Τέλος το αυστηρό Euro 7 - Η ΕΕ «άκουσε» την αυτοκινητοβιομηχανία
Οι αυστηρές προδιαγραφές ρύπων Euro 7 που ήταν προγραμματισμένες να εφαρμοστούν σε λίγα χρόνια μπαίνουν στο πάγο μετά από απόφαση της ΕΕ. Πανηγυρίζει η Ένωση Ευρωπαϊκών Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).
Πέρασαν τα θέλω των κατασκευαστών αυτοκινήτου
Να «μαλακώσει» τις νέες προδιαγραφές ρύπων Euro 7 και να μην επιβάλλει αυστηρότερα όρια «ακούγοντας» τις εταιρείες κατασκευής αυτοκινήτων αποφάσισε η Ευρωπαϊκή Ένωση. Αυτή η εξέλιξη δικαιώνει τους κατασκευαστές αυτοκινήτων, οι οποίοι εδώ και καιρό υποστήριζαν ότι οι προτάσεις για τα νέα όρια ρύπων ήταν πολύ αυστηρά.
Οι νέες προδιαγραφές ρύπων θα δημοσιευτούν στις 9 Νοεμβρίου, θα μπουν σε εφαρμογή το 2025 ή το 2026 και πιθανότατα δεν θα προβλέπουν κάποια αλλαγή στα όρια των εκπομπών ρύπων σε σχέση με αυτά που προβλέπονται αυτή την στιγμή. Σύμφωνα με την ΕΕ, η απόφαση αυτή πάρθηκε λόγω των πολύ μεγάλων πιέσεων που δέχεται η ανεφοδιαστική αλυσίδα της αυτοκινητοβιομηχανίας, οι οποίες έχουν οδηγήσει στην αύξηση των τιμών των αυτοκινήτων.
Tavares: «Δεν χρειαζόμαστε το Εuro 7»
Οι εταιρείες κατασκευής αυτοκινήτων είχαν τεθεί από την αρχή κατά των νέων κανονισμών καθώς θα έπρεπε να ξοδέψουν «εκατομμύρια ευρώ» πάνω στην εξέλιξη κινητήρων βενζίνης και diesel, «Δεν χρειαζόμαστε το Εuro 7, καθώς θα αντλήσει πόρους που θα έπρεπε να δαπανήσουμε για την ηλεκτροκίνηση. Το Euro 7 θα πρέπει απλώς να ακυρωθεί», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, Carlos Tavares, στο περιθώριο της Έκθεσης αυτοκινήτου στο Παρίσι.
H Ένωση Ευρωπαϊκών Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) θεωρεί πως τα νέα αυστηρά όρια ρύπων ήταν εκτός πραγματικότητας δεδομένης της ταχύτητας υιοθέτησης των ηλεκτρικών, ειδικά όταν οι εταιρείες προετοιμάζονται για το 2035, όταν και θα σταματήσει η πώληση νέων αυτοκινήτων βενζίνης και diesel τόσο στην ΕΕ.
Δεν λείπουν οι αντιδράσεις
Φυσικά δεν είναι λίγοι αυτοί που αντιδρούν στην απόφαση αυτή της ΕΕ. Για παράδειγμα, οι κατασκευαστές καταλυτών θεωρούν πως η ΕΕ θα πρέπει να εφαρμόσει νέους και αυστηρούς κανονισμούς για τις εκπομπές καυσαερίων ενώ πολλές είναι οι περιβαλλοντικές ομάδες που πιστεύουν πως η ΕΕ συνθηκολόγησε με τα λόμπι της αυτοκινητοβιομηχανίας. «Η [Ευρωπαϊκή] Επιτροπή υπέκυψε. Τα κέρδη των κατασκευαστών αυτοκινήτων έχουν προτεραιότητα έναντι της υγείας εκατομμυρίων Ευρωπαίων», δήλωσε η Anna Krajinska της ομάδας Transport & Environment.
Χαλαροί οι νέοι κανονισμοί για τις εκπομπές ρύπων!
Tavares, CEO Stellantis: «Δεν χρειαζόμαστε το Εuro 7»
Γλυτώνουν εκατομμύρια ευρώ σε έξοδα οι εταιρείες
Αντιδρούν περιβαλλοντικές ομάδες και οι κατασκευαστές καταλυτών
Είναι αυτή η εξέλιξη μια καλή ανάσα για τη βενζίνη και το diesel; Για ποιον λόγο πιστεύεις ότι έκανε πίσω η ΕΕ;
Σχολιάστε |