autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
To Citroen C3 κερδίζει και το μικρό SUV της VW (T-Cross) με 4-1

To Citroen C3 κερδίζει και το μικρό SUV της VW (T-Cross) με 4-1

17/3/2025

Το «πλούσιο» C3 είναι 2 χιλιάρικα φθηνότερο από το μεσαίο T-Cross με αυτόματο κλιματισμό και μεγαλύτερη εγγύηση
Πολύ πιο σβέλτο στο προσπέρασμα το C3 που έχει 100 άλογα και 6-τάχυτο κιβώτιο
Mεγαλύτερο πορτ-μπαγκάζ και συρόμενο πίσω κάθισμα το T-Cross
Με ειδική ανάρτηση για άνεση και σταθερότητα το C3, που έχει μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος από το T-Cross

To Citroen C3 1,2 T 100 PS απέναντι στο VW T-Cross 1,0 TSI 95 PS

Είναι γεγονός πως το νέο Citroen C3 αρχίσει να λοξοκοιτάει προς τη μεριά των μικρών SUV. Βασίστηκε σε μια νέα πλατφόρμα, η οποία υποστηρίζει τον εξηλεκτρισμό και πήρε… μπόι (το ύψος του έφτασε στο 1,57 μ. από 1,47 μ.) και κυρίως απέκτησε σχεδόν 20 σχεδόν εκ. απόστασης από το έδαφος! Δεν έχασε όμως τον αστικό του προσανατολισμό, αφού «κράτησε» το μήκος του στα 4 μ., αν στο μάτι δείχνει πιο μεγάλο από όσο είναι στην πράξη λόγω της «boxy» σχεδίασης. Ένα άλλο χαρακτηριστικό του νέου C3 είναι η τιμή του: Μιλάμε για ένα μοντέλο με κινητήρα 100 ίππων (με καδένα παρακαλώ το νέο 1,2 turbo μοτέρ) και 6τάχυτο κιβώτιο, που ξεκινάει από 16.900 ευρώ και έχει στάνταρ μια ξεχωριστή ανάρτηση με Progressive Hydraulic Cushions. Αυτά είναι ειδικά αμορτισέρ που λειτουργούν σαν «υδραυλικά μαξιλάρια» για να προσφέρουν άνεση, αλλά και σταθερότητα.Τα αμορτισέρ αυτά έχουν μέσα τους δύο ελατήρια απόσβεσης όπου το ένα λειτουργεί σαν «μαξιλαράκι» πάνω στο άλλο, με προοδευτικό υδραυλικό στοπ). Με αυτό τον τρόπο επιτυγχάνεται καλύτερος έλεγχος των ταλαντώσεων, αλλά και υψηλότερα επίπεδα άνεσης σε συνδυασμό με τα καθίσματα-πολυθρόνες.

Ακόμα και στην πλούσια έκδοση MAX που έχει τα πάντα όλα από εξοπλισμό άνεσης ξεπερνάει ελάχιστα τα 20 χιλιάρικα.
Στα 20 χιλιάρικα βλέπουμε τη βασική έκδοση Essential ενός τυπικού αστικού SUV, του VW T-Cross με τον 1,0 turbo κινητήρα των 95 ίππων. Η συγκεκριμένη έκδοση δεν έχει καν ζάντες αλουμινίου, οπότε πάμε στην επόμενη που είναι σαφώς πιο καλά εξοπλισμένη, αλλά και ακριβότερη. Η έκδοση Life λοιπόν είναι στα 22.350 ευρώ που συγκριτικά με την πλούσια MAX του C3 είναι σχεδόν 2 χιλιάρικα υψηλότερη! Αποφασίσαμε να φέρουμε τα δύο μοντέλα σε αντιπαράθεση για να δούμε πόσο καλά μπορεί να τα φέρει βόλτα ένα wannabe SUV-άκι, όπως το νέο C3, σε αντιπαράθεση με ένα τυπικό εκπρόσωπο της hot αυτής κατηγορίας αυτοκινήτων, όπως το VWT-Cross.
 
Όπως κάθε φορά ορίσαμε 11 τομείς σύγκρισης στα πιο κρίσιμα ζητήματα, όπως τα κόστη αγοράς και κίνησης, την ασφάλεια (οδηγικά βοηθήματα, φρένα, προσπέραση) αλλά και την άνεση (εξοπλισμός, ευρυχωρία, πορτ-μπαγκάζ, θόρυβος).Το τελικό σκορ μας εξέπληξε!

Με μια ματιά οι 11 τομείς σύγκρισης του CitroenC3 1,2 Τ 100 PS απέναντι στο VW T-Cross 1,0 TSI 95 PS

Tα 11 Βήματα Νικητής
1 Τιμή: Citroen C3 1,2 T 100 PS MAX: 20.500 ευρώ
VW Τ-Cross 1,0 ΤSI 95 PS Life: 22.350 ευρώ
 
Το πλούσιο C3 (έκδοση MAX) είναι σχεδόν 2 χιλιάρικα φθηνότερο από τη μεσαία του Τ-Cross (έκδοση Life)
2
Εγγύηση: Citroen: 5 χρόνια ή 60.000 χλμ.
VW: 4 χρόνια ή 80.000 χλμ.

Mε το C3 έχεις έναν παραπάνω χρόνο εγγύηση για τα μηχανικά μέρη
3 Eξοπλισμός άνεσης: Η πλούσια έκδοσητου C3 (MAX) έχει περισσότερα και ποιοτικότερα στοιχεία εξοπλισμού από τη Life του T-Cross.
4 Προσπέραση (60-100 χλμ./ώρα με 4η): Citroen C3 1,2T 100 PS: 8,6 δλ.
VW T-Cross 1,0 ΤSI 95 PS: 10,1 δλ.

H διαφορά στην επιτάχυνση 80-120 με 5η είναι ακόμα μεγαλύτερη, αφού το C3 θέλει 11,9 δλ. και το T-Cross 16,6 δλ..

Εκμεταλλευόμενο τον πιο αποδοτικό κινητήρα και το 6τάχυτο κιβώτιο, το C3 προσπερνάει αισθητά πιο γρήγορα.
5 Χώρος αποσκευών: Citroen C3: 328 λτ.
VW T-Cross: 347-417 λτ.

Μεγαλύτερος χώρος αποσκευών και πρακτικό συρόμενο πίσω κάθισμα χαρίζουν τον πόντο στο T-Cross.
6 Κατανάλωση: Citroen C3 1,2 T 100 PS: 7,0 λτ./100 χλμ.
VW T-Cross 1,0 ΤSI 95 PS: 6,8 λτ./100 χλμ.

Η μέση κατανάλωση και των δύο μοντέλων είναι παραπλήσια (το 0,2 λτ./100 χλμ. υπέρ του Τ-Cross δεν δικαιολογεί πόντο).

Στα ταξίδι με 100 χλμ./ώρα το χαμηλότερο C3 (1,567 μ. έναντι 1,584 μ.) αντιστρέφει τη διαφορά υπέρ του (5,0 λτ./100 χλμ. έναντι 5,2) με το γαλλικό μοντέλο στην πόλη πάντως να είναι αρκετά πιο οικονομικό (7,7 λτ./100 χλμ. έναντι 8,2 λτ./100 χλμ.). Και τα δύο έχουν ελεύθερη είσοδο στον πράσινο δακτύλιο και πληρώνουν χαμηλά τέλη (80 ευρώ).
7 Φρένα (από τα 100 χλμ/ώρα): Citroen C3 1,2 T 100 PS: 38,9 μ.
VW T-Cross 1,0 ΤSI 95 PS: 39,4μ.
 
Με πίσω ταμπούρα και παραπλήσιο βάρος τα δύο μοντέλα φρενάρουν το ίδιο αποτελεσματικά. Η διαφορά υπέρ του C3 δε δικαιολογεί πόντο.
8 Θόρυβος στα 100/120/140 χλμ./ώρα (με τελ. σχέση) : Citroen C3 1,0 T 100 PS: 68,9/71,6/73,6 db

VW T-Cross 1,0 TSI 95 PS:67,5/70,4/72,8 db
Παραπλήσια επίπεδα θορύβου εμφανίζουν τα δύο μοντέλα στο ταξίδι και επιλεγμένη την τελευταία σχέση στο κιβώτιο (6η στο C3 και 5η στο T-Cross).
9 Γόνατα πίσω επιβατών: Citroen C3: 13,7 εκατ.
VW Τ-Cross: 14,5 εκατ.
 
«Μπόλικο αέρα» για τα γόνατα των πίσω επιβατών μετρήσαμε και στα δύο μοντέλα (13,7 εκατ. στο C3 και 14,5εκατ. στο T-Cross).

Παραπλήσιο το φάρδος του πίσω καθίσματος (1.345 χλστ. στο C3 και 1.338 χλστ. το T-Cross), μεγαλύτερη διαφορά υπέρ του γαλλικού μοντέλου στον «αέρα» για το κεφάλι (70 χλστ. έναντι 45).
10 Εξοπλισμός ασφάλειας: Kαι τα δύο μοντέλα προσφέρουν πλήρη σουίτα συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού:

Front Assist με αυτόματο φρενάρισμα, Lane Assist για συγκράτηση του αυτοκινήτου στη λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης του οδηγού, υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας και LED προβολείς.

Στις δοκιμές ασφαλείας του οργανισμού Euro NCAP το γερμανικό μοντέλο έχει πάρει 5 αστέρια, το γαλλικό δεν έχει ακόμα αξιολογηθεί.
11 Ευελιξία: Citroen C3 1,0 T 100 PS: 10,6 μέτρα κύκλος στροφής
VW T-Cross 1,0 TSI 95 PS: 10,6 μέτρα κύκλος στροφής

Στα 4+ μέτρα και τα δύο μικρά μοντέλα της αντιπαράθεσης (με 4,108 μ. το T-Cross είναι κατά τι πιο μακρύ από το νέο C3 των 4,015 μ.), που έχουν λογικό κύκλο στροφής και είναι το ίδιο ευέλικτα μέσα στην πόλη.

Oι δυσκολίες της αστικής καθημερινότητας πάντως αντιμετωπίζονται με μεγαλύτερη άνεση από το C3 που απέχει σχεδόν 20 εκατ. από το έδαφος (18,4 εκατ. το T-Cross).
C3 – Τ Cross: 4-1

Ας δούμε αναλυτικά τις διαφορές μεταξύ των δύο μοντέλων:

Φθηνότερο και με μεγαλύτερη εγγύηση το C3 (2-0)
Η τιμή «από» για το Citroen C3 με τον turbo κινητήρα των 100 ίππων και το 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο είναι εξαιρετική, αλλά η βασική έκδοση YOU έχει ελλείψεις (χωρίς οθόνη αφής και πίσω ηλεκτρικά παράθυρα για παράδειγμα). Επιλέγουμε την πλούσια έκδοση MAX, η οποία έχει τα πάντα και κοστίζει 20.500 ευρώ. Το VW T-Cross στη βασική έκδοση Essential κοστίζει ελάχιστα λιγότερα ευρώ (19.950 ευρώ), αλλά οι ελλείψεις σε εξοπλισμό μας οδηγούν στην αμέσως επόμενη τη Life που στην περίπτωση του κινητήρα 1,0 TSI 95 PS κοστίζει 22.350 ευρώ. Το C3 με το καλημέρα σημειώνει δίποντο, αφού πέρα από φθηνότερο κατά περίπου 10 % έχει και με 1 χρόνο παραπάνω εργοστασιακή εγγύηση (5 χρόνια) ή 60.000 χλμ.. Το χιλιομετρικό περιθώριο του Τ-Cross πάντως είναι καλύτερο (80.000 χλμ.)
 
Καλύτερα εξοπλισμένο το C3 (3-0)
H κορυφαία έκδοση MAX του Citroen C3 μεταξύ άλλων προσφέρει αυτόματο κλιματισμό, head up display με οθόνη TFT, οθόνη αφής 10,25’’ με κάμερα όπισθεν και πλοήγηση, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, προβολείς LED, αισθητήρα φώτων και βροχής, cruise control, ασύρματη φόρτιση κινητού, ηλεκτρική αναδίπλωση καθρεφτών.

Η οθόνη αφής στο T-Cross είναι 8 ιντσών με κάμερα όπισθεν, ενώ οι ζάντες αλουμινίου είναι 16 ιντσών. Διαθέτει όμως ψηφιακό πίνακα οργάνων και χρήσιμα στοιχεία που έχει και το C3, όπως ασύρματη φόρτιση κινητού, αισθητήρες παρκαρίσματος και αισθητήρα των LED φώτων.Τα παραπάνω στοιχεία εξοπλισμού που δίνουν τον πόντο στο C3 είναι ο αυτόματος κλιματισμός, το keyless entry, η «έξυπνη» λειτουργία φώτων, ο αισθητήρας βροχής, το σύστημα πλοήγησης και το cruise control.
 
