωσία από το 2007, και το Rav4 από το 2016. Μέχρι στιγμής, δεν έχει ανακοινωθεί κάτι επίσημο σχετικά με αλλαγές στην παραγωγή αυτών των εταιρειών.

Πρώτες ύλες από Ουκρανία: Θα παράγονται 1.200 VW λιγότερα την ημέρα, φόβος για έλλειψη neon για chip

Πρώτες ύλες από Ουκρανία: Θα παράγονται 1.200 VW λιγότερα την ημέρα, φόβος για έλλειψη neon για chip

Τα πολεμικά τεκταινόμενα δεν έχουν αντίκτυπο μόνο στα καθεαυτού εργοστάσια συγκεκριμένων μοντέλων, αλλά και στη συνολική παραγωγική διαδικασία των εταιρειών παγκοσμίως, καθώς τόσο η Ουκρανία, όσο και η Ρωσία, διαθέτουν από τα μεγαλύτερα αποθέματα πρώτων υλών.

Η Ουκρανία προμηθεύει το 70% της παγκόσμιας συνολικής ποσότητας σε Νέον, ενός αερίου που χρησιμοποιείται για την παραγωγή microchips, ενός εξαρτήματος που ήδη βρίσκεται σε έλλειψη. Εκτός αυτού, η χώρα παράγει επίσης σπάνια αέρια όπως Krypton και Xenon, τα οποία χρησιμοποιούνται κατά κόρον στην αυτοκινητοβιομηχανία σε ποικίλες εφαρμογές, από μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων μέχρι υπεραγωγούς. Αν ο πόλεμος μειώσει περαιτέρω την –ήδη περιορισμένη- διαθεσιμότητα αυτών των υλών, τότε η τιμή τους θα αυξηθεί, κάτι που θα έχει ως αποτέλεσμα τις υψηλότερες τιμές πώλησης των νέων μοντέλων. Παράλληλα, οι λίστες αναμονής θα γίνουν ακόμα μεγαλύτερες.

Η ουκρανική κρίση έχει επιπλέον αντίκτυπο στη VW, η οποία σταματάει τη λειτουργία των εργοστασίων της στη Δρέσδη και το Zwickau, λόγω έλλειψης ηλεκτρολογικών καλωδίων που κατασκευάζονται από προμηθευτές στην Ουκρανία. Σε πρώτη φάση, η διακοπή θα κρατήσει 4 ημέρες, και ως αποτέλεσμα, θα παράγονται 1.200 VW λιγότερα ανά ημέρα.

Πρώτες ύλες από Ρωσία: Αύξηση στην τιμή των καταλυτών, καθυστέρηση στην παραγωγή μπαταριών για ηλεκτρικά

Πρώτες ύλες από Ρωσία: Αύξηση στην τιμή των καταλυτών, καθυστέρηση στην παραγωγή μπαταριών για ηλεκτρικά

Όσον αφορά την Ρωσία, η χώρα είναι από τους μεγαλύτερους προμηθευτές παγκοσμίως σε βασικά μέταλλα όπως Παλλάδιο, Αλουμίνιο και Νικέλιο. Πιο συγκεκριμένα, είναι ο 3ος μεγαλύτερος προμηθευτής τόσο Νικελίου, όσο και Αλουμινίου, δύο μετάλλων που χρησιμοποιούνται στις μπαταρίες ιόντων λιθίου και γενικότερα στα εξαρτήματα που βρίσκουμε στα ηλεκτρικά οχήματα.
Παράλληλα, η χώρα προμηθεύει το 40% των παγκόσμιων πόρων της αγοράς σε Παλλάδιο, ενός υλικού που χρησιμοποιείται στην κατασκευή καταλυτών.

Η εφαρμογή κυρώσεων στη Ρωσία, και η ανταπάντηση της χώρας με παύση προμήθειας στους κατασκευαστές, θα έχει ως αποτέλεσμα την επιβράδυνση της παραγωγής μπαταριών, και κατ επέκταση την κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων, κάτι που ίσως θέσει την Ευρώπη εκτός πλάνου για το 2030, που σκοπεύει να σταματήσει τη διάθεση αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες.

Στον τομέα των καταλυτών, η έλλειψη Παλλαδίου θα έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση της τιμής του εν λόγω εξαρτήματος, κάτι που υπολογίζεται να προσθέσει κατά μέσο όρο 150-200 ευρώ στην αξία ενός καινούργιου οχήματος. Αν αυτό έχει αντίκτυπο στην τελική τιμή, ή αν θα απορροφηθεί από την εταιρεία, είναι στην κρίση της εκάστοτε αυτοκινητοβιομηχανίας. Αξίζει να αναφερθεί πως στα μέσα Δεκεμβρίου η τιμή του Παλλαδίου ήταν 1.431 ευρώ ανά ουγγιά, ενώ στις 28 Φεβρουαρίου είναι 2.285 ευρώ ανά ουγγιά.
 
Ουκρανία: Εργοστάσια Hyundai-Kia και Skoda, καθιερώθηκε πλάνο εκκένωσης των Κορεατών από τη χώρα.
Ρωσία: Παύση παραγωγής στο εργοστάσιο της Renault στη Μόσχα, άκυρο στο πλάνο εξαγωγών της Stellantis.
Θα παράγονται 1.200 λιγότερα VW την ημέρα λόγω έλλειψης εξαρτημάτων από την Ουκρανία.
Αύξηση τιμών στους καταλύτες, καθυστέρηση παραγωγής μπαταριών για ηλεκτρικά, λόγω πρώτων υλών από Ρωσία.
Πόσο πια θα ακριβύνουν τα αυτοκίνητα; 

Κοινοποίησέ το »

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις