Για να αυξηθεί η αυτονομία σε ένα ηλεκτρικό δύο πράγματα θα μπορούσαν να γίνουν. Να εξελιχθεί η τεχνολογία κι η χωρητικότητα της μπαταρίας ή να μειωθεί το βάρος του. Αν και το πρώτο ακούγεται δύσκολο και κοστοβόρο, το δεύτερο είναι ήδη εφικτό.
Μέχρι τώρα, όταν μιλούσαμε για αυτοκίνητα επικεντρωνόμασταν στην ιπποδύναμη και τις επιδόσεις. Η συγκεκριμένη συνήθεια πέρασε και στα ηλεκτρικά μοντέλα, με τα συστήματα κίνησης τους να επιτρέπουν νούμερα που δύσκολα βλέπαμε στα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Όμως θα πρέπει να αλλάξουμε το τρόπο σκέψης μας και τα σημεία που δίνουμε περισσότερη βαρύτητα. Σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο σημασία έχει η αυτονομία, η οποία έρχεται είτε αυξάνοντας τη χωρητικότητα της μπαταρίας, είτε μειώνοντας το βάρος. Το θέμα είναι πώς «κάνεις» δίαιτα σε ένα αυτοκίνητο;
Ελαφρά μέταλλα που όμως δημιουργούν θέματα
Οι περισσότερες εταιρείες για να μειώσουν το βάρος χρησιμοποιούν ελαφρά μέταλλα, όπως τα αλουμίνιο, ενώ ταυτόχρονα δημιουργούν έντεχνες κοιλότητες για να μειώσουν τη χρήση υλικών. Όμως λόγω της υγρασίας και της γαλβανικής διάβρωση σκουριάζουν πιο γρήγορα, με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν ακόμα και οι ζωές των επιβατών σε περίπτωση σύγκρουσης.
Πεπιεσμένο χαρτόνι η λύση του προβλήματος
Η λύση για το βάρος φαίνεται να ακούει στο πεπιεσμένο χαρτόνι και τις ειδικές ρητίνες. Η Citroen, με το πρωτότυπο ηλεκτρικό μοντέλο της, το Oli, ταρακούνησε για τα καλά τα νερά της ηλεκτροκίνησης με τις καινοτόμες εφαρμογές. Συγκεκριμένα χρησιμοποίησε σε οροφή και καπό, ένα νέας τεχνολογίας κυψελοειδής πάνελ με πεπιεσμένο χαρτόνι, ενισχυμένο με ειδική προστατευτική βαφή το οποίο κατάφερε να εξοικονομήσει 50% βάρος σε σχέση με τα παραδοσιακά υλικά.
Εκτυπωμένο εσωτερικό και μόνο ο βασικός εξοπλισμός
Το Citroen Oli συνεχίζει να δείχνει το τρόπο για τη μείωση του βάρους και στο εσωτερικό του. Τα καθίσματα είναι φτιαγμένα από ελαφρύ υλικό, εκτυπωμένα από 3D εκτυπωτή κι αποτελούνται μόλις από 8 τμήματα (29 έχουν τα κλασσικά). Ταυτόχρονα στην καμπίνα έχει χρησιμοποιηθεί κατά κόρον υλικό που συναντάμε στις σόλες των αθλητικών παπουτσιών και δεν υπάρχει ίχνος εξοπλισμού πλην των απολύτως απαραιτήτων. Με αυτές τις τεχνικές οι άνθρωποι της εταιρείας κατάφεραν να κρατήσουν το μοντέλο στα 1.000 κιλά, παρ όλου που η μπαταρία και η πλατφόρμα είναι «συνηθισμένης» τεχνολογίας και βάρους.
Οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης θα μειώσουν κι άλλο το βάρος
Οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης, οι λεγόμενες solid state, μπορούν να βάλουν κι αυτές το δικό τους λιθαράκι στη μείωση του βάρους. Η συγκεκριμένη τεχνολογία θα αντικαταστήσει τους υγρούς και εύφλεκτους ηλεκτρολύτες με μεταλλικά ή κεραμικά υλικά με αποτέλεσμα η μπαταρία να είναι πολύ ασφαλέστερη, με μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα, θα φορτίζει πολύ πιο γρήγορα, θα έχει διάρκεια ζωής έως 800.000 χλμ. και θα μπορεί έχοντας μικρότερο όγκο και χωρητικότητα να βγάζει περισσότερα χιλιόμετρα, άρα θα έχουν και λιγότερο βάρος.
Τέλος αξίζει να σημειωθεί, ότι οι παραπάνω τεχνολογίες που αναφέρθηκαν εκτός από τη μείωση βάρους θα έχουν θετικό αντίκτυπο τόσο στην τιμή, όσο και στην προστασία του περιβάλλοντος, αφού θα κάνουν ακόμα πιο πράσινα τα ηλεκτρικά μοντέλα, μιας και όλα τα υλικά που χρησιμοποιούν είναι πλήρως ανακυκλώσιμα.
Αφήστε τα άλογα και πιάστε το χαρτόνι
H Citroen δείχνει το μέλλον, έφτιαξε ηλεκτρικό 1.000 κιλών
Οροφή και καπό με πεπιεσμένο χαρτόνι κι εκτυπωμένα καθίσματα
Έρχονται μπαταρίες που θα είναι μικρότερες αλλά θα βγάζουν περισσότερα χλμ
Μεγάλη ιπποδύναμη και λίγη αυτονομία ή μικρότερο βάρος και να βγάζεις 500+ χλ,;