Προσπερνά γρηγορότερα και φρενάρει καλύτερα το C3 (4-0)
Tα δύο μοντέλα χρησιμοποιούν παρόμοιους σε φιλοσοφία και τεχνολογία κινητήρες. Το Citroen C3 διαθέτει 3κύλινδρο turbo κινητήρα με άμεσο ψεκασμό βενζίνης που αποδίδει 100 άλογα με 205 Nm ροπής στις 1.750 σ.α.λ, ενώ συνδυάζεται με 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο. Πλέον ο νέας γενιάς 1,2 Puretech χρησιμοποιεί καδένα και όχι ιμάντα για καλύτερη αξιοπιστία. Από την άλλη, το VW T-Cross έχει επίσης turbo 3κύλινδρο μοτέρ 1,0 λτ. με άμεσο ψεκασμό βενζίνης, που συνδυάζεται 5-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο. Αποδίδει 95 ίππους και μόλις 175 Nm ροπής στις 1.600 σ.α.λ.. Εκμεταλλευόμενο τα 5 παραπάνω άλογα, την καλύτερη ροπή και το εξάρι κιβώτιο, το γαλλικό μοντέλα είναι αισθητά πιο σβέλτο.

Η πιο κρίσιμη μέτρηση είναι φυσικά το 60-100 με 4η σχέση που αντιστοιχεί σε ένα εικονικό προσπέρασμα. Το C3 θέλει 8,6 δλ., ενώ το T-Cross καθυστερεί και ο χρόνος εδώ είναι 10,1 δλ.. Η διαφορά στην επιτάχυνση 80-120 χλμ./ώρα με 5η είναι ακόμα μεγαλύτερη λόγω και της μακριάς κλιμάκωσης των σχέσεων στο Τ-Cross. Έτσι το γερμανικό SUV-άκι ολοκληρώνει τη διαδικασία σε 16,6 δλ., όταν το C3 θέλει 11,9 δλ.. Είναι εμφανές πως το C3 έχει περισσότερο «νεύρο» στις ρεπρίζ. Η διαφορά στο 0-100 είναι μικρότερη (11,1 δλ. το C3 έναντι 11,6 δλ. του T-Cross) με γερμανικό μοντέλο πάντως να έχει τελική στα 180 χλμ./ώρα έναντι 160 του C3. Toτελευταίο πάντως φρενάρει λίγο καλύτερα με το κοκάλωμα στο φρενάρισμα πανικού από τα 100 χλμ./ώρα να γίνεται σε 38,9 μ. όταν το T-Cross είναι υπόθεση 39,4 μ. Η διαφορά δε δικαιολογεί πόντο, ενώ να σημειωθεί πως και τα δύο μοντέλα έχουν αεριζόμενους δίσκους μπροστά και ταμπούρα πίσω.
 
Περισσότερες αποσκευές και με πρακτικό συρόμενο πίσω κάθισμα του T-Cross (4-1)
H καμπίνα του νέου C3 (μήκος 4,015 μ. και μεταξόνιο 2.540 χλστ.) είναι αρκετά πιο ευρύχωρη σε σχέση με την προηγούμενη γενιά του. Για την ακρίβεια και όπως έδειξαν οι μετρήσεις μας, το C3 προσφέρει 13,7 εκατοστά «αέρα» για τα γόνατα των πίσω, όταν στο T-Cross είναι 14,5 εκατοστά. To T-Cross έχει κατά τι πιο στενό πίσω κάθισμα (133,8 εκαστοστά) με το C3 να είναι στα 134,5 εκατοστά. Πάντως το Τ-Cross διαθέτει αρκετά μεγαλύτερο πορτ-μπαγκάζ, το οποίο ανάλογα με τη θέση του συρόμενου πίσω καθίσματος διαμορφώνεται από 347 έως 417 λτ. και μάλιστα με ρεζέρβα ανάγκης, σε αντίθεση με το C3 που έχει κιτ επισκευής (χώρος αποσκευών 328λτ.). Άξια κερδισμένος πόντος για το γερμανικό μοντέλο.
  
Συμπέρασμα: 4-1 κερδίζει το C3
Βασισμένο στην εξαιρετική σχέση αξίας-τιμής, τις καλύτερες επιδόσεις και τη μεγαλύτερη εγγύηση, το νέο Citroen C3 ρίχνει στο καναβάτσο το VW T-Cross κοντράροντας ή και κερδίζοντάς το (π.χ απόσταση από το έδαφος) σε τομείς που ως τυπικό αστικό SUV θεωρητικά θα υπερτερούσε.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε

LEASING
LEASING