autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Στυλ οδήγησης: Είσαι τύπος Eco, Comfort ή Sport mode ;

Στυλ οδήγησης: Είσαι τύπος Eco, Comfort ή Sport mode ;

11/10/2024

Μεγάλα οφέλη στην οικονομία αν επιλέξεις Eco και οδηγείς πάνω στην «καμπύλη ροπής»
Καλύτερη η Sport mode σε «αίσθηση» και ενεργητική ασφάλεια όπου χρειάζεται
Ειδικό σετάρισμα για χιόνι ή ξεκόλλημα από την άμμο
Επιλογή Auto και αφήνεις το αυτοκίνητο να αποφασίσει

Μεγάλα οφέλη στην οικονομία αν επιλέξεις Eco και οδηγείς πάνω στην «καμπύλη ροπής»

Από τη στιγμή που ο ψεκασμός αντικατέστησε τα καρμπυρατέρ, τα ηλεκτρονικά ανέλαβαν την πλήρη διαχείριση του κινητήρα στα αυτοκίνητα μας. Με κύριο τομέα ευθύνης της την τροφοδοσία-αν και όχι μόνο-η Μονάδα Διαχείρισης Κινητήρα-Engine Control Unit (ECU) διαχειρίζεται πλέον όλες τις επί μέρους παραμέτρους λειτουργιάς ενός σύγχρονου μοτέρ. Με τη λογική μάλιστα ότι αυτές οι παράμετροι μπορούν να προσαρμοστούν με το βέλτιστο τρόπο προκειμένου να ανταπεξέρχεται το αυτοκίνητο καλύτερα στις διαφορετικές συνθήκες, πλέον πολλά μοντέλα έχουν τη δυνατότητα επιλογής και του αντίστοιχου οδηγικού προφίλ.

Γα παράδειγμα, στην επιλογή του Eco mode, η όλη χαρτογράφηση προσαρμόζεται με κύριο γνώμονα την οικονομία και την οικολογική οδήγηση. Η απόκριση στο γκάζι χαλαρώνει, οι σχέσεις του-αυτόματου-κιβωτίου αλλάζουν γρηγορότερα και σε χαμηλότερες στροφές και μέρος της ιπποδύναμης απενεργοποιείται μέσω της διαχείρισης της τροφοδοσίας. Όλα τα παραπάνω θα μπορούσαν να σε βοηθήσουν να επιτύχεις μια χαμηλότερη κατανάλωση, αν φυσικά διατηρήσεις μια εξίσου χαλαρή οδήγηση.

Καλύτερη η Sport mode σε «αίσθηση» και ενεργητική ασφάλεια όπου χρειάζεται

Αν αντιθέτως είσαι «γκαζάκιας», η επιλογή αυτή από μόνης της δεν πρόκειται να σε βοηθήσει να κάνεις οικονομία. Οπότε αποφασίζεις να πατήσεις την επιλογή Sport, και αν μη τι άλλο τουλάχιστον να το ευχαριστηθείς! Επιλέγοντας το συγκεκριμένο mode, το αυτοκίνητο μεταμορφώνεται: Η κρεμαγιέρα του τιμονιού γίνεται πιο γρήγορη και πιο ακριβής, αφού το λογισμικό διαχειρίζεται ανάλογα τον ηλεκτροκινητήρα που την κινεί. Η αίσθηση από το πεντάλ του γκαζιού γίνεται και αυτή πολύ πιο άμεση, με συνέπεια να νιώθεις το αυτοκίνητο να «τραβάει» καλυτέρα. Η ιπποδύναμη βρίσκεται όλη διαθέσιμη στα χεριά σου (ή για την ακρίβεια στο δεξί σου πόδι) και τίποτα δεν φιλτράρεται πια με όρους οικονομίας και οικολογίας:

Οι επιδόσεις και η ενεργητική ασφάλεια είναι τώρα το ζητούμενο από το αυτοκίνητο. Αντίστοιχα, η Sport επιλογή θα φροντίσει να αλλάζει σχέση το κιβώτιο πιο ψηλά, «γεμίζοντας» όλο και περισσότερο προς την κόκκινη περιοχή του στροφόμετρου, και στα πιο ακριβά μοντέλα το συγκεκριμένο set up χαμηλώνει και σκληραίνει και την ανάρτηση, προκειμένου να έχεις καλύτερη είσοδο στις στροφές και αεροδυναμικότερη απόδοση στις ευθείες.

Ειδικό σετάρισμα για χιόνι ή ξεκόλλημα από την άμμο

Κάποια Cross και SUV μοντέλα έχουν πάντως και κάποιες επιλογές «χαρτογράφησης» για οδήγηση σε διαφορετικά εδάφη. Εξαιρουμένων των επίλογων τετρακίνητης -όπου αυτές υπάρχουν-μπορούμε συχνά μέσω ενός- συνήθως περιστροφικού διακόπτη-να επιλέξουμε υποβοήθηση για οδήγηση σε πιο extreme συνθήκες. Για την επιλογή οδήγησης στο χιόνι, το αυτοκίνητο θα προσαρμόσει αυτόματα την ευαισθησία του traction control στο μέγιστο προκειμένου να μη γλιστράμε δεξιά-αριστερά. Εδώ ωστόσο υπάρχει μια σημαντική λεπτομέρεια που θέλει προσοχή: Για να ξεκινήσεις από ένα ιδιαίτερα γλιστερό σημείο (πχ πάγο), θα πρέπει αρχικά-αντιθέτως από τι πιστεύουμε-να απενεργοποιήσεις το traction control, αλλιώς δεν θα ξεκολλήσεις ποτέ.

Αφού τελικά ξεκινήσεις πάντως και προκειμένου να έχεις μια στρωτή και ασφαλή οδήγηση στο χιόνι, το αυτόματο κιβώτιο αντίστοιχα θα διαλέγει μια σχέση πιο πάνω από ότι θα επέλεγε σε κανονικές συνθήκες, προκειμένου να μετριάσει τη διαθέσιμη ροπή του κινητήρα (και άρα τυχόν «σπιναρίσματα»). Αν αντίστοιχα η περιπέτεια μεταφερθεί από το βουνό στη θάλασσα, και αν τυχόν «καταφέρεις» να το κολλήσεις στην άμμο, ο τρόπος για να ξεκολλήσεις είναι η επιλογή sand, όπου το anti-spin σύστημα θα απενεργοποιηθεί τελείως και όλη η ροπή θα διατεθεί για να φύγεις από αυτή τη δύσκολη θέση.

Επιλογή Auto και αφήνεις το αυτοκίνητο να αποφασίσει

Όπου πάντως υπάρχει η αντίστοιχη επιλογή “Auto” ή “Normal” και αν δεν θες να πονοκεφαλιάζεις για όλα, αφήνεις στο αυτοκίνητο να αποφασίσει το πως θα συμπεριφερθεί στο δρόμο. Διάφοροι αισθητήρες αλλά και η ανάλυση πολλών παραμέτρων σε ζωντανό χρόνο, θα βοηθήσουν το ηλεκτρονικό management να αποφασίσει για τη διαθέσιμη δύναμη, επιτάχυνση, την κατανομή επιβράδυνσης, την πρόσφυση αλλά ακόμη και τη βέλτιστη λειτουργιά το κλιματισμού.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε