Τελικά πρέπει να περιμένουμε να ανεβάσει θερμοκρασία ένας κινητήρας, ειδικά το χειμώνα ή μπορούμε να ξεκινήσουμε αμέσως? Μια από τις μεγαλύτερες διαμάχες στο χώρο της αυτοκίνησης που έχει φτάσει στα πλαίσια του «αστικού» μύθου! Εσύ τι πιστεύεις?
40 δευτερόλεπτα ρελαντί και χαμηλές στροφές τα 10 πρώτα λεπτά είναι το ιδανικό.
Το ιδανικό
ζέσταμα του κινητήρα αποτελείται από δυο στάδια. Αρχικά βάλε μπροστά το αυτοκίνητο και μέχρι να ανοίξεις το ράδιο, να βάλεις τη ζώνη και να στεκάρεις τα social media σου, άστο ρελαντί. Τα 40 με 60 δευτερόλεπτα είναι αρκετά, ώστε τα λάδια να αρχίσουν να κυκλοφορούν «σωστά». Μόλις ξεκινήσεις και μέχρι να φτάσει στη
σωστή θερμοκρασία το αυτοκίνητο (αν δεν έχει ένδειξη, υπολόγισε 10 με 15 λεπτά νορμάλ κίνησης) κράτα τις στροφές κάτω από τις 2.500 σ.α.λ.. Με αυτό το τρόπο θα δώσεις την ευκαιρία σε όλα τα εξαρτήματα να ζεσταθούν σωστά, θα κερδίσεις σε κατανάλωση και θα γλιτώνεις δαπανηρές ζημίες.
Αν αφήνεις πολύ ώρα στο ρελαντί τον κινητήρα, χάνεις σε λεφτά κι επιβαρύνεις το περιβάλλον.
Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να αφήνεις τον κινητήρα στο
ρελαντί για πολύ ώρα, γιατί δεν θα ζεσταθούν σωστά κι όσο γρήγορα πρέπει όλα τα εξαρτήματα. Επιπλέον το αυτοκίνητο στο
ρελαντί δουλεύει με πολύ πλούσιο μείγμα, με αποτέλεσμα εκτός της μεγάλης κι άσκοπης κατανάλωσης καυσίμου (έως 50 ευρώ/έτος) να επηρεάζεται, συμφώνα με ειδικούς, η απόδοση του κινητήρα σε βάθος χρόνου. Ταυτόχρονα παράγεις αρκετά κιλά διοξείδιο του άνθρακα χωρίς λόγο (200 κιλά/έτος).
Πόση ώρα πρέπει να ζεσταίνουμε το αυτοκίνητο μας;
Αν κάτσουμε πολύ, αυτό μπορεί να κοστίσει ως και 50 ευρώ ετησίως, ενώ θα έχουμε παραγάγει αναίτια έως και 200 κιλά/ έτος CO2!
Αν δεν κάτσουμε καθόλου τότε μπορεί να πάρουμε μέχρι και τον κινητήρα στο «χέρι»!