autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Πρέπει να ζεσταίνουμε το αμάξι? Μύθος η πραγματικότητα?

Πρέπει να ζεσταίνουμε το αμάξι? Μύθος η πραγματικότητα?

Διαβάστηκε από 15100 αναγνώστες - 1/2/2022

Τελικά πρέπει να περιμένουμε να ανεβάσει θερμοκρασία ένας κινητήρας, ειδικά το χειμώνα ή μπορούμε να ξεκινήσουμε αμέσως? Μια από τις μεγαλύτερες διαμάχες στο χώρο της αυτοκίνησης που έχει φτάσει στα πλαίσια του «αστικού» μύθου! Εσύ τι πιστεύεις?

Όλο και λιγότερα νέα αυτοκίνητα παραδίδονται με ένδειξη θερμοκρασίας. Ακόμη και ένα σύμβολο που υποδηλώνει ψυχρό κινητήρα έχει καταντήσει να είναι σπάνιο. Οι εταιρίες υποστηρίζουν ότι τα υλικά κατασκευής των κινητήρων είναι πλέον τόσο ποιοτικά κι αντοχής που μπορείς να βάλεις απλά μπροστά το πρωί και να ξεκινήσεις. Οι πιο παλιοί μηχανικοί κι οδηγοί λένε ότι πρέπει να μείνει τουλάχιστον ένα 5λεπτο ρελαντί. Η αλήθεια είναι κάπου στη μέση.

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »

Αν πατήσεις τέρμα γκάζι με κρύο κινητήρα, τα λάδια δεν θα «κυκλοφορήσουν» καλά.

Μπορεί η ποιότητα κι η τεχνολογία στα λάδια κινητήρων να έχει προχωρήσει τόσο πολύ, ώστε τα σύγχρονα λιπαντικά να αντέχουν σε όλες τις θερμοκρασίες και να μην χρειάζονται αντικατάσταση με «λεπτότερα» κατά τους χειμερινούς μήνες (όπως συνηθίζονταν παλιότερα), αλλά και πάλι θέλουν το «χρόνο» του για να ζεσταθούν. Σε μια κρύα εκκίνηση χρειάζεται λίγο περισσότερος χρόνος για να αντληθεί το λάδι από το κάρτερ και να πάει στα σημεία του κινητήρα που είναι απαραίτητο. Αν ανεβάσεις απότομα στροφές με το που βάλεις μπροστά υπάρχει σοβαρό ενδεχόμενο ανεπαρκής λίπανσης  σε σημαντικά εξαρτήματα με αποτέλεσμα να υπάρχει φθορά, ακόμα και καταστροφής του κινητήρα.

Τα εξαρτήματα του κινητήρα «ζεσταίνονται » σε διαφορετικό ρυθμό.

Ένας κινητήρας εσωτερικής καύσης αποτελείται από περισσότερα από 1000 εξαρτήματα που είναι κατασκευασμένα από διαφορετικά υλικά. Αυτό σημαίνει αυτόματα ότι τα εξαρτήματα διαστέλλονται με διαφορετικούς ρυθμούς όταν ζεσταίνονται. Παραδείγματος χάρη, τα έμβολα θερμαίνονται αρκετά γρήγορα από την καύση που γίνεται στους κυλίνδρους και έτσι διαστέλλονται γρήγορα, δηλαδή γίνονται μεγαλύτερα σε διάμετρο. Από την άλλη μεριά τα τοιχώματα των κυλίνδρων, τα οποία αποτελούν μέρος του μπλοκ κινητήρα, χρειάζονται περισσότερο χρόνο για να γίνει αυτό. Αφενός αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι ένα μπλοκ κινητήρα είναι σημαντικά πιο ογκώδες και μπορεί να διαχέει καλύτερα τη θερμότητα κι από την άλλη ψύχεται από την αντλία νερού. Όλα τα παραπάνω έχουν ως  αποτέλεσμα, το διάκενο, δηλαδή η απόσταση μεταξύ του εμβόλου (ελατήρια) και των τοιχωμάτων του κυλίνδρου να γίνεται πολύ μικρή! Σε μικρές ταχύτητες και χαμηλές στροφές αυτό δεν θα δημιουργήσει κάποιο πρόβλημα αλλά σε πιο υψηλές ταχύτητες μπορεί να αποβεί μοιραίο, επειδή τα έμβολα διαστέλλονται ακόμη περισσότερο λόγω του υψηλότερου φορτίου και της υψηλότερης θερμοκρασίας. Το αποτέλεσμα, τα έμβολα είναι πολύ μεγάλα για τις οπές των κυλίνδρων, ο κινητήρας φθείρεται πιο γρήγορα και μπορεί να προκληθεί ζημιά, όπως ανατροπή του εμβόλου ή απώλεια συμπίεσης. 
Επιπλέον επειδή το τρίπτυχο κυλινδροκεφαλή, φλάντζα και μπλοκ είναι από διαφορετικά υλικά, αν το αυτοκίνητο δεν ζεσταθεί ήπια και  δεν δοθεί η ευκαιρία στα εξαρτήματα να πιάσουν στην κατάλληλη θερμοκρασία ομοιόμορφα, μπορεί γρήγορα να εμφανιστούν διαρροές στην περιοχή της φλάντζας ή ακόμα και ρωγμές πίεσης στην κυλινδροκεφαλή. Οπότε δεν ακούγεται ιδιαίτερα σωστό να ξεκινήσεις κρύο το αυτοκίνητο με τέρμα γκάζι.
  ...>>>Συνεχίστε το άρθρο

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε