
Θα αγόραζες ηλεκτρικό ταξί ή το έχεις ψάξει και δεν σε συμφέρει;
Υπάρχει επιδότηση αγοράς έως 17.500 ευρώ για τα ηλεκτρικά ταξί
Για απόσυρση του παλιού σου ταξί παίρνεις 5.000 ευρώ, έκπτωση γίνεται και στην αγορά φορτιστή
Έχει σημασία το πόσα χιλιόμετρα κάνεις την ημέρα & σε τι διαδρομές (π.χ. στο αεροδρόμιο «καις» περισσότερο ρεύμα)
Με το Skoda Enyaq 60 θα πληρώνεις 10 ευρώ/100 χλμ. για φόρτιση στο σπίτι,
37 ευρώ σε ταχυφορτιστή, αλλά θα φουλάρεις σκάρτα σε μία ώρα
Υπάρχει επιδότηση αγοράς έως 17.500 ευρώ για τα ηλεκτρικά ταξί
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν μπει για τα καλά στην καθημερινότητά μας, οι εταιρείες φέρνουν διαρκώς νέα μοντέλα, οπότε υπάρχει κόσμος που το ψάχνει περισσότερο. Δειλά, δειλά έχουμε δει πως στους δρόμους κυκλοφορούν και κάποια ηλεκτρικά ταξί.
Η αλήθεια είναι πως τα κίνητρα αγοράς νέου ταξί, αμιγώς ηλεκτροκίνητου, είναι αρκετά δελεαστικά. Το πρόγραμμα «Πράσινα Ταξί» του Κινούμαι Ηλεκτρικά 3 δίνει πολύ μεγάλη επιδότηση αγοράς. Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά, «Για αμιγώς ηλεκτρικά Ε.Δ.Χ οχήματα ΤΑΞΙ (BEV) το οικολογικό bonus ανέρχεται σε ποσοστό 40% επί της Λ.Τ.Π.Φ. με μέγιστο ποσό 17.500€».
Μάλιστα, το ποσό αυτό μπορεί να ανέβει ακόμη περισσότερο, εφόσον πληρούνται ορισμένες προϋποθέσεις. Πιο συγκεκριμένα, στ ην περίπτωση που η ιδιοκτησία της άδειας Ε.Δ.Χ. οχήματος ΤΑΞΙ είναι ατομική ή ανήκει σε παραπάνω του ενός συγκύριους προβλέπεται:
- Ειδικά για τις κατηγορίες ΑμεΑ, προσαύξηση έως και 1.000 € στο ποσό του οικολογικού bonus.
- Ειδικά για τις κατηγορίες των οικογενειών με τουλάχιστον τρία (3) εξαρτώμενα τέκνα, προσαύξηση έως και 1.000 € στο ποσό του οικολογικού bonus.
- Ειδικά για νέους έως 29 ετών που είναι ήδη κάτοχοι άδειας Ε.Δ.Χ. οχημάτων ΤΑΞΙ, προβλέπεται προσαύξηση έως και 1.000 € στο ποσό του οικολογικού bonus.
Για απόσυρση του παλιού σου ταξί παίρνεις 5.000 ευρώ, έκπτωση γίνεται και στην αγορά φορτιστή
Από εκεί και πέρα, υπάρχουν ορισμένες έξτρα παροχές που ανεβάζουν περαιτέρω το σύνολο της οικονομικής επιβράβευσης. Αρχικά, σε υποχρεωτική απόσυρση Ε.Δ.Χ. οχήματος ταξί υπάρχει επιβράβευση με ποσό ίσο 5.000 ευρώ. Επίσης, η αγορά «έξυπνου» φορτιστή (WallBox) επιδοτείται με ποσό 500 ευρώ.
Το θέμα είναι, όμως, αν όλα τα παραπάνω οικονομικά οφέλη συνδυάζονται και με ευκολία χρήσης ενός ταξί.
Έχει σημασία το πόσα χιλιόμετρα κάνεις την ημέρα & σε τι διαδρομές (π.χ. στο αεροδρόμιο «καις» περισσότερο ρεύμα)
Είναι γεγονός πως η αυτονομία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αποτελεί το νο.1 προβληματισμό ενός υποψήφιου αγοραστή. Το πρόβλημα διογκώνεται στην Ελλάδα, με το μέτριο δίκτυο φορτιστών και τους αργούς χρόνους φόρτισης. Διότι μπορεί ένα ηλεκτρικό να έχει καλή αστική αυτονομία μέσα στην πόλη όπου και κάνει έντονη ανάκτηση ενέργειας λόγω κίνησης, όπως τι «παίζει» σε μεγάλες ταχύτητες και αποστάσεις;
Παράδειγμα το Skoda Enyaq iV 60 με την μπαταρία των 62 kWh, έχει μέση πραγματική αυτονομία 365-380 χλμ.. Σε ένα πήγαινε-έλα στο αεροδρόμιο, όμως, που θα κινηθείς με 120 χλμ./ώρα το νούμερο της αυτονομίας μειώνεται με πιο γοργούς ρυθμούς. Οπότε ας σκεφτεί κανείς πόσα χιλιόμετρα κάνει την ημέρα και πού, ώστε να κάνει τις πράξεις...
Με το Skoda Enyaq 60 θα πληρώνεις 10 ευρώ/100 χλμ. για φόρτιση στο σπίτι,
Φυσικά, ρόλο στην ευελιξία ενός οδηγού παίζει και ο χρόνος φόρτισης. Αλλά και το κόστος του. Γιατί επιλέγεις ένα ηλεκτρικό, κάνεις μία επένδυση που εφόσον κρίνεις ότι σε συμφέρει οδηγικά, πρέπει να σε συμφέρει και στο κόστος χρήσης. Γιατί μπορεί να μην υπάρχουν τα ίδια κόστη σε αναλώσιμα και service, όμως έχει σημασία το πού φορτίζεις.
Και πάλι έχοντας παράδειγμα το Skoda Enyaq των 180 ίππων με την μπαταρία των 58 kWh ωφέλιμης χωρητικότητας προκύπτουν τα εξής δεδομένα:
- Σε οικιακό φορτιστή 11 kW το Skoda Enyaq φορτίζει σε 6 ώρες και 25 λεπτά
- Σε οικιακό φορτιστή θα πληρώσεις 10 ευρώ/100 χλμ. (μέση τιμή κιλοβατώρες 0,177 ευρώ/kWh για το μήνα Δεκέμβριο)
37 ευρώ σε ταχυφορτιστή, αλλά θα φουλάρεις σκάρτα σε μία ώρα
Από την άλλη πλευρά, σε ταχυφορτιστή υπάρχουν άλλα δεδομένα.
- Σε φορτιστή 120 kW το Skoda Enyaq κάνει σε 35 λ. το 0-80%
- Θα πληρώσεις 37 ευρώ/100 χλμ. (μέση τιμή κιλοβατώρας 0,64 ευρώ/kWh)
Βάζοντας σε σκέψη όλα τα παραπάνω, σε συμφέρει να αγοράσεις ηλεκτρικό ταξί και να το έχεις μαζί με κάποιον άλλο, ή βάζεις πολλούς περιορισμούς που σε κουράζουν;
Σχολιάστε |